Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

kleine stukken te schilderen

Gestart door bva25j, 12 maart 2014, 14:10:19 PM

bva25j

Na een goeie zondag te leuven gisterne, ik heb eindelijk mijn laatste bestelling gekregen van Shapeways.

Ik had enkele adviesen gekregen dat een volledig wissel omzetter kon geprint worden.

Ik heb die origineel bestand herteken en nu zie ik het prima resultaat. Ik denk dat sinds laatste jaar nieuwe printer gebruiken :-)

Het is een beetje duurder maar gemakkelijker te plaatsen.




Een van mijn laatste idee  ... station toiletten van Clabecq:-) De stenen die volledig op schaal zijn lijk mij goed !Ik moet het nu verven en zien de resultaat. Hier is de model zo geplaats . De muren zijn niet nog niet vast. Binnen is de "beton" ineen andere materiaal geprint ... Effect is beter woor mij :P






loebaske

zijn die spullen wel betaalbaar...want voor iets klein en kleine oplage betaal men wel eens veel...
in ieder geval het is wel mooi

GDE

PRACHTIG Benoit ! Zeer goed nieuws  :D Je blijft goed bezig en verwent ons weer met enkele leuke nieuwigheden . Ik kiik uit naar jouw geschilderde exemplaren  ;)

Gerolf

Dat gebouwtje ziet er prima uit  :P
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

bva25j

Citaat van: geert desc op 20 oktober 2014, 18:49:16 PM
PRACHTIG Benoit ! Zeer goed nieuws  :D Je blijft goed bezig en verwent ons weer met enkele leuke nieuwigheden . Ik kiik uit naar jouw geschilderde exemplaren  ;)

Hello

Jij kan het zelf kijken, prijs is sommige keer subjectief dus moeilijk voor mij u te zeggen als het goedkoop of niet goedkoop is ???
"eerste" versie
http://www.shapeways.com/model/1735027/4-leviers-aiguillages-sncb-4-nmbs-wissel-omzetter.html?materialId=61
"Nieuwe versie (volledig)"
https://www.shapeways.com/model/2703362/4-leviers-aiguillages-sncb-nmbs-wissel-omzetters.html?li=aeTabs

Maar voor mij ik weet dat in mijn volgende diorama zal ik deze gebruiken... en nu ben ik niet meer bang als ëen zou op deze diorama gebroken zijn :P

bva25j

#80
Citaat van: Gerolf op 20 oktober 2014, 19:01:03 PM
Dat gebouwtje ziet er prima uit  :P

Ik ben inderdaad blij op de eerste zicht ... Alleenmaar de muren zijn een beetje gebogen... maar met een "plasticard" zal het ogelost worden :-)

op schaal 1:1
(gevonden op de website http://lelongdesrails.blogs.dhnet.be)

Ik zal een een of twee fotos plaatsen van deze gebouw in werkelijkheid

bva25j

Ik heb de toiletten van Klabeek geverf en ik ben verbazend door de kwaliteid van de printing van de stenen!

Ik heb het getekent zoals een "kit" maar ik denk dat ik zal in een stuk laten printen.

De muren zijn een beetje gebogen .. maar na afwerking het is niet echt zichtbaar.




loebaske


marc goovaerts

De bakstenen zijn inderdaad heel geslaagd. Wat heb je als maat genomen ? En hoe diep en breed heb je de voegen gemaakt ?

bva25j

Citaat van: marc goovaerts op 22 oktober 2014, 15:58:13 PM
De bakstenen zijn inderdaad heel geslaagd. Wat heb je als maat genomen ? En hoe diep en breed heb je de voegen gemaakt ?
Hello Marc, ik heb de maten op plaats genomen... Bakstenen :2,2mm op 0,6. En 0,25mm diep voor de voegen.

Gerolf

Mooi geverfd, Benoit. Proficiat !
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

GDE

De wisselomzetter van bij shapeways en getekend door Benoit heb ik eindelijk geschilderd en voorzien van opschriften , hierbij enkele foto's  :) De grijze verf is humbrol grondverf , de blauwe verf humbrol 14 . Opschriften zijn van TL-decals ( zahlen 1 mm , farbe ; weiss , artnr; 9101 ) Rest me nog enkel af te werken met matte vernis en een beetje vervuilen  :D

GDE

Ook de oude kilometerpaal eveneens een ontwerp van Benoit en verkrijgbaar bij shapeways kreeg een laagje verf en nummers . Deze dien ik ook nog te verweren en af te werken met matte vernis  ;) Decals van TL-decals ( zahlen 2 mm artnr; 9104) Als voorbeeld voor het schilderen nam ik de foto uit het boek type 554 - reeks/ serie 46 van Thierry Nicolas . Foto staat helemaal achteraan in het boek aan de binnenkant van de kaft . Hoewel dit al moderne opschriften zijn voor zo'n oude paal zie je op sommige foto's al vanaf de jaren 60 dergelijke cijfers zij het dan wel op modernere palen . Van dit type paal vond ik heel moeilijk foto's van vroeger . Het lijkt er op dat ze vroeger meer een witte kleur hadden en een oudere nummertype maar voor mijn baantje begin jaren 70 kan dit ermee door  :)

bva25j

Voor mensen die geinteresseert zijn .. shapeways bied 20% korting voor de bestellingen  met de code CYBER20 ...

loebaske

Vind het toch maar een gedoe om daar iets te vinden, 169 pagina's afzoeken is goed voor een uur,  men zou het beter volgens schaal en land zetten, want het meeste is Amerikaans...