Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Wisselaandrijving

Gestart door HYA, 12 maart 2014, 22:05:30 PM

HYA

Hoi,

Ik lees dat er problemen kunnen optreden met de eindschakelaars in de Marklin wisselaandrijvingen voor K-spoor. Bij langer gebruik zouden deze eindschakelaars uitvallen.

Wie heeft ervaring met dit probleem ?
Na hoelang treedt het op ?

Mogelijke oplossingen zouden zijn:
- de contacten overbruggen door er een soldeerverbinding te maken
- verwijderen van de microschakelaar en de aansluitingen met een draad overbruggen
- varistor plaatsen

Wie weet meer ?

PietB

Citaat van: HYA op 12 maart 2014, 22:05:30 PM
Ik lees dat er problemen kunnen optreden met de eindschakelaars in de Marklin wisselaandrijvingen voor K-spoor. Bij langer gebruik zouden deze eindschakelaars uitvallen.

Wie heeft ervaring met dit probleem ?
Na hoelang treedt het op ?
Ik heb er geen ervaring mee omdat ik het eerste dat ik doe na het uitpakken is:
Ze openmaken en de schakelaar er uit halen en de contacten doorverbinden.
De enig afdoende oplossing, nooit meer problemen.

Alle andere 'oplossingen' die gepropageerd worden geven op termijn toch weer problemen.
Gebruik daarna wel een wisseldecoder(als je digitaal rijdt) met een instelbare bekrachtigingstijd.
250ms is een tijd die mij goed bevalt.

grt Piet.

Olivier77

Beste Jan,

Mini servo's gebruiken is bij mij al lang de oplossing.
Kost veel/veel minder en functioneert prima.

Mvg

Olivier
3rail, Krails, Ecos2, Koploper

wouterdt

Op de clubbaan Aalst 2000 zijn op diegene die problemen gaven de eindafschakeling uitgeschakeld. Nu dat gaat omdat die computergestuurd worden aangestuurd en dat dus niet lang contact gegeven wordt.
kijk hier is:
http://www.floodland.nl/aim/info_verborgen_wisselspoel_1.htm

PietB

Citaat van: wouterdt op 15 maart 2014, 09:07:40 AM
zijn op diegene die problemen gaven de eindafschakeling uitgeschakeld.