Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Frans diorama (Spoor 0e)

Gestart door Cord, 23 maart 2014, 20:12:41 PM

mahtoska1


modelbaanHO

Knappe realisaties. Ik blijf volgen.
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

Cord

Heren, dank voor jullie feedback!
Terwijl jullie allemaal in de tuin zitten of op stap zijn, ben ik nog even bezig geweest met m'n garage.


Tussendoor heb ik even een paar ramen uit een H0-locloods bij elkaar gescharreld. Met die ronde bogen hebben ze een mooie industriële uitstraling en voor een garage in 1:48 kunnen ze prima. Omdat ze zowel binnen als buiten te zien zijn, moet ik aan beide zijden raamspijlen kunnen zien. Er moet nog wel een lijst omheen voor wat meer body.


De linker muur.


Vanaf de buitenkant ziet die zijmuur er wat Hollands uit met die twee kleuren, maar dat gaat goedkomen.


De hemelwaterafwatering (goot en pijp) zit er in.


Nadat de verfrissende wetwash helemaal droog is gaat er morgen nog een drybrush overheen.


Lappen of zo laten?


De elektriciën is ook langsgeweest.


De achtermuur.


Morgen even een stekker maken voor die wandkontakdoos.
En eens even verzinnen of ik een rolluik ga maken voor de ingang of klap(harmonica)deuren. Voor schuifdeuren is de gevel te smal.
Groet, Wim Corduwener


Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en Oe • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (Oe) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbashing

Pierre

Knap stukje werk weer. Je werk gaat er steeds mooier uitzien Wim ... top! ;)
Groet Pierre.


Steam.N

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

DFS

Inderdaad, ik volg met veel interesse!

PietB

Heel mooi weer allemaal.

grt Piet.

Cord

Dank heren.
Ik heb nog heel even overwogen om een rolluik te maken voor de ingang, maar dat vond ik een wat te makkelijke oplossing, dus heb ik gekozen voor een meer bewerkelijke oplossing.


Harmonicadeuren... die zullen in het echt wel anders heten.


Als ze dicht zijn valt het werk wel mee. Maar omdat ze open komen te staan moet ik de binnenkant van deze deuren ook maken, anders zit je tegen zo'n lelijke binnenkant aan te kijken.


Het lijkt een wat onbestemde kleur, maar bij daglicht is het Berlijns-blauw.


Het werd langzamerhand tijd voor een grondplaat en die heb ik gesneden uit een stuk foamboard. Met een staalborsteltje heb ik eerst gaatjes geprikt voor een betonachtige structuur. Die penselen van de Action vallen vaak vanzelf al uit elkaar, dus had ik gelijk een mooie mal om een paar keien in de oprit te leggen.


Een lekkere wetwash als basis.


Die Fransen gebruiken vaak gewoon asfalt om het trottoir te egalisere en dan krijg je ook van die reparatieplekken. Dat heb ik dus ook maar gedaan.


En na een eerste drybrush komen die scheuren mooi uit de verf en ook de gaatjes in het asfalt. Meestal doe ik meerdere lagen drybrush, in steeds lichtere kleuren. De kinderkopjes moeten nog wat meer drogen.


De harmonicadeuren zijn Berlijns blauw, maar de inwerking van het zonnige klimaat laat wel sporen na.


Voor de beeldvorming om te zien of de kleuren een beetje bij elkaar passen.
Het spreekt voor zich dat er natuurlijk nog een benzinepomp voor de deur komt en zo'n rek met kannen motorolie.
Groet, Wim Corduwener


Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en Oe • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (Oe) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbashing

Pierre

Pfff... Wat ga je hier nou van zeggen? Mooi..mooi. 8)
Groet Pierre.


Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

SuSke

Die kleuren zitten wel goed, dat is duidelijk. En voor de rest .... één woord: wondermooi
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Floris


philippe_007


Cord

Heren, mijn hartelijke dank!
Tussendoor ben ik nog even bezig geweest met die harmonica-klapdeuren:


Aan de binnenkant van de deuren moest nog glas worden gezet en een beetje bekleed worden. Ik heb aluminium plakfolie gebruikt om de deuren te laten scharnieren.


En een eerste laag grondverf.


Ik denk dat die deuren in een soort gootje moeten lopen.


In het midden van de vloer heb ik vast een put gemaakt. Dat is niet om afgewerkte olie doorheen te laten lopen. Daarvoor maak ik zo'n ton met een opvangbak en een zeef, zodat de stop van het carter niet in die ton valt.


Dan wordt het langzamerhand tijd voor een brug. Nee niet deze. Ik denk dat het zo'n ding wordt met vier van de staanders. Ik heb nog even zo'n verdiepte put overwogen, maar ik vond een brug mooier.
Groet, Wim Corduwener


Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en Oe • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (Oe) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbashing

Gerolf

Wil je die deuren echt laten opengaan? Lijkt me wel leuk  ;D

Citaat van: Cord op 26 april 2018, 17:30:00 PMIk denk dat die deuren in een soort gootje moeten lopen.

Desnoods is alleen bovenaan genoeg. Onderaan lijkt me de kans dat het gootje "verstopt" nogal groot - zeker bij een garage.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw