welke centrale: Z21, Ecos 2 of OpenDCC GBMBoost

Gestart door Bart_N, 19 april 2014, 15:37:02 PM

PeterC

Citaat van: Bart_N op 21 april 2014, 11:11:50 AM
...heb reeds JMRI, RocRail en SCRP Server bekeken, vooral voor te gebruiken vanop een Raspberry PI, omdat deze het voordeel heeft van klein te zijn en bijgevolg makkelijk weg te monteren in/onder de baan. Momenteel lijkt me RocRail de betere te zijn...

Bart, deel je ervaringen.  Ik zit met dezelfde gedachten (en woon ook in O-VL  ;) ).  Deze namiddag een Pi besteld (en wat 'leesvoer').

Groetjes, Peter


Bart_N

Beste Peter,

Heb nog maar een baanplan in rocrail gemaakt in afwachting van mijn eigenste PI.
als je een goedkope interface centrale / booster zoekt, bekijk dan eens opendcc.de daar ben ik momenteel ook aan het "inlezen" alleen is mijn Duits niet het van het ;-)

Groeten Bart

Bart_N

#17
Even ene "kleine" update:

Heb gekozen voor een GBMBoost en Zimo MX622 Decoders. Voor programmatie is er een Sprog IIv3 onderweg, hopelijk kan deze enkele van mijn 'oudere' en 'gevoeligere' decoders de baas, zo niet zullen deze vervangen moeten worden.

de GBMBoost aan Rocrail op de RasPI koppelen is fluitje van een cent.
Ik experimenteer nu met 1 detector per blok (extreem minimum). Dit werkt vlotjes, echter is het nog zoeken naar hoe ik de tijd variabele kan omzetten naar een afstands variabele...

In RocRail heb ik voorlopig een probleem met keerlussen automatisch berijdbaar te maken.
JMRI ondersteunt de GBMBoost niet, dus heb ik nog niet verder geprobeerd op de RaspBerry
iTrain ondersteunt de GBMBoost nog niet volledig, maar ga ik toch eens proberen. Moet testlicentie voor aangevraagd worden.

Heb nog even zitten spelen met het idee van een stuk spoor te delen tussen de Sprog en de GBMBoost en dit te schakelen door een ViessMann 5552: jammergenoeg is de GPIO output van de Raspi maar 3.3 - 5 V en de ViessMann 5552 wilt maar schakelen vanaf +7V (DC). Laat staan dat ik een manier nog moet vinden om de GPIO manipulatie rechtstreeks vanuit RocRail te doen....

Groeten,

Bart