zoek inspiratie

Gestart door swarol, 03 mei 2014, 16:36:56 PM

swarol

Hallo iedereen,
Ik zoek een oplossing voor de voorkant van men tafel.
Daar heb ik een strook van ongeveer 2m lang en 5/9cm breed
Men eerste gedachte was een riviertje.... Maar... Dan moet ik de sporen hoger maken, dus sporen terug afbreken en piepschuim ofzo leggen.


Kan er ook een boerenwegtje laten lopen in plaats rivier. Daar het de voorkant is zou ik het graag laag houden.

Mss heeft iemand van u een beter idee om deze strook in te vullen. Want heb hier helemaal geen ervaring mee en zou de eerste stap zijn van scenry
Thx bij voorbaat
Als de trein niet rijdt... kan hij ook niet te laat komen... Groetjes Swa

Michael

Een landweggetje, een strook groen, een stukje weiland, afgezet met prikkeldraad, een fietspad, picknick plaats, poeltje met eenden, beekje met enkele vissers, eventueel wat wild kampeerders.
Ideeën genoeg lijkt mij Swa.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Rangeerduivel

Hou er echter wel rekening mee dat objecten zoals preisers,paaltjes e.d. zo dicht tegen de rand,vlug omgestoten kunnen worden Swa.

;)

59erke

Misschien een stukje omgeploegde landbouwgrond.
Kan je er misschien nog een tractor met ploeg opzetten die bezig is de grond om te ploegen.

zet er dan nog een paar vogels bij die gretig de wormen aan het oppikken zijn achter de tractor.

niet veel werk en gegarandeerd een blikvanger, want die vogels worden dieper in de baan toch niet opgemerkt
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

HYA

Een stuk van een voetbalveld, de zijlijn dus met twee cornervlaggen en een pattenveld als gazon (want derderangspleintje). Eromheen een afsluitng voor de supporters met wat lokale reclameborden.

1 meter zeg je, dat is 87 meter in HO ... net genoeg voor een voetbalterrein in de laagste regionen.

swarol

Citaat van: Rangeerduivel op 03 mei 2014, 17:46:45 PM
Hou er echter wel rekening mee dat objecten zoals preisers,paaltjes e.d. zo dicht tegen de rand,vlug omgestoten kunnen worden Swa.

;)
Goede tip thx
Citaat van: 59erke op 03 mei 2014, 19:19:13 PM
Misschien een stukje omgeploegde landbouwgrond.
Kan je er misschien nog een tractor met ploeg opzetten die bezig is de grond om te ploegen.

zet er dan nog een paar vogels bij die gretig de wormen aan het oppikken zijn achter de tractor.

niet veel werk en gegarandeerd een blikvanger, want die vogels worden dieper in de baan toch niet opgemerkt
Dat is bruikbaar, met een stukje wei aan met koeien thx
Citaat van: HYA op 03 mei 2014, 23:59:24 PM
Denk dat de strook daar voor te smal is maar bedankt voor het antwoord.
Een stuk van een voetbalveld, de zijlijn dus met twee cornervlaggen en een pattenveld als gazon (want derderangspleintje). Eromheen een afsluitng voor de supporters met wat lokale reclameborden.

1 meter zeg je, dat is 87 meter in HO ... net genoeg voor een voetbalterrein in de laagste regionen.
Als de trein niet rijdt... kan hij ook niet te laat komen... Groetjes Swa

tsjoektsjoek

ik had zelf ook zo'n stukje en heb daarvoor weilandgras gebruikt zoiets geeft rust op de voorgrond van je modelbaan en als je er
water bij wilt kun je er b.v. een greppel in maken, ook het idee van Koen zou je kunnen toepassen.
de sport verloedert
modelspoor verbroedert

swarol

Thx het gaat iets in die richting worden
Als de trein niet rijdt... kan hij ook niet te laat komen... Groetjes Swa