Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Bestellen Tpe 6322 met 3 bijhorende goederenwagens uit MSM 134

Gestart door Snobby Crash, 28 februari 2014, 12:29:54 PM

EVP

Wanneer wordt deze loc, voor diegene  die er niet waren of konden zijn,   verzonden met de post ??

jakke

De frontseinen van de loc heb ik gister bij VB laten dimmen. Goeie service .
Op de beurs gaf iemand op de VB stand aan dat dit het eenvoudigst was.
Dit omdat deze instelling nogal diep weg geplaatst was.
Zou het toch eenvoudig zijn geweest?
Het heeft me wel 4 uur treinverplaatsing gekost....





Wisselstromer via computer ,met belangstelling voor Belgische modellen

D_Loc

Citaat van: jakke op 25 oktober 2014, 10:26:00 AM
De frontseinen van de loc heb ik gister bij VB laten dimmen. Goeie service .
Op de beurs gaf iemand op de VB stand aan dat dit het eenvoudigst was.
Dit omdat deze instelling nogal diep weg geplaatst was.
Zou het toch eenvoudig zijn geweest?
Het heeft me wel 4 uur treinverplaatsing gekost....

Zie ook mijn post in "Uw nieuwste aanwinst":
Citeer
Als ik in de Lokpilot/Loksound V4 handleiding kijk zou ik zeggen CV 262 (frontlicht) en CV 270 (sluitlicht), de waarde moet tussen 0 en 31 liggen, echter om deze waarde te kunnen veranderen moet je eerst de volgende CV's programmeren CV 31 = 16, CV 32 = 0
Persoonlijk gebruik ik liever de Lokprogrammer want het is er niet eenvoudiger op geworden om even met de hand een CV aan te passen.
Ik vind dit dus niet echt eenvoudig, eerder tricky want als je vergeet CV 31 = 16 en CV 32 = 0 juist in te stellen kan het zomaar zijn dat je iets anders aan het wijzigen bent...
Omdat de decoders steeds meer functies krijgen lopen ze uit de CV's waardoor er getruukt moet worden. Via indexen kan men dezelfde CV's meerdere keren gebruiken, met CV 31 en CV 32 wordt eerst de juiste index gezet.

Ik denk dus dat je de juiste keus hebt gemaakt door het niet zelf uit te voeren.
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

rixke rail

Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

Snobby Crash

Voor de mensen die hun exemplaar nog niet ontvangen hebben heb ik
een kort filmpje gemaakt van de lok DCC met sound !

Filmpje is geen topkwaliteit, heb het gefilmd met mijn telefoon en uit de hand,
niet op een statief dus....

Maar ik zou zeggen, in afwachting geniet alvast he !

bekijk het op youtube:
https://www.youtube.com/watch?v=1bXS4A6Bfhw&feature=youtu.be

Geert

reeves

Heb de sluitlichten aan één kant op aux2 gezet, nu wil ik deze enkel laten branden bij voorwaarts
heb al geprobeerd de cv voor aux2 op f12 te veranderen, echter krijg ik niet de keuze vooruit of achteruit dus de sluitlichten, als ik deze bedien met functie f12 branden deze zowel vooruit als achteruit, iemand raad?

groet Tom

Rangeerduivel

Geert,
mag ik je een tip geven?
Vertraag de acceleratie van de loc een beetje,
ttz,CV3 geef je een hogere waarde,zodat de (fictieve)dieselmotor hoger in toeren klimt alvorens de loc aanzet.
Dat geeft een meer realistisch en mooier motorgeluid.
Ook de max-snelheid(CV5) niet te hoog instellen,met hetzelfde doel,de (fictieve) dieselmotor meer toeren te laten draaien tijdens het rijden.
Probeer het eens,terug kan altijd,maar ik durf wedden dat je het resultaat beter zal vinden.

BTW;Ik vind dat de VBV in close-up iets méér présence heeft dan de Roco!

;)

Thommy

Citaat van: Rangeerduivel op 26 oktober 2014, 17:49:01 PM
BTW;Ik vind dat de VBV in close-up iets méér présence heeft dan de Roco!

;)

je moet ze eens naast elkaar zetten... verschil is gigantisch.
Greetz

Thommy

Johnnytrein

@EVP, Ik wacht ook nog steeds op mijn bestelde 6322 met wagons, hopelijk komt dat deze week in orde.
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

Sicco

Citaat van: Thommy op 26 oktober 2014, 23:01:54 PM
Citaat van: Rangeerduivel op 26 oktober 2014, 17:49:01 PM
BTW;Ik vind dat de VBV in close-up iets méér présence heeft dan de Roco!

;)

je moet ze eens naast elkaar zetten... verschil is gigantisch.

Zeker de groene inderdaad!

theedooz

Mwoh, misschien komt het omdat ik omgespoten groene Roco's heb, maar het verschil is m.i. veel kleiner dan bijvoorbeeld het verschil tussen een Marklin 55 en een 55 van B-models.
Ook de laatste groene uitgave van Roco (6289) kan de vergelijking best aan.

Iemand trouwens de tankopening-decals al geplaatst?
 

Thommy

Citaat van: theedooz op 27 oktober 2014, 15:05:10 PM
Mwoh, misschien komt het omdat ik omgespoten groene Roco's heb, maar het verschil is m.i. veel kleiner dan bijvoorbeeld het verschil tussen een Marklin 55 en een 55 van B-models.
Ook de laatste groene uitgave van Roco (6289) kan de vergelijking best aan.

Iemand trouwens de tankopening-decals al geplaatst?

zal morgen nen foto nemen van de VDV 6322 en m'n roco 6329
is echt wel groot verschil
Greetz

Thommy

D_Loc

Citaat van: reeves op 26 oktober 2014, 16:12:53 PM
Heb de sluitlichten aan één kant op aux2 gezet, nu wil ik deze enkel laten branden bij voorwaarts
heb al geprobeerd de cv voor aux2 op f12 te veranderen, echter krijg ik niet de keuze vooruit of achteruit dus de sluitlichten, als ik deze bedien met functie f12 branden deze zowel vooruit als achteruit, iemand raad?

groet Tom
Tom,
Is dit al gelukt?
Gebruik je de Lokprogrammer software of doe je handmatig CV programmeren?
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

reeves

Hallo Dirk,


Via de ecos, dus handmatig, vind in de handleiding ook niks terug over aux2 te kunnen programmeren voorwaarts en/of achterwaarts

Heb de instellingen eens gebruikt voor een lopi V4 , daar kan je de aux al dan niet programmeren bij voorwaarts/  achterwaarts, maar decoder pakt de waarde aan maar aux2 blijft branden zowel bij V/A (vooruit/achteruit)

Bij de ecos kan ik de waarden ook veranderen, lees vinkje zetten bij aux2 F12 achteruit , echter dit doet niks, bij de cabine verlichting(aux1) hetzelfde probleem, zet je het vinkje uit bij voorwaarts en laten staan bij achteruit werkt het niet meer
Werkt enkel bij vinkje voorwaarts voor beide aux1 en2 doe je dit vinkje weg zal de aux niet meer te schakelen zijn................................ :o

Tom

D_Loc

Ik zal de mijne eens uitlezen en bekijken hoe de mappings staan, mogelijk kan ik dan achterhalen wat het probleem is.
Met de 55 heb ik ook wat fratsen uitgehaald in de mappings zodat de verlichting via funcietoetsen kan worden vastgezet in één richting dan wel worden gewisseld tijdens het rijden zodat het sluitsein wordt getoond om de (Preiser) fotograaf te pesten ;D
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk