Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

puntjes

Gestart door TBCédric, 25 mei 2014, 10:23:04 AM

TBCédric

Goedemorgen,

Ik heb een vraag én ik weet niet of andere mensen die vraag ook hebben maar ik stel hem gewoon.

Op het perron van St-Niklaas zijn er blauw-grijze tegels gebruikt met in die tegels stukjes wit én blauw e.d.


Wel in model zijn dat waarschijnlijk puntjes. Hoe kan je (fijne, dunne maar zichtbare ) puntjes op je perron schilderen/tekenen?



Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

doomslu

Lijkt me niet eenvoudig. Met vééééél geduld???

Neen, serieus, dan zou ik proberen met spatjes te werken.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Metpetergaathetbeter

stiftpunt ?
Groeten Peter ;)

Peter

Ik heb voor mijn tegels in de toiletten van station Boom tekenpennen van Rotring gebruikt.
In die sets vind je inkt/verf patronen met zeer kleine (ik dacht vanaf 0,1 of 0,2 mm) openingen.
Ideaal om ook witte lijnen te trekken op de wegen op je baan (of zoals in mijn geval, de lijnen op de perrons)
Met vriendelijke groeten
Peter

Michiel

Mijn mening? Verlies je niet in details die amper of geen bijdrage leveren aan je model. Zelfs van vrij dichtbij zijn die puntjes amper zichtbaar. Voor dat je veel tijd verliest in iets wat geen meerwaarde geeft, overweeg of je kostbare aandacht en tijd niet nuttiger kunnen besteed worden. Vind je die puntjes belangrijk? Doen! Maar het zal niet eenvoudig zijn om het goed te krijgen. Dit louter ter overweging.  ;)


(foto: www.artesgroup.be)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

itchy

foto nemen en op schaal printen ?
Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail