Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

3 d eisebahn planer 12.0 van Franzis

Gestart door janieburton, 24 mei 2014, 02:01:31 AM

janieburton

Heb een boek gekocht met dit programmaatje, boek is "Die schönsten Modelbahnanlage" met de "Vollversion" van bovenvermeld programaatje.

Dacht dat het een "makie" was dat programmaatje. Boek is goed.

Maar als bij zoveel van die programma's had ik al door van de eerst poging dat het niks ging worden, het zal wel aan mij liggen, maar had het al op mijn zenuwen van het "gechipoteer" om maar één stukje spoor te leggen.

Ben  blijkbaar niet in de wieg gelegd om een sporenplan te tekenen met de computer, ben blijkbaar bij het deel dat altijd computeranalfabeet zal blijven of val ik onder de categorie niet slim genoeg om met computers te werken.

Zal het boek met cd-rom ergens in een hoek leggen(heb nog ergens een doos liggen met een tekenprogramma voor modelspoor) of ik zwier het beide op een verkoop site.
 

Gerolf

Potlood en gom lijken me nog steeds de beste manier om een sporenplan te schetsen.
Voor een ruw ontwerp is het veruit de snelste manier.
De contouren van je treintafel (mogelijkheden afhankelijk van de beschikbare ruimte) kan je wel met de computer tekenen, met een "gewoon" tekenprogramma dan.

Voor je uiteindelijke definitieve tekening kan een specifiek programma nuttig zijn,
maar ik hoor over de meeste software dat-ie te moeilijk is, of te weinig mogelijkheden, of te arbeidsintensief, of ...

Ik gebruik Corel voor alles, zelfs om printplaatjes te ontwerpen.
Eens je een dergelijk programma onder de knie hebt, en een bibliotheek van "onderdelen" hebt, gaat dat prima ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

doomslu

Ik blijf ook zweren bij potlood en gom, zelfs al ben ik een informaticaliefhebber.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

janieburton

Citaat van: doomslu op 24 mei 2014, 10:42:04 AM
Ik blijf ook zweren bij potlood en gom, zelfs al ben ik een informaticaliefhebber.

Zal terug gaan naar millimeterpapier en de 'sjabloon" van Fleischmann.
 

just4fun

Ook ik treed Gerolf en Luc volledig bij.
En ik ben dan dagelijks bezig met CAD-tekenen en prefereer voor sporenplannen dus potlood en gom.
Paul

Martin Welberg

Gooi maar op evilbay, papier, potlood en gom....fantasie is ook belangrijk..