Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Derde hand

Gestart door Bolje, 07 juni 2014, 12:48:27 PM

Bolje

Deze morgen geleverd met De Post:

Leuke hulp als je vingers en/of handen te kort komt.
Of als je ze niet wil verbranden  :o

Vele groeten,
Ronald

Michael

Babylonische spraakverwarring? Ronald volgens mij is wat je laat zien een bankschroef.
Wat ik als derde handje ken is onderstaande afbeelding, geleend op internet was de eerste die ik tegen kwam.


Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Gerolf

... maar ze zijn alletwee goeie hulpmiddelen  ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Bolje

Ik weet dat dit technisch gezien niet een derde hand is, maar hij doet wel hetzelfde en kan zelfs iets zwaardere voorwerpen vasthouden.
De naam is: Multi angle hobby vice.
Maar ja, een derde hand bekt wat makkelijker  :)
Vele groeten,
Ronald

Gerolf

Ik heb ook zo'n multi-positie-bankschroefje, maar dan van "den Brico".
Niet slecht, maar daar is alles mee gezegd.

Is dit model stabieler?
Blijven de bekken mooi en met weinig speling in lijn bij het openen en sluiten?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Bolje

Dat valt wel mee.
De assen zijn geen schuifpassingen, maar de bankschroef vastgezet met een balverbinding is zeer stabiel.
Maar ja, aangekocht voor omgerekend €22 verzending inbegrepen, verwacht ik ook geen pro kwaliteit. Eéntje van Dremel kost bijna het dubbel, en weet niet of hij veel beter is.
Ongeveer 25 jaar geleden gebruikten zulke hulpmiddelen in labo elektonica, deze waren zeer goed, maar kosten toen al een veelvoud van ik nu betaald heb.
Vele groeten,
Ronald

Dirky

Ik heb er eentje van Proxxon. 35€ bij conrad... gekende proxxon kwaliteit. Bekken blijven mooi parallel bij openen/sluiten.

maar waarschijnlijk wel stukken kleiner dan je Stanley. En Stanley is tenslotte ook wel OK van kwaliteit!

Havoc

Heb zo eentje zonder merk (groen) maar die staat op een grote zuignap. En die basis weegt ook genoeg om zo te blijven staan. Is ook wel handig. Bekken gedragen zich goed voor wat het kost. Gebruik die meestal voor kabels en connectoren vast te houden bij solderen en flatcable connectoren te "persen". Die dingen zijn ook geen geslepen machineklemmen. linkje Ook de eerste de beste link van het net gehaald, geen reclame.
Met vakantie voor onbepaalde duur.