Saint Tourbière, een Franse enkelsporige lijn door de Ardeche

Gestart door Kautenbach, 02 april 2014, 19:18:20 PM

doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Kautenbach

Dat doet men speciaal voor Nederlandse modelbouwers die een stukje Frankrijk willen nabouwen: op die manier spaar je immers de vensters en hun beglazing uit! (Sorry; flauw mopje, maar ik kon het écht niet laten!)  t gaat dan niet om de kosten maar om de moeite he ;D

jullie in Belgie hebben toch ook n AH, die kruidenier die op de kleintjes let 8) 8)

Het dak ligt er inmiddels weer af, beter nu dan me er aan blijven irriteren ;)

Pol

Citaat van: Kautenbach op 11 november 2014, 13:07:11 PM
  t gaat dan niet om de kosten maar om de moeite he ;D

Ik had het ook niet anders bedoeld hoor!   :P ;) ;) ;D ;D ;D
H0, tijdperk II, Deutsche Reichsbahn: diorama in aanbouw ...

Kautenbach

kosten en moeite niet gespaard... (nou ja, de operatie viel mee..)

dakplaten aangepast, schoorstenen erop, en de doorvalbeveiligingen ervoor op de ramen bij de 1e verdieping :)

wat een gepriegel, toch wel leuk om te doen, foto's vanaf mn HTC dus beetje... euh.. nou ja..

verder druk gipsmalletjes vol aan het storten, muurplaten en perron elementen, de 1e delen perron element inmiddels gesteld, nog geen fotootjes van gebakken, verder nu 9 SNCF locs gedigitaliseerd, wel blij mee





Pol

Maar helaas niet realistisch!  ??? Te veel open luiken! LOL  ;) ;D ;D ;D ;D :D (Grapje hé!)

Nee serieus: weer heel knap gedaan! Ik kijk er alvast naar uit om het resultaat ooit "live" te mogen aanschouwen!

Groeten,

Pol
H0, tijdperk II, Deutsche Reichsbahn: diorama in aanbouw ...

Kautenbach

haha, dus nu ff snel een huisje (obv Auhagen modelletje) in elkaar gezet Pol, met de luiken dicht ;D ;D ;D en... de ramen zitten daar gewoon achter..

ook het dak van het station te pakken genomen, dus nieuwe dakplaat, en inmiddels geschilderd en verouderd, schoorstenen en detaillering moet nog worden gedaan ;)

Verder ook bezig om de stations segmenten zelf verder op te bouwen, het ruwe gipswerk is in volle gang

ook aan het experimenteren om gipsplaten te  gieten, waarin styrodur blokjes zitten, om zo een sparing op te nemen voor ramen, deuren etc. ik ben benieuwd hoe dat gaat, ligt nu te drogen














OlivierV

Dat gaat hier precies ook wel lekker vooruit Wim!

Bij jou spot ik wel geen achtergronden die je goed moet vasthouden, maar ach, dan heb je je handen vrij om wat te knutselen. :D
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Pol

#128
Citaat van: Kautenbach op 24 november 2014, 14:02:54 PM
haha, dus nu ff snel een huisje (obv Auhagen modelletje) in elkaar gezet Pol, met de luiken dicht ;D ;D ;D en... de ramen zitten daar gewoon achter..
Heel realstisch!  ;D ;D ;D

Je andere bouwsel is overigens ook echt prachtig! Maar bij deze foto:

mis ik een beetje de plaats waar de klimplant (die over de trellis geleid is) vanuit de grond vertrekt. Misschien zou dit mooi zijn om met een bruine gedraaide ijzerdraad (eventueel een drietal draden niet te vast om elkaar draaien en daar een laagje van een mengsel van das-klei, houtlijm en bruine verf over aanbrengen) na te bootsen? De hoek naast de deur, vlak naast de regenpijp, lijkt me hier heel geschikt voor.

Groetjes,

Pol
H0, tijdperk II, Deutsche Reichsbahn: diorama in aanbouw ...

Kautenbach

goed gezien Pol, ligt nog helemaal los, dr moet een druivestruik komen (ander, fijner loof, en wat knallender groen)

ik hannes nog wel een beetje met de goeie kleur voor de dakpannen, die moet eigenlijk nog wat meer ornaje ipv rood, alhoewel de foto's van mij wel vertekenen qua kleur.

Volgend eettafel projectje zal een blokje huizen worden.. eerst goed nadenken over het wegverloop ect geheel rechts achter het station, ben dr niet helemaal over uit..
en anders een kitje in elkaar zetten vd watertoren van Arcitec... geweldig ding!!


Kautenbach

beetje, maar ik vindt die veroudering wel geslaagd ;D ;D ;D

zal ik dat huuske eens een weekie of wat buiten laten staan? 8) 8)

Kautenbach

gister uurtje meet gipsplaatje gespeeld, om es te kijken of je er makkelijk kozijnen in kan maken ;D




Sattrickske

Zou het niet makkelijker zijn om die raamkozijnen eerst te maken uit L-profielen?  Ik zou voor elke zijde een L-profiel gebruiken en stenen erin krassen.  Aan de 2 opstaande zijden telkens wat stenen wegvijlen.
Deze raamkozijnen zou ik op voorhand samenvoegen met het raam zelf en dan de hele handel in de voorziene gaten schuiven.

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw