Jocadis treinstel Type 610 ombouwen naar Digitaal... iemand ervaring ???

Gestart door Snobby Crash, 19 maart 2014, 08:29:46 AM

Rangeerduivel

#30
Een paar extra vraagjes over dit stel;

1)Bij dat van mij staan de NEMschachten een 3à4mm uit elkaar,en dus de buffers ook natuurlijk.
Is dit de normale stand van al die(oudere) Jocadis stellen of mag ik wat druk zetten op de NEMschachten om ze tegen elkaar te persen?
Ik vind dat de kunststof wat broos is,misschien door de ouderdom...

2)In de analoge versie zitten weerstandjes voor de led's,mogen die blijven zitten?
maw,sluit ik de gele en witte draad vd decoder daar op aan?

Want ik ken van elektriek geen kriek! ;D
Ik weet enkel dat je + en - hebt,en dat ze niet tegen elkaar mogen komen...

;)

OlivierV

Weerstanden voor de leds moet je laten zitten of ge jaagt uw leds de verdoemenis in.
Voor uw verlichting van de lichten, wit en geel heb je nodig, maar ook de gemeenschappelijke plus (den blauwe draad)

Als ge wat geduld hebt, dan doe ik dat wel allemaal ne keer als ik terug ben van reis. ;)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Huugooke

Gij zijt toch met uw g*t in de boter gevallen hé Rudy, met zo'n technieker in de buurt! ;D

Rangeerduivel

Citaat van: Huugooke op 31 augustus 2014, 15:41:42 PM
Gij zijt toch met uw g*t in de boter gevallen hé Rudy, met zo'n technieker in de buurt! ;D

Ja maarrrrrrrrrr......hij heeft nu wel andere katten te geselen :P,terwijl al die zaken bij mij zo dringend zijn! :D

;)

OlivierV

Citaat van: Rangeerduivel op 31 augustus 2014, 22:23:16 PM
Citaat van: Huugooke op 31 augustus 2014, 15:41:42 PM
Gij zijt toch met uw g*t in de boter gevallen hé Rudy, met zo'n technieker in de buurt! ;D

Ja maarrrrrrrrrr......hij heeft nu wel andere katten te geselen :P,terwijl al die zaken bij mij zo dringend zijn! :D

;)
Herexamens hebben voorrang he, en quasi direct daarna ben ik eventjes op reis, wat wel eventjes gepermitteerd is.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Rangeerduivel

En weer problemen.

Ik had mijn (oude model)Jocadis AM625 uitgerust met een ESU-sound-decoder V4.0.
Het klankgedeelte van de decoder was defect,maar de funkties voor rijden en lichten werkten nog perfect.
De AM reed er goed mee,alhoewel de decoder zéér warm werd.
De AM ontspoorde steeds omdat de te dikke bedrading te veel mechanische weerstand gaf.

Om die reden heb ik alle bedrading vervangen door decoderdraad,die uiteraard veel soepeler en dunner is.

Terzelfdertijd heb ik de ESU vervangen door een Uhlenbrock 76320,die heel wat minder plaats inneemt dan de Esu

En nu komt het;
Als ik het stel op de rails zet blijft alles normaal,maar zodra ik de minste power geef met de Multimaus,springt deze op veilig(zelfde symptoom als kortsluiting)
Kan het zijn dat de UH te licht is voor de twee Tenshodo-motortjes?
Zo ja,hoe uit zich dat? door kort te sluiten?
En als dat zo is,kan/mag ik voor ieder draaistel/motor een aparte UH decoder gebruiken?Ik heb nog identiek dezelfde liggen.(beiden met zelfde adres en CV-waarden)

Ik heb alles meermaals nagezien en alles lijkt correct aangesloten...

;)

Huugooke


Rangeerduivel

Ik heb op jullie advies niet kunnen wachten,(ik ben nogal ongeduldig van aard :D)
Eén tweede decoder erin gebouwd,en wat blijkt?

De AM rijdt perfect!  :D :D
Ik ben nu met geen hamer meer dood te krijgen!
Alleen is hij wat gevoelig voor korte bogen,maar daar valt,althans op mijn baan,een mouw aan te passen.
Ik laat hem een parcours rijden dat slanke wissels en lange bogen heeft.
Nu nog verlichting erin en het is prima.

Eén decoder per motordraaistel;die Tenshodo-motoren zijn grote stroomslurpers!

Ook kreeg ik de raad van onze (AMSAC) clubvoorzitter om het stel niet teveel te laten rijden,daar ik anders vlug aan nieuwe motoren toe zal zijn.
Naar het schijnt verslijten worm/tandwieltjes zeer rap.
Een dergelijk stel hield het op een opendeurdag na minder dan één dag al voor bekeken!

;)

Huugooke

ja, het zijn eigenlijk salontreintjes hé Rudy. Ik zou de mijne ook niet meer dan een paar minuten per jaar laten rijden!
Geef mij maar Märklin!

Rangeerduivel

Hij zal hier toch zijn rondjes moeten doen hoor!
Een paar nieuwe motortjes zijn nu ook de kost niet,en vind ik ze nergens meer,dan maak ik een dummy van de AM625.
SAMEN MET EEN NIEUW STELLETJE... ;D

Ja,ik ben een koppigaard ook!!! :D

;)


Huugooke

Citaat van: Rangeerduivel op 06 september 2014, 19:29:20 PM

Ja,ik ben een koppigaard ook!!! :D

;)
Maar nen hele sympathieke! En als iemand iets anders zegt stuurde die maar naar mij!