Märklin 36850 - dieselversie

Gestart door BernhardDM, 24 maart 2014, 23:00:07 PM

BernhardDM

Dag beste lezer,

zoals ik al het aangehaald in de rubriek "gezocht" heb ik een pijnlijk voorval gehad met een Märklin 36850.
Zowat alles wat bovenop de kap gemonteerd is, hoorns, stroomafnemers, ... is er volledig af.

Ik ben dus op zoek naar een nieuwe kap maar dacht ook aan het volgende.

Wat als ik er dieselversie van zou maken zoals vb. een Märklin 36651.
Heeft er in een Märklin catalogus ooit een dieselversie gestaan van deze 36850? Ook in dezelfde knalrode kleur?
Wat moet een dieselloc nog hebben wat een elektrische niet heeft?

Gerolf

Dieselolie ?  ;)  ;D

Als ik het goed begrijp wil je de beschadigde kap verbouwen naar een nieuwe. Dat lijkt me niet zo simpel
Of zoek je de kap van het andere model om op je onderstel te plaatsen? Hopelijk past dat ...

Is die beschadigde kap echt onherstelbaar? Pantografen zijn te bestellen, hoorns en dergelijke ook ...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

dani

meeste diesels hebben koelroosters met bijhorende ventilatoren, en de nodige uitlaatpijpen in het dak zitten.

Ik kan wel eens even de verschillen opzoeken van een min of meer equivalente Märklin lok (degene die je zelf al vermeldt), waaarvan ik zowel diesel als  elektrische heb.
De  HVLE  in oranje/grijs kleurstelling is daar een leuk voorbeeld van.   Als je detailfoto's wil, laat maar weten ik kan er wel enkele maken, ik heb ze allebei in bezit.

De Diesel is de  BR285,   de  elektrische is de  BR185.5    (respectievelijk nummers  36651 en 36615)

Als ik me niet vergis is de 36850 die jij vermeldt, ook een  BR185, dus de verschillen zullen niet zo enorm zijn.
Als je een kjlein beetje handig bent met styreen plaatjes, kan je dit volgens mij wel ombouwen.



Dani







De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.