Saint Tourbière, een Franse enkelsporige lijn door de Ardeche

Gestart door Kautenbach, 02 april 2014, 19:18:20 PM

oebr

Wim,

gaan de opduwdiensten ook te zien zijn ?

overigens zalig baantje in wording!
On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

Kautenbach

haha, wat een reacties, merci,

Steef: beetje n uitdaging erin houwen, ik zo zeker voor die 4,8 meter gaan, hebben wij ook weer meer om van te genieten
Mark: ik gaat es zoeken, is Autun, tegen de Morvan aan, andere streek, wel erg mooi, let vooral op de lijn vd dakpannen
oebr: opduw denk et niet, wel voorspan ;)

maar.. nu eerst schuur bouwen en beter fries ect, hmmm




DIORAMABOUWER

Citaat van: doomslu op 02 april 2014, 22:35:40 PM
Daar gaan we weer!  ::)

Jij maakt sneller banen dan dat ik een meter spoor leg.  :(

Succes er mee!  :D
Ja Luc,zo dacht ik er ook over,slapen die mannen(o.a.Wim, EVAN,...) nog eens  ;),ben alvast benieuwd naar het resultaat,ik volg!!
Diorama's: museumlijn 62, de oostmolen, duinhelm.
Modelbanen:HALTE STRAND, STATIE GHISTEL ANNO 1942

swarol

Aan deze locomotief hang ik mijn wagonnetje, ben benieuwd
Als de trein niet rijdt... kan hij ook niet te laat komen... Groetjes Swa

Stedahult

Haha, jij denkt ook.. Zijn woonkamer is groot zat.
Hmm, ik ga eens zien. Je sfeerfoto's zijn vervelend mooi  ;)
Mvh. Steef

OlivierV

Wim, dat beloofd al weer een succesvol project te worden, wat ik mij nu afvraag is, wat je met je vorige banen doet ...
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Kautenbach

hey Olivier, ja... da's altijd weer een vraag, ik hoop een aantal delen te verkopen nadat ik naar een aantal expo's geweest ben, dus ;D ;D (1e lijntjes liggen al wel uit)
Kautenbach heb ik destijds aan een leuk liefhebber, die er veel plezier van heeft (toch, Edwin?? ::)) overgedaan,  t is el elke keer weer een behoorlijke puzzel.

Een van de redenen dat ik nu dus ff wat minder post, en bouw, ik ben een schuur in de tuin aan het bouwen, die ik deels als atelier hoop te gaan gebruiken, daar kan ik ook mn frame in kwijt en wellicht een module.. 8) 8)

Kautenbach

...zo, de schuur schiet al aardig op, dak erop, elektra erin. nu bestrating weer aanhelen, laatste dingen afmaken, isoleren, schutting buren ect ect... dus..... alweer bijna klaar,

Ondertussen ook eventjes in een ander huis naar wat dakpannen en schoorstenen wezen kijken, rare, rare man.... (geniaal dus) dat is nog ns een uitdaging in HO!! ik zie t al helemaal voor me, moet wel op n 3D printer dan, haha

vandaag van Dirk(y) een set met samples binnengekregen van de Redutex dakplaten. Mooi spul, bedankt Dirk voor je moeite/service!! Je hoorr heel binnekort van me ;)

Ik ga voor de rode tinten. Wel toevallig want ongeveer 2 jaar geleden bij Wentink in Arnhem ook een een dakplaat gekocht van een onbekend merk, lijkt er verdacht veel op.













Kautenbach

de dakplaten zijn inmiddels in bestelling, top Dirk, merci ;)

Andere dakplaten zijn gelegd... ofwel, onze nieuwe schuur/hobbieplek staat. Ik promoveer van geen werkbank, naar een werkbank van dik 3 meter. Met direct ernaast tot 5 meter opstelplek om aan modules te werken, met goeie verlichting, betonnenvloer, geheel geisoleerd ect ect.. nu nog n bed de koelkast ;D ;D

Ook begonnen met de bouw van een volautomatisch schaduwstation, dubbelsporig met per rijrichting 4 opstelsporen, dubbelsporig aan de achterkant om zo op tentoonstellingen zo snel mogelijk aan de zichtzijde een tegentrein te kunnen laten zien.

Binnenkort ook beginnen meet de fries, gecombineerd met LED (jawel..) verlichting.

De plannenmakerij zelf vlot ook, eigenlijk wil ik al beginnen, maar ja, boerenverstand zegt toch: eerst schaduwstation en verlichting en dan pas lekker uitleven op nieuwe modules....hmmmm....boerenverstand...heb ik weer 8) 8)

hahaha, nou ja, ik heb er wel weer zin an,, zeker na afgeloopen zaterda..ff bij (Miloco)Martin geweest... gaan je vingers jeuken om weer lekker te gaan bouwen ;D ;D














doomslu

Misschien een beetje off-topic (misschien moeten we hierover een ander draadje openen), maar hoe maken jullie het mogelijk om in schaduwstations min of meer tegelijkertijd binnen als buiten te kunnen rijden langs dezelfde kant.
Ik heb het hier specifiek over tentoonstellingsbanen, maar op een vaste baan kan je min of meer hetzelfde probleem hebben.
Voor wie 'het probleem' niet ziet: ergens moeten treinen kruisen.
Kijk naar bovenstaande schaduwstations bij Wim. Stel dat een trein links binnen komt (we rijden links) en dan moet er eentje rechts vertrekken. Dat gaat lekker tot de 4 rechtse weg zijn en de 4 linkse vol staan en dan moet er gekruist worden!
Ik spreek uiteraard over dubbelspoor...
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *


Kautenbach

kruisingsstation aan de voorzijde ;)

of anders 1 trein enkelsporig traject uit laten rijden en dan tegentrein laten rijden, dus dan kun je kruizen in t schaduwstation/dubbelsporig traject uit t zicht

doomslu

Citaat van: milocomarty op 19 mei 2014, 20:45:33 PM
Door er een kruising in te leggen  ???
;D
Daar was ik ook al achter gekomen, maar ik schreef "min of meer tegelijkertijd binnen als buiten te kunnen rijden ".
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Kautenbach

Luc, ik ga direct achter de achtergrond over van enkelspoor naar dubbelspoor, en kan dan al vrij snel kruisen...althans, als goed gaat ;D ;)

Snobby Crash

Wim,

prachig ! Zeker een leuk project om te volgen, ik kijk er naar uit om dit in het echt te bewonderen !

Geert