Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

DCC controller projects

Gestart door dani, 07 maart 2014, 15:21:54 PM

dani

Ik ben begonnen met mijn DCC projectjes te documenteren en op een webstek te gooien.
Misschien hebben er mensen interesse.

De eerste is een  CCTV switch , inclusief schema, Arduino programma en beelden.

http://dcc-arduino.weebly.com/cctv-camera-controller.html

het is niet 100%  "af" , maar work in progress.

Ik zal hier op termijn al de projecten posten die ik al heb gemaakt of waar ik aan bezig ben op en rond de treinbaan.   Onder andere mijn lift(en), de zelfbouw (scanner)  rolbrug, de draaischijf besturing,  de lichtsturing,  mijn wisseldecodersysteem en nog andere projecten zullen daar te zien zijn :    http://dcc-arduino.weebly.com


Ik wou 't maar even meedelen.


De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Gerolf

Dat kan zeker interessant zijn  ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

dani

al was het maar om te laten zien dat je met DCC signalen nog andere dingen kan doen dan gewoon je treinen en wissels bedienen.....
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

MickeyMouse


PeterC

Dani,

Mooi initiatief! 

Voor mij is een schema een 'schema', een controller een 'controller' en een programmeertaal een 'programmeertaal'.  Als het begrijpelijk is, leer ik eruit!

Niet gedeelde kennis is voor altijd verloren kennis!

Groetjes, Peter


Valentijn


Hier kan je nog wat van leren.  :)
Tof om dit allemaal te delen met ons.

Valentijn
Groeten Valentijn - Loskaai - Okegem - Innes Mill - Luxor Sugarcane Valley - Cubana

Geert

Dani, zeer mooi project.

Ik kon mij niet inbeelden wat voor nut het had om via een digitaal protocol (DCC) beelden te selecteren. Maar als ik er op doordenk is dit geniaal bedacht.

Treinen volgen in schaduwstations. En ik kan me er nog heel wat andere mogelijkheden bij denken.

Er zijn nog wel enkele bedenkingen in je schema, maar daar zul je wel al een oplossing voor hebben.


Geert
Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

dani

een tweede projectje is intussen ook min of meer gedocumenteerd.   Ditkeer gaat het om de verlichtings module.
Ook hier weer een "speciale" aanpak, en de mogelijkheid om DCC te gebruiken.  ZO kan je bvb vanuit  koploper, itrain of andere programma's, of vanaf je centrale, de spotlights laten aan en uit geen op de plaats waar je trein voorbij komt.  Een heus licht spektakel voor de toeschouwers.

http://dcc-arduino.weebly.com/light-controller.html

De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

conducteur

Mag ik iets vragen, Dani? Je gebruikt toch het Marklin systeem op je baan? Waarom maak je dan geen gebruik van het motorola protocol voor je projecten?
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

dani

heel simpel, Rian...

1) omdat je veel meer adressen hebt
2) omdat er standaard bibliotheken zijn voor DCC op arduino
3) omdat ik een multiprotocol centrale heb en dus Marklin voor de loks en DCC voor de res kan gebruiken
4) omdat DCC tegenwoordig veel meer in gebruik is dan M* en ik wil delen met anderen

het hoeft niet altijd moeilijk te zijn in 't leven.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Stieven76

Leuke projectjes Dani  ;) Wie weet is er daar ooit wel eens eentje bij die ik kan gebruiken  ;D

dani

... of een afkooksel er van :-)
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.