Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Ted Scannell : Aandrijving anders bekeken

Gestart door eve, 11 juli 2014, 08:27:21 AM

Rangeerduivel

In geval niets te vinden,ook eens kijken bij het assortiment van Gardena in de Brico.
Er bestaan allerlei soorten dichtingsringen in rubber die misschien wel eens zouden kunnen passen...
Klinkt belachelijk maar je weet nooit!

;)

Lange Trein

Dag Marc,
Er bestaat ook iets zoals vloeibaar rubber, die voor vele toepassingen gebruikt wordt in de modelbouwwereld. Ineen wat noordelijker gelegen forum heb ik ooit eens een draadje gelezen over een modelbouwer die met vloeibare rubber anti-slip bandjes maakte op wielen van z'n loc's.
Misschien kan je de aandrijfpulleys ermee behandelen waardoor het ringetje terug grip krijgt?
Met vriendelijke groeten,
Denis

marc goovaerts

@ Rudi: nee dat klinkt helemaal niet belachelijk. Maar het verschil tussen binnen- en buitendiameter is te groot. er is niet veel speling over in de loc.
@ Denis: Da's eentje om te onthouden indien we geen ringetje zouden vinden, in ieder geval.

Rangeerduivel

Citaat van: Lange Trein op 24 juli 2014, 16:42:44 PM
Dag Marc,
Er bestaat ook iets zoals vloeibaar rubber, die voor vele toepassingen gebruikt wordt in de modelbouwwereld. Ineen wat noordelijker gelegen forum heb ik ooit eens een draadje gelezen over een modelbouwer die met vloeibare rubber anti-slip bandjes maakte op wielen van z'n loc's.
Misschien kan je de aandrijfpulleys ermee behandelen waardoor het ringetje terug grip krijgt?
Met vriendelijke groeten,
Denis

Dat product noemt   SNOT !

;)

Huugooke

Citaat van: Rangeerduivel op 24 juli 2014, 17:44:48 PM
Citaat van: Lange Trein op 24 juli 2014, 16:42:44 PM
Dag Marc,
Er bestaat ook iets zoals vloeibaar rubber, die voor vele toepassingen gebruikt wordt in de modelbouwwereld. Ineen wat noordelijker gelegen forum heb ik ooit eens een draadje gelezen over een modelbouwer die met vloeibare rubber anti-slip bandjes maakte op wielen van z'n loc's.
Misschien kan je de aandrijfpulleys ermee behandelen waardoor het ringetje terug grip krijgt?
Met vriendelijke groeten,
Denis

Dat product noemt   SNOT !

;)

klopt, de volledige naam is
http://www.bullfrogsnot.com/

ik ga nu mijn assortiment riempjes eens doorzoeken...

Huugooke


marc goovaerts


marc goovaerts

Hugo,

Extra goed verpakt aangekomen.
Na wat microchirurgie ook gemonteerd gekregen.

En ja hoor, ondanks dat het riempje drie keer smaller is dan het origineel, rijdt de loc nu voorbeeldig.

Ik ben je dankbaar voor je hulp !

Huugooke

En je moest eens weten waar zo'n riempjes in zitten!

marc goovaerts


Huugooke

Citaat van: marc goovaerts op 28 juli 2014, 15:14:26 PM
Oude cassetterecorder of zo ?
Nee, want die zijn ook al lang tot pap herleid!
Wat is het kenmerk van de nieuwste camera-objectieven? Het zijn allemaal autofocus-objectieven. En wat is daar voor nodig: een motor en een aandrijving.

marc goovaerts

Ah zo... ik hoop dat je er toch geen camera-objectief voor opgeofferd hebt ?

Nog vier, vijf 'zieken' te gaan...

Huugooke

Citaat van: marc goovaerts op 28 juli 2014, 16:46:44 PM
Ah zo... ik hoop dat je er toch geen camera-objectief voor opgeofferd hebt ?

Nog vier, vijf 'zieken' te gaan...
Uiteraard!  ;D