Northlandz

Gestart door Bolje, 27 mei 2014, 11:27:22 AM

Bolje

Vele groeten,
Ronald

doomslu

Wel indrukwekkend, maar een fan ben ik niet.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Rangeerduivel

Mooi en overweldigend groot(zou anders Amerika niet zijn)
Maar qua afwerking en "finisching touch" zitten er hier op het forum betere hoor! :D

;)

janieburton

Indrukwekkend maar qua afwerking al beter gezien(vb: Miniatur Wunderland in Hamburg)
 

nmbssncb

Een paar jaar geleden heb ik Northlandz bezocht.

Het is meer een "sprookjesbaan" dan een baan die nauwgezet de realiteit weergeeft.  Kinderen, vooral zij die gek zijn op treinen maar nog geen "modelspoorfundamenlisten" zijn, vinden het heerlijk.  Mijn MMR kennis in New Jersey had mij gewaarschuwd: the layout is a bit shoddy.

De baan is al wat jaartjes oud en toen ik Northlandz bezocht had ik de indruk dat het aan gedegen en regulier onderhoud ontbrak.

Ben je in de buurt dan kan een bezoekje geen kwaad, vooral als je jonge kinderen bij hebt.  Je kan dan ook een rit maken met de ietwat grotere stoomtrein in de uitgestrekte tuin.  Maar voor de "fundi's" hier op dit forum zou ik het stellig afraden.


Willy
nmbs < Willy > sncb
===============

janieburton

#5
Moet wel zeggen dat er een paar indrukwekkende bruggen staan, zeker die op 2'42" en de leuke fantasie brug/autoweg op 3'03" en het "stellten dorp" die daarop volgt, de 'voeding" is wel archaïsch met die transformatoren.

Heb ook de indruk dat ze (ik kan me vergissen) soms N en Z schaal treinen gebruiken om "diepte" te creëren.


Maar om eerlijk te zijn is dit (Northlandz) toch, in mijn opinie beter dan wat er in Rotterdam staat; maar het kan niet echt tippen aan MWL in Hamburg.

Dit is ook een leuke van de vrienden in Hamburg op 12'23"; ik denk dat ze daar toch wel een "brandweer syndroom" hebben.

http://www.youtube.com/watch?v=JqwMyEUB24g

Was vergeten de link te plaatsen