Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Kadee koppelingen - waar kopen ?

Gestart door mvdr1, 30 juni 2014, 21:53:52 PM

mvdr1

Hallo

Ik weet dat dit gevoelig zou kunnen liggen vlgs de regels van dit forum.
Daarom eerst mijn opmerking: antwoord graag per PM !

Ik zou graag een gedeelte van mijn wagenpark uitrusten met Kadee koppelingen omdat die bij rangeren alle andere soorten kortkoppelingen overtreffen. Natuurlijk compatibel met onze Europese NEM normen/schachten, dus geen "amerikaanse" met een ronde bevestigingskop.
Om "verzendingskosten" te optimaliseren, overweeg ik de aanschaf van minstens zo'n 100-tal koppelingen.
Er bestaan een 3-tal types met langere of kortere schacht ... Welk nummer raden jullie me aan ? Het gaat er mij vooral om graanwagens (Trix/Rivarossi) en staal of ertswagens (Roco).
Iemand enige tip ?
Op Ebay vind ik geen echt interessante aanbiedingen in grotere hoeveelheden ... Of het is vanuit Australië, en dan nog.

Mvg

Marc

SNCB-SBB fan

Thommy

ik heb er heel deel gekocht via het spoor... paar zakjes eigenlijk  ;D
Greetz

Thommy

Huugooke

hangt er van af hoeveel je er tegelijk koopt, dan doe de verzendingskosten niet zo'n pijn :)

loebaske

Of eventueel  groeperen, ik ben tevens kandidaat...

lilitrein

Hoi Mark,
Ik gebruik Kadee-koppelingen tussen mijn lok en de stammen van wagons,zowel goederen als personen wagons.Dus niet de wagons onderling.
Houdt er rekening mee, dat de koppelingen wat meer ruimte hebben dan vaste koppelingen (roc.. fleis.. en mark..)Je hebt dus een grotere afstand tussen de buffers.
Ik gebruik ze alleen om loks te wisselen in mijn depot. Het koppelt en ontkoppelt nl. heel erg mooi.
Je hebt 3 nummers 17, 18, 19.
Ik ben na het uitproberen uit gekomen op nummer 18. Er zitten er 4 in een zakje. Kosten tussen de 6 en 7 euro.
Spoorze
Bert
Periode II  Deutsche Reichsbahn
Brawa-Roco-Fleischmann-Märklin-Rivarossi-Piko-Trix. 3-Rail Digitaal-Analoog geschakeld.

Snobby Crash

Ik koop mijn kadee koppelingen in haasrode bij het spoor !

Even op kadee zoeken hier op het forum, er is namelijk al een topic dat erover gaat !

Geert

loebaske

Ah hebben ze die in Haasrode!!! intresant dicht en ( niet) duur???
wat betaal je als ik het mag weten???


loebaske

Mercikes,  weet nu waar ik moet zijn, niet ver en niet duur, alvast bedankt

Rangeerduivel

Maar hoe weet je dan welk nr je nodig hebt?
Uitproberen?
Ja maar moet je dan van elk een zakje kopen,en is het dan voor ieder merk rijtuig/wagon hetzelfde,of wordt het verschil bepaald door de kortste bochten in je baan?

;)

loebaske

Ik vermoed dat nr 17 het best past, allé voor mij toch, wil dit nogal kort koppelen, als je krois koppelingen heb aan de loc heb je geen kadee nodig

Snobby Crash

De straal van je bochten is denk ik het meest bepalend voor de lengte van je kadee koppelingen.
Ik heb de drie soorten gekocht en daarmee gaan expirimenteren.
Bij de korste koppeling bleek dat de buffers achter elkaar bleven haken van sommige modellen.
Afhankelijk van het merk wagons kan je best testen wat je nodig hebt.

Misschien nog een tip, plaats de magneet voor het ontkoppelen steeds op een recht stuk spoor.
Indien je ze in een bocht plaats kan het gebeuren dat de beide koppelhaken onderaan de koppeling naar dezelfde spoorstaaf worden aangetrokken en werkt het ontkoppelen niet. Op een recht stuk spoor werkt het perfect

Geert