Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Beneluxtrein tot Amsterdam

Gestart door PaulC, 04 juli 2014, 10:29:15 AM

PaulC



Re 460

Gelezen op Railcolor.net:

On 19.11.2014 and 20.11.2014, a NS Traxx MS locomotive (unit no. E 186 003) was seen in Belgium multiple times, pulling an empthy NS ICRm rake of couches.

20.11.2014: The train with with six coaches arrived on Platform 8 at Brussels Midi from the north at around 18:30. Than the loco ran round and departed north around 19:00. The exact purposes of these test runs are yet unknown. - ID

Update: This run was part of the ongoing homologation of the NS Traxx E 186 001-019 for Belgium. Using its Traxx MS locomotives in Belgium has always been a wish of the Dutch railways, but this never became reality. It is also remarkable because the NS purchased its E 186s for domestic services only.

Gaan de Nderlanders hun loks inzetten op de Brussel-Amsterdammer?

B_Modelbouw

Dan wordt het nen echte Amsterdammer  ;D ;D

En dit zonder Belgisch Trekpaard, zoals vroeger met de reeks 11 en reeks 28 voor de ICR(m) rijtuigen van de NS.
't Lijkt er dus meer en meer op dat een complete Blauw/Geel trein ons sporennet gaat gebruiken ...
Eerst over L12 later via de Hogesnelheidslijn L4
Modelbaan 'Station Ekeren L12' en 'Containerterminal'  in tijdperiode V-VI
Sturing: Koploper - Systeem: 2R-DCC


doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

PietB

Citaat van: B_Modelbouw op 24 november 2014, 14:43:12 PM
't Lijkt er dus meer en meer op dat een complete Blauw/Geel trein ons sporennet gaat gebruiken ...
Is dat soms het begin nog maar?
En dat het eindigt met de volledige annexatie van Vlaanderen door Holland.  ;D  ;D

Maar alle gekigheid daargelaten, de rijtugen zijn toch wit/roze/rood?


grt Piet.

doomslu

Had ik niet ergens gelezen dat die kleurtjes terug naar het saaie geel/blauw gingen worden gebracht, om elke link met Fyra uit ons geheugen te wissen?
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

eric


evan

Ik heb zo een lok 2 weken terug in Mechelen zien passeren.  Weliswaar op sleep over L27B richting Antwerpen.

Grts
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Frans Bosmans

Ze zijn hier inderdaad al even aan het test rijden, zelfs met volledige stammen.
http://www.railcolor.net/index.php?nav=1411277&lang=1

PietB

Wat de plannen zijn weet ik niet, maar ik heb hier zicht op de lijn Amsterdam - Rotterdam, daar rijdt de IC-direct in het livrij wat ik op het plaatje in mijn post laat zien.
Dat men van alle kanten afwil van het Fyra imago kan ik me ook iets bij voorstellen.
Alleen om nou weer al die prio rijtuigen in het geel-blauw te gaan spuiten dat is ook een onderneming.
Zeker als je weet dat de werkjplaats Haarlem pas geleden een grote klus voor de Noorse spoorwegen heeft aangenomen http://www.nedtrain.nl/metaNavigatie/actueel/nieuws/show/opdracht-modernisering-noorse-treinen-voor-nedtrain-haarlem
En juist die werkplaats heeft een verfspuitinrichting voor deze lange wagons.

Grt Piet.

eric

De lekstokkleuren zijn maar stikkers, als je die er af haalt zijn ze weer geel/blauw.  ;)
Moet je bijvoorbeeld  eens op de koppen van die rijtuigen letten.

Metpetergaathetbeter

volgens mij gaan die Nederlanders op die manier die witte Piet(B) hier binnensmokkelen ! ;)

Groeten Peter ;)

Eddytje

Deze loc zouden enkel in Nederland rijden. Ze mogen in Belgie rijden datbstaat ook zo op de loc maar de B is doorkruist... Het kan natuurlijk zijndat de plannen veranderd zijn...

Klaas Zondervan

Citaat van: PietB op 24 november 2014, 17:47:52 PM
....ik heb hier zicht op de lijn Amsterdam - Rotterdam, daar rijdt de IC-direct in het livrij wat ik op het plaatje in mijn post laat zien.
De IC direct is niet de trein naar Brussel, maar naar Breda. Die komt het land niet uit.