Bestellen Tpe 6322 met 3 bijhorende goederenwagens uit MSM 134

Gestart door Snobby Crash, 28 februari 2014, 12:29:54 PM

Peter

Als ik hier over dat gesukkel met die 63 hoor ben ik eigenlijk al blij dat ik de set niet heb gekocht.
De belangrijkste reden was dat ik een gele 62/63 wou met de "normale" beschrifting en de 6215 in blauw/gele kleurstelling en geen van de twee waren nog vooradig in Leuven. (DC modellen hé)
Met vriendelijke groeten
Peter

ward

Met het AC model nochtans geen enkel probleem..
Toch nog eens een voordeel van een AC ipv DC..  ???
AC, Belgisch materiaal tijdperk V / VI

--> https://www.flickr.com/photos/90049814@N02/  <--

doomslu

Peter, bij enkele honderen locs zit er steeds wel eentje tussen met een hapering. Gesukkel zou ik het niet durven noemen.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Peter

Tja, Luc, dat het 'zo je wil) nadeel van zulke discussies. Meestal reageren enkel degen die een probleem hebben met hun model. Zij die tevreden zijn hoor je minder.
Op de baan van Wim (Kautenbach) reed het model (volgens mij, maar wie ben ik) toch heel behoorlijk
Met vriendelijke groeten
Peter

Rangeerduivel

Citaat van: Peter op 21 oktober 2014, 10:49:00 AM
Als ik hier over dat gesukkel met die 63 hoor ben ik eigenlijk al blij dat ik de set niet heb gekocht.
De belangrijkste reden was dat ik een gele 62/63 wou met de "normale" beschrifting en de 6215 in blauw/gele kleurstelling en geen van de twee waren nog vooradig in Leuven. (DC modellen hé)

En dat hangt natuurlijk vooral van de Chinezen af,
Ook ginder worden er loc's op een maandag gemaakt...
Het materiaal van VBV en Bmodels is qua kwaliteit normaal zeer goed.
Ik heb er 3,(een 60 proto,een 55 en een 61),en ben van alle 3 zeer tevreden op alle gebied,
enkel ,de stroomafname bij de 55 kan beter.
Uit andere draadjes blijkt dat er ook bij andere merken al eens ééntje tussen zit met een (klein) mankementje,dat echter meestal op te lossen is met een eenvoudige ingreep.
Deze zaken zouden echter normaal niet mogen gezien de relatief hoge prijs die wij er voor betalen!

;)

ward

Al bij al valt dat nog mee. De budget line vind ik prijs kwaliteit heel goed..
Bij één van m'n andere aankopen van het weekend hangen er lijmresten die er niet van te krijgen zijn op het model..
Vind ik persoonlijk veel ambetanter..
Maar zoals gezegd.. Als het negatief is hoor, lees, je het overal (niet enkel van (model)treinen),
als het positief is veel minder..
Bij deze.. De mijne heeft juist zn proefrondjes gereden en is nu heel mooi ingereden.
Knap model met uitstekende rij-eigenschappen! top gewoon  ;D
AC, Belgisch materiaal tijdperk V / VI

--> https://www.flickr.com/photos/90049814@N02/  <--

Stieven76

Ik vind het een hele mooie loc, het zwevende wiel is gewoon pech en hopelijk krijg ik antwoord van Van Biervliet.
Lig er niet direct wakker van, het komt wel in orde.
Ik had de vraag hier gesteld om te weten of ik de enige ben en wat ik moet doen, niet om te klagen  ;)

Misschien probeer ik straks wel eens om het draaistelframe om te draaien zoals theedooz gedaan heeft.

adrievans

De mijne zojuist nog een keer getest,geen zwevende wielen.
Wel een "zwaar"motorgeluid (analoge versie) maar dat gaat waarschijnlijk minder worden na goed inrijden.
Als je voeten ruiken en je neus loopt ben je ondersteboven gebouwd.

theedooz

Citaat van: Stieven76 op 21 oktober 2014, 08:42:21 AM
Kan je zeggen hoe je dat juist gedaan hebt? Wat heb je 180 graden gedraaid? Ik heb gisteren de kap er eens afgehaald en het lijkt inderdaad meer dat het loc frame wat scheef staat op het draaistel, of omgedraaid. Daardoor kantelt het draaistel wat waardoor het wiel gaat zweven..

Als je de loc op z'n dak legt kan je onder elk draaistel een afdekplaat (die aan weerszijden vastgeklikt zit) losnemen. Deze plaat kan je 180 graden draaien en vervolgens weer vastklikken. Bij mij verhielp het scheefstand van het ene draaistel (geen idee of dat hetzelfde is als een opgetild wiel, waar anderen het hier over hebben).

En qua kwaliteit; het is nu eenmaal een budgetline loc. Dus dan verwacht ik ook geen Van Biervliet/LS Models kwaliteit. Maar stiekem had ik wel gehoopt dat ie, naast optisch, ook technisch beter zou zijn dan een Roco 62. Maar daar lijkt het bij die van mij in ieder geval nog niet op. Misschien na inrijden?
 

Stieven76

Citaat van: theedooz op 21 oktober 2014, 19:09:14 PM
Als je de loc op z'n dak legt kan je onder elk draaistel een afdekplaat (die aan weerszijden vastgeklikt zit) losnemen. Deze plaat kan je 180 graden draaien en vervolgens weer vastklikken. Bij mij verhielp het scheefstand van het ene draaistel (geen idee of dat hetzelfde is als een opgetild wiel, waar anderen het hier over hebben).

Heb ik net gedaan. Ik heb de indruk dat het iets beter is, maar toch nog niet zoals het andere draaistel.
Hopelijk antwoord Van Biervliet op mijn mail.

Thommy

mijne getest, qua geluid en paar keer vooruit/achteruit op een testspoor (geen tijd/plaats om een baan te maken en na 3 keer starten/afbreken modules is de goeste ook weg)

Blij dat ik de digitale sound versie genomen heb. Mooi geluid, stukken mooier dan bv. m'n roco proto 60. (niet dat ik daarover klaag ofzo)

afwerking, zet ik die budget naast m'n roco 62's dan zou je direct de roco's verkopen...

dus blij met m'n aankoop  :)
Greetz

Thommy

Snobby Crash

Die van mij dcc met sound doet het fantastisch !

Geert

jb

Citaat van: Snobby Crash op 22 oktober 2014, 07:04:04 AM
Die van mij dcc met sound doet het fantastisch !

Geert

+1. Hier in Wijnegem ook alles ok...ik ben tevreden, bedankt vbv msm en st maarten  ;)

doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Stieven76

Ik heb ondertussen een mailtje gehad van Van Biervliet dat ik ermee naar de winkel mag komen. Dan gaan ze het eens bekijken en eventueel ruilen ze hem om. Dat noem ik goeie service. Hopelijk geraak ik er van het weekend.

Heb de huidige vandaag wat rondjes op een ovaal laten rijden maar dat was niet echt een succes. Op trage snelheid veel stilvallen, stotteren en waggelen. Je ziet dat het voorste draaistel niet stabiel is. Komt wel in orde.  ;)