Giannova Railmagazine

Gestart door sdz1976, 31 maart 2014, 08:52:27 AM

gardevil

Ik denk dat dit het soort baantje is dat moet beschouwen van op een afstandje. Niet te veel detail willen kijken, maar gewoon het geheel overschouwen en genieten van de opgewekte sfeer.
Een heel andere benadering van het begrip modelbouw, dat op zich wel iets heeft. Vooral de sfeer is goed getroffen, met een minimum aan detail en toch duidelijk herkenbaar.
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

sdz1976

Wil iedereen bedanken voor de reactie,s
Het baantje is idd ontworpen om een impressie te geven, al wou ik de voorkant wel wat meer detailleren dan nu het geval is. En eerlijk gezegd  schrok ik ook wat, toen ik de ingezoomde foto,s zag en ga er hier en daar in de verdere afwerking, waar nog mogelijk aan werken.
Er komt ook een arduino gestuurde verlichting in , elk raampje heeft immers zijn eigen ledje dat apart kan aangestuurd worden.
Heb mij in elk geval  al goed geamuseerd bij het bouwen.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

Kautenbach

impressionistisch baantje, mooi qua opzet, en anders, zo op de foto's algemeen/sfeer erg fraai, de mate  van afwerking, t is geen baan met klinknagels, vergelijk Van Gogh met Rubens of Van Rijhn. toch de scenes die zijn gemaakt wel mooi, ik zou de afwerking ietsie optrekken en een pracht baantje

sdz1976

Heb een plannetje geschetst:

zwart= normaalspoor

blauw= smalspoor

rood= beiden


www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

Steam.N

Foto's nog eens bekeken:
dit is toch écht iets speciaals, erg artistiek !!!
Dit wil ik absoluut eens in het echt zien !
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

sdz1976

Je bent steeds welkom op 1 van onze clubdagen,(woensdag en zaterdagnamiddag) en als je een seintje geeft ben ik vast en zeker aanwezig.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

sdz1976

Na een hele tijd weer wat verder gewerkt aan de zustermodule van Gianova, dat wil zeggen : de sporen verlegt en wissels voorzien van motoren en bekabeling.
Voor dat laatste kan ik rekenen op onze Jesse.

Deze module krijgt enkel een station en een goederenloods en word door zowel smal als normaalspoor bedient .
Dit alles word omringt door met druivenranken begroeide rotsen.
Naast deze module hangt een kleine module welke het schaduwstation voor het smakspoorgedeelte herbergt.
Deze is voorzien met wissels welke door middel van een kinderlijk simpel systeem worden omgelegd en gepolariseerd.

www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

sdz1976

Een paar foto,s van de vorderingen en impressie,s van de goederenloods en het station.









www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

sdz1976





Het is allemaal niet te strak bij mij, alst maar werkt en op het laatst het plaatje klopt.
Kort gezegd : alst maar sfeer uitstraalt.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

sdz1976



Deze Wisselstraat word met de hand bedient door middel van ijzeren stangskes.



Ik heb simpelweg een gleufje ui de kurk gesneden waar de sporen op rusten , waar de staafjes precies in passen.
Aan die staafjes is een haakje bevestigt die in het oogje van de wisselbediening past.



De andere zijde werd haaks geplooid om de bediening mogelijk te maken .

www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

sdz1976

Deze staaf zorgt bij het omleggen van de wissel ook voor de ompoling : Aan de staaf is een draad gesoldeerd die van het hartstuk van de desbetreffende wissel komt .
Hiernaast is een aan beide zijde platter gevijld vijsje bevestigt waar aan beide zijden een stukje printplaat is gesoldeerd.
Op deze plaatjes werden de passende polen gesoldeerd, wat perfect eenvoudig werkt.
De staafjes worden simpel weg op hun plaats gehouden door de sporen en latjes







www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

jesse

Een Tof project om aan te werken! :D :)
Elek is af alles werkt goe
NU SCENERY! :D

sdz1976

Het eerste gebouwke voor gianova bis afgewerkt.

Het goederenloodske is gebaseerd op 1 uit Italie inclusief de gehavende verflaag en pleister









www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

sdz1976

Nu technish alles snor zitten zijn we met de bergen begonnen.
Maar eerst wat gaten in de achterwand gemaakt, zodat we nadien nog aan de verborgen sporen kunnen en we meteen wat gewicht kwijt zijn.



Wat ruist er achter de module? :)



een overmaats preiserke dat mijn baan komt schoonzuigen :)



Zodat we met de opbouw kunnen starten:



De basis van onze bergen zijn lagen steroduur op mekaar gevezen met houtvijzen, das heel wat minder gedoe dan met lijm en of siliconen.

Je hoeft ook niet te wachten tot een stuk droog is,en de vijzen zetten zich heel goed vast in het materiaal.









www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

sdz1976

#29
Hebben hiervoor dankbaar gebruik gemaakt van gerecupereerde platen uit een gesloopte spoor 1 baan:














Over dit geheel leg ik een paar lagen keukenrol die ik met lagen latexverf instrijk , zodat ik een sterk geheel krijg zonder spleten en kans op scheuren.














www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1