Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Kermisattraktie-eendjes vangen

Gestart door 755philippe, 19 juli 2014, 10:02:16 AM

755philippe

Hallo,
Aansturen met een OC32 van Leon Van Perlo is volgens mij ook een optie. >Pwm-sturen en H-brug. iemand ervaring hiermee ?
Mvg

755philippe

755philippe

Hallo,

Had even het projekt ter zijde gelegd wegens andere lopende projekten die ik wilde afhandelen. Ondertussen tandwielen gekocht en magneten erin geplaatst. Motor en prints bij Conrad gekocht en komt normaal morgen aan. Foto's volgen nog.
Mvg

755philippe

755philippe

Projekt Spiegeltent krijgt uiteindelijk terug een vervolg.
Vandaag wat messingbuisjes gesneden en gesoldeerd om het spel in werking te krijgen. Even een foto.
Moet nog een zaagtafeltje van Proxxon bestellen maar ondertussen andere werkzaamheden.



Mvg

755philippe

755philippe

Hallo,
Vraagje aan Gerolf. Ik zou de buitenste cirkel van het dak willen voorzien van doek die moet opgespannen zijn. Alleen weet ik niet goed hoe je dit kunt verwezenlijken. Bij het binnenste deel was dit gemakkelijker aangezien dit deel afneembaar was. Ik heb dit dak op een isimoplaat gelegd. Doek over het kunstofgebinte dat afneembaar was. Verdunde houtlijm met verf erover. Het doek was langer dan nodig zodat ik aan het uiteinde in het doek spijkertjes prikte en in de isimo vastzette. 22 spijkertjes- 1 per balk. Na droging het doek op maat afgeknipt. Maar bij de buitenste cirkel van het dak kan ik deze metode niet toepassen aangezien het niet afneembaar is. Ik moet het zeil er wel spannend over krijgen, maar weet niet goed hoe. Misschien ideeën ?
Ondertussen zijn in de spiegeltent het nodige meubilair voorzien. Ik had nog een zakje met zittende mensen maar dit waren precies allemaal Chinezen. Ik heb hun gezichten een Europees uiterlijk gegeven. Daarnaast heb ik ook een doos met ongeschilderde personen die ik nu verf aan het voorzien ben.
De tandwielen met magneten zijn geplaatst op een messing plaat. De motor-aandrijving moet nog gedaan worden maar ik moet nog wat tandwielen bestellen.
Morgen nog wat ventjes schilderen en foto's posten en als de oplossing komt voor het buitenste zeil dit deze week nog proberen te plaatsen.
Op de tafeltjes wil ik nog wat glazen plaatsen waaruit deze mensen drinken.

Mvg

755philippe

Gerolf

Ik heb voor het doek zeer dunne styreen gebruikt (0.1mm - van Evergreen)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

755philippe

Oei, das vervelend want ik heb overschot van een oud laken gebruikt en in vorm gesneden en met verdunde lijm en verf geschilderd zodat het geheel wat verhard. Nu moet ik even zien hoe ik dat ga doen want ik zou graag dit gebruiken. Het zeil van een echte spiegeltent is ook van textiek gemaakt. Wil ook niet opnieuw beginnen want alles ligt al klaar. Vandaag ventjes geschilderd en geplaatst.
Mvg

755philippe

Steam.N

Foto's, Foto's, Foto's ...  ;)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Gerolf

Citaat van: 755philippe op 18 maart 2015, 21:35:45 PM
...ik heb overschot van een oud laken gebruikt ... het zeil van een echte spiegeltent is ook van textiel

Zeildoek is textiel met een "coating" - ziet er aan de buitenkant dus volledig glad uit,
en zeker op schaal lijkt katoen van beddegoed me ook te dik.
Zijde (heel dun dus) is een alternatief - heb ik gebruikt voor de binnendoeken in de tent
Dat zou je met hout- of secondenlijm kunnen verharden.

Citaat van: Steam.N op 19 maart 2015, 06:50:42 AM
Foto's, Foto's, Foto's ...  ;)

Graag  :)  ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

755philippe

Hallo,
Het doek dat ik gebruik is ook zeer dum maar is geen katoen. Het is ook ongeveer 0.2mm dik. Heb ik trouwens ook gebruikt voor het middelste dakgedeekte. Ik heb het doek dat ik had liggen opnieuw moeten snijden want er zaten anders spleten aan de binnenste cirkel. Morgen ga ik deze schilderen en verharden met verdunde houtlijm. Bezoekers van de tent zijn allemaal geschilderd en geplaatst. Morgen zal ik enkele foto's posten want is er vandaag niet meer van gekomen. Sorry Jean en Gerolf.
Heb een prototype gemaakt van een messing lantaarnpaal voor het plein waar de spiegeltent ga komen te staan inclusief een buigmal om messing buisjes te buigen zonder dat ze knikken.

Mvg

755philippe

755philippe

Hallo,
Hieronder de beloofde foto's.

De magneten in de tandwielen ingebouwd



Proefopstelling dak

Protoype lataarnpaal





Bevoking in de tent


Mensen die toekomen




















Gerolf

Leuke binnenzichten  8)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

raf

spanlak gebruiken op je doek maar of je dat nog gaat vinden is een ander paar mouwen
spanlak werd gebruikt om papier op vliegtuig vleugels te spannen
na uitharden kromp de lak en zo kwam het doek strak te staan
ge hebt geluk het bestaat nog en het kost geen vinger
http://www.hobbyhuis.be/contents/nl/d813.html
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

755philippe

Hallo,

Ik ben vandaag begonnen met de plaatsing van het dak. Ik heb een beetje het principe van gerolf gebruikt. Ik heb een onderdak gemaakt uit doorzichtige plasticart van 0.15mm. Dit gelijmd op het gebinte. Vervolgens houtlijm op het onderdak aangebracht dat nu wat stevigheid heeft en hierop het doek gelijmd. Voor de 2 kleine zeilen lijke ze nu aangespannen. Het ronde zeil weet ik nog niet want ik moet nog wat plasticard bij halen. Toch bedankt voor het meedenken.
Mvg

755philippe

OlivierV

Langs binnen is het echt een heel erg ruimtelijke tent. Een groot contrast met wat je aan de buitenkant ziet!
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

755philippe

Langs de binnenzijde veel details aangebracht maar wat wel spijtig is vind ik eenmaal het dak er volledig op zal zijn je vele details niet meer zo goed gaat zien. Gelukkig is het middelste dakgedeelte afneembaar anders zag je er niets meer van.
Mvg

755philippe