Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

verweergeëxperimenteer

Gestart door PeterVG, 12 juni 2014, 09:38:58 AM

Michael

Mooi gedaan Peter, de nieuwe frisse kleuren van de bovenkant en de wat roestige veerbladen spreken mij erg aan.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Herwig

@ Peter,
Iemand (?) zou aan Max Delie kunnen vragen of hij (M.D.) zijn originele (kleuren)foto's professioneel zou kunnen (laten) inscannen.  Dan zou iemand de goederenwagens  "àchter"  de gefotografeerde locs er kunnen uitlichten en apart publiceren in MSM......?
Zou dan worden benut voor artikel(s):    "voorbeeld jaren vijftig/zestig en (verweerd) model" ..... .
..., Herwig.

bollen neus

Rode miene- verf werd in die tijd ook veel gebruikt bij ijzerwerk dus denk ik dat je die ook in die kleur kunt zetten. Om wat afwisseling te hebben. Misschien zelfs wat matte grijze verf zoals bij botenbouw werd gebruikt, in die tijd stak het nog nie zo neig van loodverven maar ze waren wel oerdegelijk te noemen.
Verder knap werk.

Den Eric.

Herwig

..."rode menie"...        ..."loodverven"...
en ook nog antiroestverf jaren-zestig:   kroemezeink    (chrome & zink, groen, dacht 'k me te herinneren en zal ook wel ongezond zijn geweest ?)