Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

ECOS centrale

Gestart door Huugooke, 08 juni 2014, 14:04:18 PM

Huugooke

Kan de ECOS de decoders van Digitrax "aan"?
Heeft iemand de ECOS al eens met de Elektor booster gekoppeld?

Martin Welberg

Volgens de Soundtraxx site heb je behalve bij de Lenz LVZ100 en de Zimo MX1 verder een PTB100 nodig om een Tsunami decoder te programmeren..gaat puur om de sounddecoders..

evan

Hey Hugo,

Ik programmeer al mn digitrax decoders zonder probleem met Ecos.

Zelf heb ik ooit de Elektor booster gemaakt als onderdeel van mn eindwerk, maar nog nooit gekoppeld aan mn Ecos.

Wat een booster voor Ecos betreft beveel ik die van Esu zelf aan, maar eer je voor ho loks een extra booster nodig hebt heb je al een behoorlijke baan hoor. De interne booster van Ecos is  4 amp.  Op de clubbaan met 5 treinen tegelijk nog nog nooit een uitschakeling gehad...

Groetjes.
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

ceuleer

Ik heb onlangs op een testbaantje met de Ecos 10 loco's met soundfuncties aan tegelijk laten rijden, en alles deed het perfect.

Martin Welberg

Excuses Hugo, haal die 2 altijd door elkaar, verschil tussen Soundtraxx en Digitrax  ::)

Huugooke

raar, op de Märklin Mobile doet hij het, op de Ecos staat hij wat te zoemen.

Huugooke

ikke dom, dom dom!!!
het is een Soundtraxx! Even cv8 uitgelezen :-[
En dan nog de verkeerde unit getest. Het is een A-B dieselstel, De B-unit bevat de decoder, de A-unit alleen een motor. Hoe ga ik dat oplossen?

Martin Welberg

Iemand zoeken die een PTB-100 bezit, of een Lenz centrale..ondanks dat ik hier een 8A Digitrax centrale heb was de PTB-100 echt nodig om de Soundtraxx tsunamis te programmeren  ::)

Huugooke

Ik denk dat er dan binnenkort hier een Edits booster te koop zal staan.
Met de nieuwste firmware is afstandsbesturing met de PC mogelijk. Mits Java.
Tof natuurlijk. En de"pads"?

pandur

Nieuwe software  4.1.0  voor ECoS;  http://www.esu.eu/download/software/ecos-firmware/
opgelet, je moet ingelogd zijn
voor de zwart/wit versie zie onderaan
Eric
NMBS-DB / H0 2rail DCC - ABC / ECoS II 4.2.10 / ECo Boost /MC II / LokPro 5.2.2 (2.7.9)

dani

en welke ecos is dat dan, Hugo ? Een   Mk 1 of Mk 2 ?
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Huugooke

Citaat van: dani op 30 september 2015, 09:12:40 AM
en welke ecos is dat dan, Hugo ? Een   Mk 1 of Mk 2 ?
?????????????????

dani

welk type ecos,   de ECOS 1 of ECOS 2     (ja, beroepsmisvorming,; wij spreken van M(ar)k 1,   M(ar)k 2,   M(ar)k 3,  etc...

Dus de 50000 of de 50200  ?   (monochroom of kleuren scherm zo zie het meteen)
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Huugooke

Nee, ik vroeg me maar af op welke reactie ik moest reageren, of is er nog een andere Hugo?
Het is  nogal lang geleden  ;D

NielsVV

Is een nieuwe versie uit voor zowel de oude als de nieuwe (kleurenscherm) ecos.
H0 - AC - Digitaal - iTrain ====>>>> Lego City