Mijn kleinste H0 model

Gestart door Peter, 21 februari 2014, 13:51:42 PM

Peter

Vanmorgen mijn kleinste H0 model, een vlo...nee, alle gekheid op een stokje, alhoewel dat modelletje niet veel groter is dan die vlo, ontvangen.
Het betreft de Klv 12-4823 (Klv staat voor Kleinwagen mit verbrennungsmotor) van Brekina.
Model zat in een klein plastiek doosje (zoals ook hun auto modellen verpakt zitten) waarbij je bij het eerste zicht denkt: Goh ze zijn het vergeten in te pakken.
Afmetingen ongeveer LxBxH  is 40x25x25. Het is gedigitaliseerd en kan door verschillende dig. sys. bestuurd worden. Heeft twee stroom buffers voor vlekkeloos over onderbrekingen te rijden, en...een Faulhaber motortje (piepklein :D)
Rijdt geruisloos en zonder haperen door alle wisselstraten
Bij het grootbedrijf werden die door de spoorwegen gebruikt voor verschillende taken (kontrole rails, signalen, kleine onderhoudswerkjes enz)

O ja, de prijs: 90,00 euro. (normale verkoopprijs in Dtsl 109,00 euro)

Brekina Klv by Peter Verlooy, auf Flickr

Met vriendelijke groeten
Peter

ceuleer

#1
Dit is wel zeer knap.  :)
Dus zit er vanuit de fabriek al een decoder in ?
Zijn die in elk tijdperk te koop ?

Peter

#2
Dit modelletje is tijdperk III/IV
Decoder en stroombuffer zit van fabriekswege al in.

Hobbytrain heeft een gelijkaardig modelletje (wel een ander type)  iets duurder en nogal wat fouten.
De belangrijkste fouten; Heeft geen Faulhaber, heeft geen stroombuffer dus valt bij de minste onderbreking stil, en de decoder is niet gemonteerd (wordt wel meegeleverd)
Ook aan de karosserie zitten nogal wat fouten.
Het enige voordeel (nou ja voordeel??) je kan binnenkort een setje kopen om verlichting aan te brengen.

Daarom is het Brekina model echt aan te raden.
Met vriendelijke groeten
Peter

gardevil

Laat hem maar niet vallen, je bent hem zo kwijt ;)
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

dani

De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Stieven76


OlivierV

Die Kof lijkt wel een reus tov dat kleinnood. ;)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Peter

Dani,
Bij mijn weten is er geen 3-rail model. Er is geen plaats trouwens aan de onderkant om een sleper aan te brengen, want daar is gedetailleerd het omkeer systeem om de Klv (bij het grootbedrijf om op te tillen en 180° te draaien) natuurgetrouw weergegeven.

Heb het nu nog wat kunnen laten rondrijden op mijn baan en sta nog steeds versteld van de perfekte rij-eigenschappen op de wisselstraten en zelfs over de dubbele kruiswissels.  (geen hobbelen, niet schokken of stilvallen, en dat bij die zeer kleine wieltjes en asafstand)
Met vriendelijke groeten
Peter

Herwig

Wat een schattig ding. 
Misschien rijdt uw H0-uitvoering met digitale uitrusting wel béter & soepeler dan het échte 1/1-spoorautootje zelf, want dat zal waarschijnlijk niet zo subliem zijn geweest ?

Gerolf

Leuk karretje, Peter.
Proficiat met die aanwinst  ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

mahtoska1

Bijna zo lief als enkele van mijn Z locomotieven.
Zeer mooi model!

oebr

#11
Leuk!  in Gerolstein hebben ze er trouwens zo'n eentje 1/1:


On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

PeterC

Peter,

Prachtige aanwinst.  Ik ben ook heel geïnteresseerd in al die kleine rijdende zaken.  Helaas rijd ik drierail...

Deze staat achteraan in de ringloods in Hermeskeil (blijkbaar ex Hochwaldbahn zo te zien aan de sticker op de linker achterste zijruit):



En deze zomer deze gespot bij de Hochwaldbahn zelf - met een (lucht?)rooster vooraan (andere kant van het spoor van het Dampfmuseum Hermeskeil):



Veel plezier ermee!

Groetjes, Peter


philippe_007

Mooie aanwinst, proficiat,
en het is eens iets anders op de baan... Trekt wel aandacht

modèlisme

Hi Peter,
Welk is de diameter van de wielen en wat is de asafstand a.u.b.
Welk is de diameter van de motor.
Groetjes,
Paul.