Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Wisselaandrijving

Gestart door HYA, 12 maart 2014, 22:05:30 PM

bruureke


PeterC

Citaat van: HYA op 19 maart 2014, 22:12:23 PM
Zijn er mensen die hun K wisselaandrijvingen omgekeerd monteren rechtstreeks in de wissel (dus niet onder de vloer). Wat zijn jullie ervaringen ?

Hier (en daarop volgende commentaren) vind je mijn ervaring met ondervloerse en servo aandrijvingen voor K-wissels.

Groetjes, Peter


wouterdt

Citeer@ Wouter: die versie uit je link had ik ook al gevonden en die lijkt me de eenvoudigste methode, gewoon twee lasjes aanbrengen. De vraag is waar zit de catch22. Waarom doet een doorwinterde modelbouwer als Piet het anders? Dien je dan ook de wisseldecoder in te stellen?
btw: ik kom naar de opendeurdag ..
Er wordt naar mijn weten niks op de decoders ingesteld, gewoon de wissel niet blijven schakelen (op het knopje blijven duwen) want er is geen eindafschakeling
.Als je naar de opendeur komt kan je het gerust is komen vragen, het is eigenlijk een van onze clubleden die de aanpassingen heeft gedaan.

HYA

Citaat van: Olivier77 op 20 maart 2014, 18:55:14 PM
Beste Jan,

Stuur mij een pm.
Heb je email gestuurd Olivier. Dank je voor je reactie.

HYA

Citaat van: PeterC op 20 maart 2014, 19:40:01 PM
Hier[/URL] (en daarop volgende commentaren) vind je mijn ervaring met ondervloerse en servo aandrijvingen voor K-wissels.
Hey Peter, dank je voor de reactie. Ik heb gans je draad al gelezen  8), een tijdje terug.
Zelf wens ik op m'n testbaan gebruikt te maken van de wisselaandrijvingen van Marklin. Vraag is hoe ik dat ga doen.  :-\
Niks sluit uit dat ik in de toekomst werk met andere oplossingen. Maar als groentje ...  ::)

Gewoon bovengronds monteren is uitgesloten ('t heeft geen zicht).
Ik kan de aandrijvingen bovengronds doch omgekeerd plaatsen of onder de tafel met behulp van de specifieke set van Marklin. Ik weet echter niet welke ik zou toepassen, immers met het setje heb je toch weer meer "stuff" waarbij het kan mislopen (en jij was ook niet blij van je test met dat setje, weliswaar met een andere aandrijving).
Boven de tafel plaatsen maar dan omgekeerd, kan je de wissel afdekken met ballast wat de esthetische afwijking beperkt.
Ik kan uiteraard beide proberen, maar mogelijk wijzen ervaringen van anderen uit dat een of ander maar een flutoplossing is waardoor (kostbare  ;D) tijd kan worden gespaard.

HYA

Citaat van: wouterdt op 20 maart 2014, 19:55:56 PM
Er wordt naar mijn weten niks op de decoders ingesteld, gewoon de wissel niet blijven schakelen (op het knopje blijven duwen) want er is geen eindafschakeling. Als je naar de opendeur komt kan je het gerust is komen vragen, het is eigenlijk een van onze clubleden die de aanpassingen heeft gedaan.
Tanx Wouter, ga ik zeker doen.