Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

vrouwen in een mannen/jongenswereld

Gestart door Metpetergaathetbeter, 21 juni 2014, 22:21:03 PM

Metpetergaathetbeter

Bij de nieuwe(ofwel niet/bijna niet actieve)leden heb ik al opgemerkt dat daar regelmatig bij het geslacht  vrouw staat,nu is mijn vraag zijn dat daadwerkelijk ook vrouwen ! Zie index nieuwste lid !

Nu de Jambers is mij stelde zich de volgende vraag, vrouwen op MSM (opgelet met een M voor ;D)forum wie zijn,wat doen ze en vooral waarom doen ze dat ?

Misschien eens een reactie van één van deze juffrouwen/dames met hun beweegredenen, toch ook wel interessant zou ik zeggen !

sn00zerman

Ik ben dan wel geen vrouw, maar mijn vrouw is dat wel :-)
Dus even reageren, voor dit draadje een stille dood sterft !

Toen we mekaar 10 jaar geleden leerden kennen, had ik haar niet verteld over m'n hobby. Toen we gingen samenwonen zaten m'n spullen in ongemerkte bruine dichtgetapete dozen ...
De eerste kerst, haalde ik wat materiaal boven, om een baantje onder de boom te leggen.
Ondertussen is er véél water naar zee gevloeid, en heeft ze het (model)spoor virus met momenten erger te pakken dan ik :-)

Onze vakanties staan steevast in het teken van (model)spoor ... Dit jaar MiWuLa Hamburg (opnieuw) gedaan, eisenbahnmuseum Bochum-Dalhausen, Schwebebahn in Wuppertal, VSM "terug naar toen" in Beekbergen (Veluwe), OktoRail nez ...
Ze helpt me met het maken van bomen, bouwen van faller & vollmer bouwdozen, en ze weet wat ze mooi vindt. (wij hebben een Duitse baan, tijdperk IIIa). Verder kent ze haar "klassiekers", V200, BR23, BR01, BR52, BR96, Köf enz ...
We gaan samen naar (model)spoorbeurzen, en soms is ze enthousiaster dan mij met aankopen :-)
Zo wilde ik de laatste beurs in Houten wat cement-wagens kopen, nog voor ik een setje in m'n handen nam, riep ze al "laat maar schat, dat is Nederlands materiaal" ... nou, dan ben je toch fier op je vrouw hé ? :-)

Enige jaren geleden, onder haar impuls, de hele tuin op de schop, mijn lieftallige echtgenote wilde persé een Spoor 1 baan in de tuin ! Ondertussen zitten we zelfs in een club waar er met schaal 3 1/2" en 5" gereden wordt. Thuis heeft ze wat Spoor 1 livesteam geweld, en voor de clubbaan heeft ze weldra haar eigen 5" Köf ... (die ik dan wel gebouwd heb)

Wat haar drijft ? In eerste instantie zal ik het wel geweest zijn, maar ondertussen heeft ze "het" virus goed te pakken !
Fantastisch eigenlijk als je zo samen een hobby kan delen hé :-)


groeten,
Kris
-=[www.digitalplayground.be]=-
Where fun meets technology ...


Rangeerduivel

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 21 juni 2014, 22:21:03 PM
...nu is mijn vraag zijn dat daadwerkelijk ook vrouwen !

Vraag een visuele of tastbare test aan! :D :D

;)

mark7758

#3
Oeps verkeerde knopje.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

mark7758

Citaat van: mark7758 op 09 oktober 2014, 14:09:25 PM
Ik doe mee. Mijn vriendin waardeert mijn hobby en geeft gevraagd en ongevraagd advies. En ik moet zeggen dat doet ze met veel begrip.
Ze weet waar ze het over heb. En stelt duidelijke vragen waarom bouw je het zo of zo?
Als we ergens langs de lijn zitten. (Na 4 uur winkelen) stelt ze ook de vraag waarom er zo'n loc voor zit of waarom iets zou getransporteerd wordt.
Nee ze niet actief met het modelbouwen. Maar ze kan prima draden solderen. :)
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

Metpetergaathetbeter

Citaat van: sn00zerman op 09 oktober 2014, 14:02:58 PM
Ik ben dan wel geen vrouw, maar mijn vrouw is dat wel :-)

Proficiat, tegenwoordig is dat ook niet vanzelfsprekend  ;D Kris dank voor het antwoorden hoewel ik liever één van onze dames gehoord had !

@ Rangeerduivel Rudy ik vrees dat we dan problemen gaan krijgen met de mannelijke helft van het koppel  ;D

Groeten Peter ;)

OlivierV

Citaat van: sn00zerman op 09 oktober 2014, 14:02:58 PM
Toen we mekaar 10 jaar geleden leerden kennen, had ik haar niet verteld over m'n hobby. Toen we gingen samenwonen zaten m'n spullen in ongemerkte bruine dichtgetapete dozen ...
Herkenbare zin, ondertussen na der al enige tijd mee samen te zijn heb ik het wel verteld, ze heeft er niks op tegen en vind het schattig en zelfs cool. Toen ik het zei vroeg ze zelfs of ze mij eens een trein moest kopen, maar dat hoeft voor mij helemaal niet.

Groet,
Olivier

ps: tussen die nieuwe leden zal normaal die van mij wel niet zitten want die weet geeneens van het bestaan van dit forum af en dat wil ik nog wel zo houden. :)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Metpetergaathetbeter

Olivier, volgens mij speelt je vriendin ook nog met Barbie-poppen  ;D (COOL)
groeten Peter ;)

Metpetergaathetbeter

Citaat van: OlivierV op 09 oktober 2014, 14:25:43 PM

ps: tussen die nieuwe leden zal normaal die van mij wel niet zitten want die weet geeneens van het bestaan van dit forum af en dat wil ik nog wel zo houden. :)

hoewel,toch maar eens kijken naar modeltrientje  ;D

OlivierV

#9
Citaat van: Metpetergaathetbeter op 09 oktober 2014, 14:27:58 PM
Olivier, volgens mij speelt je vriendin ook nog met Barbie-poppen  ;D (COOL)
groeten Peter ;)
Dat denk ik niet. :)
Moest het zo zijn dan kan ik altijd nog mijn action men boven halen. :D
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Metpetergaathetbeter

Citaat van: OlivierV op 09 oktober 2014, 14:33:35 PM
Citaat van: Metpetergaathetbeter op 09 oktober 2014, 14:27:58 PM
Olivier, volgens mij speelt je vriendin ook nog met Barbie-poppen  ;D (COOL)
groeten Peter ;)
Dat denk ik niet. :)
Moest het zo zijn dan kan ik altijd nog mijn action mans boven halen. :D
action men Olivier ! ;)

dani

De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

OlivierV

Citaat van: dani op 09 oktober 2014, 16:36:38 PM
en een buis voor Engels
'k Heb het nu aangepast, maar is het niet zo dat het bij een eigennaam (in dit geval die van een product) mag blijven zoals het is en de normale regel volgen?

'k Herinner mij toch nog zoiets van mijn jaar Taal -en Letterkunde Engels Spaans
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

SuSke

Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

dani

in 't spaans......  pffff

Zo is er altijd wel één of andere taal waarin je een afwijking vindt die je kan verflubberen naar 't NL....
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.