Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Steengroeve op lijn 128

Gestart door mark7758, 26 april 2014, 21:36:39 PM

mark7758

Voor een toekomstig projectje ben ik op zoek naar foto's van de oude steengroeve aan lijn 128.
Ik heb op de site van de TSP 1 kleine foto gevonden van een 91er met ballast wagens.

Wie kan mij helpen aan meer foto's en wie weet een sporenplan?
Plaatsen mag hier, dan kan iedereen er van genieten.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

Dirky

op welk grondgebied is die steengroeve gesitueerd Mark? gemeente?

mark7758

Helaas dat weet ik niet.
Ergens wordt de groeve Rochette genoemd.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

Dirky

carriere des Rochettes lijkt in Bertrix gelegen te zijn. Ik heb helaas geen plannetje bij de hand van spoorlijnen... Ligt Bertrix aan lijn 128?

HYA

De lijn 128 ...

http://fr.wikipedia.org/wiki/Ligne_128_(Infrabel)

... heeft een halte Carriere de la Rochette (carriere is het frans voor steengroeve) in de buurt van

Google "carrière de la rochette" ... Afbeeldingen levert niet veel op.

Maar dat wist je waarschijnlijk reeds allemaal.


Dirky

heb ik ooit van 't web gehaald... Yvoir dus! ;)



PeterVG

Het boek over lijn 128 toont inderdaad beelden van een 91 met moderne stortwagens voor kiezel. De fotos werden begin jaren 80 gemaakt bij Spontin Source. De steengroeve van Spontin was de laatste klant van lijn 128. De spooraansluiting van de groeve lag bij de bronwaterfabriek. Momenteel is de voormalige bundel verdwenen. Plannen staan er niet in het boek. Wel een verhaal en boeiende fotos over de 5 groeves die een spooraansluiting op de Bocqlijn hadden.

EVP


mark7758

Alvast bedankt. Maar ik zie nog steeds erg weinig foto's van de treinen zelf op die groeve.
Bestaan die niet?
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

rixke rail

Op onderstaande links vindt U artikels  : "De steengroeven en de spoorwegen", echter niet over de gevraagde, maar misschien wel interessant ... ?

Deel 1

Deel 2

-Bij het tweede deel ontbrak tot nu de laatste pagina, deze wordt a.s.a.p. on-line gezet-
Modelspoorse groeten,
Eric
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

mark7758

BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

rixke rail

Citaat van: rixke rail op 27 april 2014, 17:30:10 PM
Op onderstaande links vindt U artikels  : "De steengroeven en de spoorwegen", echter niet over de gevraagde, maar misschien wel interessant ... ?

Deel 1

Deel 2

-Bij het tweede deel ontbrak tot nu de laatste pagina, deze wordt a.s.a.p. on-line gezet-

Het artikel staat nu volleding on-line : a.s.a.p.-er kan niet !!!
veel leesplezier ...
Modelspoorse groeten,
Eric
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

mark7758

Bedankt. NU nog wat foto's en een sporenplan?   :-\
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.