Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

New Break Olaerts

Gestart door krispy, 28 mei 2014, 23:25:55 PM

krispy

Bij deze men bevindingen van de nieuwe Break van Olaerts  nr 391  DCC Sound

Na en tal van problemen en volledige revisie is het dan eindelijk zover , hij rijdt nu voortreffelijk ;)
hierbij een foto shoot van de huidige toestand ( perfect werkend )

de stuurstand 2de klas met alle verlichting aan



de frontlichten zijn mooi wit en geen blauwkleurige gloed in te merken ( gebruik gemaakt van warm witte leds blijkbaar )
ook is er geen doorschijn naar de ander sluitseinen



achter sluitsein



let op de doorschijn komt door de foto ( in werkelijkheid niks )

Binnenin kijken ( licht staat wel nogal fel ( wordt nog wel is aangepast  ;)))



Zuivere belettering



achter de deur tegen het plafond zit de luidspreker weg gewerkt en de decoder juist boven de ramen

snuiten reeds voorzien van zivler ringen rond de lichten ( niet standaard maar zelf gedaan )



opmerking , de spatie tussen de kap en onder sierstukken zit blijkbaar bij al hun sets , maar bij de eene meer uitgesproken dan de andere , maw goed opgelet
het toont hier groot , maar is maar heel miniem ( kap is ook nog niet vast omdat ik nog moet bevolken   ;) )

Mooi kort gesloten



Afwerking dakpartij 1ste klas






afwerking onderkant ( 1ste klas rijtuig , zonder motor )



tussen rijtuig



Men eigen aanpassing van het bevestigen van de stroomdraaden naar de koppeling op motor unit


Men kan zien dat aan de linker en rechter kant van het chassis een gaatje is waardoor telkens 2 draaden lopen , deze kwamen vroeger van tussen het draaistel en de kas , wat wrijving in de bochten teweeg bracht , koppeling stroefte en werkte tegen .( let op het chassis is volledig van metaal waardoor het een redelijk gewicht heeft en vlot rijdt
Dit probleem is 100% opgelost .

Op het tussen rijtuig gaat het ook nog gebeuren maar stoort daar zo niet

Zo dit zijn de foto's
Wat de rijeigenschappen betreft :

Na het oplossen van allerlei kwaaltjes ( slecht contact tussen wielen en contactpunten , triestige interne bedraading ) heb ik er nog een powerpack van esu bijgeplaatst , om zeker te zijn dat er altijd stroom is .

Stel rijd zeer vlot ( niet vliegen , maar realistisch ) , kan kruipen , maw doet al wat mem verwacht ( motor met 2 vliegwielen )
De verlichting in cabine schakelt mee met de rijrichting en kan aan/uit gezet worden .
De interieur verlichting gaat als een looplicht aan ( per 2 of 3 leds ) van stuurstand 1 naar stuurstand 2
Het geluid is mooi en zeer realistisch.Men zou zeggen dat men echt in het station staat als hij vertrekt  :P .

Al bij al ben ik nog tevreden met men aankoop , mooie uitbreiding van het EMU park  ( al heb ik er zelf veel tijd moeten insteken  >:( , iets wat niet zou mogen voor die prijsklasse  :-[  )
Na al men moeite wordt ik dan toch beloond  8) ;)

Dus aan eenieder die van plan is eentje aan te schaffen , opgelet , voor de afwerking , goed optisch nakijken  ;) en met een beetje geduld en veel gevloek   >:( wordt het een pareltje waar men veel geniet van zal hebben .

Zo ziet men dat een aankoop die slecht start ook tot iets moois kan leiden ( als men er maar tijd en liefde insteekt  ;) )

PS  indien er iemand een paar fotos van het echte interieur kan doorsturen , graag , dan kan ik het interieur ook upgraden , stoelen en grond verven in de juiste kleur , want nu is alles maar naar de rose kant , en als de verlichting dan aanstaat is er een rose schijn binnenin en dit komt maar raar over , vandaar dat dit in de toekomst nog gaat aangepast worden .

Ik hoop dat jullie hiermee iets zijn .












MVG
Kispy
Modelbouw Foto-album op flicker
https://flic.kr/s/aHsmTwwZ6m

ward

Krispy,

super bedankt voor de foto's!
Ziet er echt goed uit zo, de zilveren ringen zijn ook een mooie upgrade!
Hierbij al een foto van het interieur:

Ik heb zitten denken om een soortgelijk stofje te kopen, maar zal te omslachtig zijn.
Ik ga binnenkort m'n LSM M6 rijtuigen eens openen en bekijken welke kleur daarvoor gebruikt is; dit zijn immers zelfde zetelstofjes..

Mvg,
Ward
AC, Belgisch materiaal tijdperk V / VI

--> https://www.flickr.com/photos/90049814@N02/  <--

krispy

@ ward :

zijn eerste en tweed klas hetzelfde qua kleur , of is de 1ste klas anders , ik weet het maar het is al zeer lang geleden dat ik nog eens in een echte trein heb gezeten , vandaar de stomme vraag ?
MVG
Kispy
Modelbouw Foto-album op flicker
https://flic.kr/s/aHsmTwwZ6m

ward

De stof in beide klassen is hetzelde, het grote verschil zit hem erin dat bij de 2e klasse de stoelen alleen een nieuw 'stofje' gekregen hebben in de nieuwe huisstijl, de 1e klasse zijn compleet nieuwe stoelen comform M6. (zijn dan ook geen 'bankjes' uiteraard)
Als het meezit hoop ik volgende week wel eens een foto ervan te kunnen maken

Mvg

Ps, domme vragen bestaan niet, ik moest ook al even beginnen nadenken  ;)
AC, Belgisch materiaal tijdperk V / VI

--> https://www.flickr.com/photos/90049814@N02/  <--

chef garde

Mooi verslag Kris, merci!

Als je uw Break nog realistischer wilt, zou ik die koeienvanger omspuiten in hetzelfde kleur als het dak, nl RAL 7037.  Na het omspuiten kan je eventueel proberen om die wat meer rechtopstaand te plaatsen.  En die ruitenwissers, tja wat een miskleun, misschien ook kijken voor fijne grijze varianten ipv de huidige dikke zwarte stokken.

Metpetergaathetbeter

Jammer dat bij zo'n niet echt goedkoop treinstel die details niet de aandacht krijgen die ze eigenlijk verdienen, en eigenlijk zouden die de kosten eigenlijk niet zo zeer opdrijven, maar ja dat zal weer liggen aan het feit dat ik ne moeilijke ben zeker ? Trouwens met bovenstaande daar een discussie overgehad in St-Niklaas !

Akkoord zij steken hun nek uit maar ja dat zal dan ook niet zijn voor de mooie ogen van de mogelijkse koper !  ??? ::) :-\

Groeten Peter ;)

Peter

CiteerJammer dat bij zo'n niet echt goedkoop treinstel die details niet de aandacht krijgen die ze eigenlijk verdienen

Ondanks dat blijf ik geloven dat die mensen echt hun best doen om ons modellen te kunnen aanbieden, in een toch beperkte oplage (niet te vergelijken met
Mä, Fl, Ro enz.) aan een aanvaardbare prijs. Dat er soms kleinigheden niet zijn zoals het hoort, is iets wat ook bij de nog duurdere modellen (Fulgurex, Micro-Metakit enz) ook nog voorkomt., net als trouwens bij de "groten" (Mä, Fl, Ro, Brawa enz).
Ik weet het, het zou niet mogen, maar het is iets waar we ons zullen bij moeten neerleggen (mijn Canon HD camera funktioneerde helemaal niet na aankoop, heb wel een andere gekregen)

Nog even over de Break: Ik vind de bordeaux toch nog altijd de mooiste ;) ;) ;)
Met vriendelijke groeten
Peter

doomslu

Met de vernieuwde break heb ik nog geen kennis gemaakt, toch niet binnenin. In M6 rijtuigen of de MS96 stellen is er echter wel een kleurverschil in zetelbekleding tussen eerste en twee klasse dacht ik.

Kris, heb je in de titel van dit draadje bewust 'beark' geschreven?  ??? ::) ;D
Zo 'beark' is het stel toch niet?  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

ward

#8
@ Luc, bij de M6 is de kleurpatroon hetzelfde, maar de bekleding iets anders..
Daardoor lijken de stoffen 1e klasse zetels wel iets donkerder..
Even snel google ter hulp geroepen..
Zelfde kleur , maar een meer 'stoffige' stof (letterlijk en figuurlijk!) dan bij de 2e klasse, tevens stoffen vloerbekleding:

M6 2e klasse:


Nu ben ik wel aan het twijfelen of ze dit doorgetrokken hebben naar de vernieuwde break of niet.. Zal er op proberen letten de volgende keer als er eentje passeert..

Dit kan voor het meeste 'gemoderniseerde' materiaal zelfs doorgetrokken worden, enkel op de oudere stellen (M4 bv, oude break,..)
zit er nog een kleurverschil in de stoelen.
Dat even over de binnenbekleding..
Al bij al kan je als handige knutselaar van het model een pareltje maken mits een paar kleine aanpassingen dus..

Mvg,
Ward
AC, Belgisch materiaal tijdperk V / VI

--> https://www.flickr.com/photos/90049814@N02/  <--

SuSke

Stoelen in 2de klasse hebben een stoffen bekleding, stoelen in 1ste klasse inderdaad het zelfde motief maar met een kortharig fluweel  ;)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

krispy

#10
Citaat van: doomslu op 29 mei 2014, 10:42:22 AM


Kris, heb je in de titel van dit draadje bewust 'beark' geschreven?  ??? ::) ;D
Zo 'beark' is het stel toch niet?  ;)

Sorry , neen een typefout , kan ik de hoofdtitel van een draadje aanpassen ? , lukt me niet , kan een admin dat dan doen

Alvast dank
MVG
Kispy
Modelbouw Foto-album op flicker
https://flic.kr/s/aHsmTwwZ6m

ERVIN

Gelukkig is alles dan toch nog goed gekomen.  ;)

trainspottingjr

Is een zeer mooi model maar je bent niet de eerste waarvan ik dit verhaal hoorde, kameraad van mij had ook één besteld en na het afhalen en bekijken in de winkel besloot hij om hem niet te nemen kwestie van de problemen die je aanhaalde.

Zelf heb ik een break in de memling schildering en hier zeer content van.

Zou je eventueel een filmpje willen plaatsen en trouwens die beladen autotransporters op de achtergrond zijn de moeite. Heb hier ook een set en ze wachten om beladen te worden ( auto's staan klaar)  :P

Lid Lierse Modelspoorwegen de Geit VZW

ward

U vraagt, wij draaien: (getrokken met gsm, geen topkwaliteit maar bon; het geeft een gedacht ;) )
Foto eerste klasse.. MR80m



Mvg,
Ward
AC, Belgisch materiaal tijdperk V / VI

--> https://www.flickr.com/photos/90049814@N02/  <--

krispy

Citaat van: ward op 04 juni 2014, 18:17:24 PM
U vraagt, wij draaien: (getrokken met gsm, geen topkwaliteit maar bon; het geeft een gedacht ;) )
Foto eerste klasse.. MR80m

Mvg,
Ward

waarvoor onze oprechte dank  ;)
MVG
Kispy
Modelbouw Foto-album op flicker
https://flic.kr/s/aHsmTwwZ6m