Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

echt water gebruiken in kanaal

Gestart door mnieuwlaet, 04 juni 2014, 20:23:32 PM

Martin Welberg

Echt water ziet er niet uit op een modelbaan vindt ik. Vraag me af waarom je dat zou doen..of willen..

Gerolf

Ik zou het ook niet doen. Er bestaan genoeg manieren om (zelfs bewegend) water na te bootsen.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

B_Modelbouw

Ik speel ook met het idee om ooit eens een schaalmodel van een wildwaterbaan te maken, maar de eerder beschreven problemen schrikken me af om dit effectief ook uit te voeren.
Hoe maak je 't waterdicht, waterkwaliteit, realiteit van het model.

Uiteindelijk kun je moeilijk vergelijken met MiWuHa... Waar er zich een tweede bassin ter grote van het eerste een verdiep lager bevindt, dit gebruikt wordt om enerzijds eb en vloed te simuleren maar ook steeds het water te circuleren en filteren.
Modelbaan 'Station Ekeren L12' en 'Containerterminal'  in tijdperiode V-VI
Sturing: Koploper - Systeem: 2R-DCC


dani

waterdicht maken is het grote probleem niet (een laagje vloeibaar rubber of latex er in borstelen en klaar)  maar inderdaad het zuiver houden is het probleem op kleine schaal (en dan bedoel ik niet H0 of N of zo, maar de hoeveelheid water)
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Rangeerduivel

Kalkvrij water filteren met een goede installatie van een aquarium,en er bestaan produkten in de aquariumwereld om algengroei tegen te gaan,tenslotte moeten er geen vissen in leven.
(vind maar eens levende vissen op 1/87! :D :D)

Maar het grote probleem is volgens mij het vochtige klimaat dat je créeert voor de electronica van treinen en hun installaties.
Ik zou het niet doen!

;)

Kautenbach

water op een modelbaan, ook qua schaal klopt het niet, water is leuk om mee te spelen, dus als je dat effect wilt hebben prima, verder... ik zou er niet aan beginnen..