Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

The Big Bull Rail Road

Gestart door Opa-Bullcat, 17 februari 2014, 19:26:01 PM

Opa-Bullcat

Daar ik niet wist  waar ik onderstaande nieuwe aankopen anders als een trein moest plaatsen doe ik het maar hier :)

Even bij Walthers geshopt in duitsland bij all USA trains.

3 van deze, leg hieronder uit wat ik ermee wil gaan doen.











er komt een kolen Yard op de treinbaan :)

die kantel molen van het eerste plaatje daar wil ik er 3 van naast elkaar zetten zodat er dus 3 treinen tegelijk gelost kunnen worden, ik had dat in een filmpje 1:1 gezien alleen stonden ze daar dacht ik achter elkaar te draaien.



TBCédric

Wel, dat word veel bouwen. ;D
Veel plezier ermee!
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

Havoc

Moet je eens kijken in het boek van Droege "Freight terminals & trains". Staan van die machines in en nog andere.

Kan je downloaden bij Google Books: https://ia600308.us.archive.org/1/items/freightterminal00droegoog/ Die heeft nog wel boeken over passagiertreinen, terminals, yards. Allemaal amerikaanse praktijk jaren '30-'50.

EDIT: link is een sluipwegje. Normaal kan je vanuit europa niet downloaden van Google Books, maar als je via archive.org gaat, dan zoekt in "texts", boek aanklikken en dan rechts in de kader waar je het type download kan kiezen "https" aanklikt kan je lekker wel aan de google books. Een klik meer...
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Opa-Bullcat

Dank je voor de link, we hebben wat te downloaden en te lezen :)

Opa-Bullcat

Heeee Ha, ik had al een topic hier, wel dan weet ik nu waar ik mijn spagetie sliert kwijt kan die ik wil gaan maken op de zolder, men heeft  gezegt dat er deze maand een mee word gestart, zal wel juni worden dus :( ik ken dat. maar onderstaand is dus de bedoeling dat er word gelegd.

Ik zal het geheel eerst maar eens los laten zien, dat kijkt makkelijker dus.

Onderstaand de totale foto van de baan schaduw station en daarboven parade spoor. Elk klein blokje is 10 x 10 cm, de grote zijn een meter in het vierkant.


Hieronder het schaduw station, alle bochten zijn minimaal R2 anders kan mijn mallet er niet doorheen, waar ik toch R1 heb liggen kan de Mallet niet komen als de software iTrain juist werkt.


En hier foto van het parade spoor, ik wilde hier toch echt wel scenery gaan maken, en wel ongeveer het idee van iemand op het grootspoor forum een massieve bergwand beetje grand canon stijl waar de trein langs slingert, ook een klein station want ik heb bij deze schaal wel enige personen wagons.


Dan nu op 80 cm hoogte het schaduw station voor de H0 baan, ik weet alleen niet of ik dit schaduw station onder of achter mijn paradebaan leg, ik heb ruimte zat geloof ik. maar eerst het schaduw gebeuren.



en dan nu het parade gebeuren waar ik vast mee begonnen ben maar wat nog diverse tangeer terreinen moet hebben.



en hier zover het al af is, op dit plaatje is het schaduw station dus nog op dezelfde hoogte als het parade spoor.



Gerolf

Citaat van: Opa-Bullcat op 11 mei 2014, 22:44:18 PMalle bochten zijn minimaal R2 anders kan mijn mallet er niet doorheen, waar ik toch R1 heb liggen kan de Mallet niet komen als de software iTrain juist werkt.

is het niet eenvoudiger (en mooier) om met flexibele rails te werken ?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Opa-Bullcat

Hallo Gerolf, ik heb hier al bergen R3 bochten liggen voor de LGB baan dus ik wilde die als eerste maar gaan gebruiken, mocht ik te kort komen dan stap ik voor de bochten over op flex rails.

Voor de H0 baan heb ik bijna alleen maar flex rails liggen ( vandaar dat het even was uitverkocht op MP :) )

Ben nu bezig om LGB in iTrain te laten werken, hetgeen nog niet echt wil maar er is gelukkig veel hulp hiermee op het iTrain forum zelf.

Opa-Bullcat

#37
Zo het was even stil hier, en niet alleen met aankopen dat toch alleen maar kokers en dozen met flex rails waren niet echt noemenswaardig om te vermelden hier leek mij.

Ze zijn dinsdag begonnen hier alleen nog niet op het dak met de hobbykamer, ze hebben de kozijnen beneden vervangen door nieuwe met dubbelglas , je moet eens wat met een huis van 100 jaar.

AS maandag 26 mei gaan ze het dak op, morgen komen de steiger bouwers voor en achter zo'n stellage neerzetten, als valbescherming, schijnt te moeten tegenwoordig.

foto's van beneden heeft geen zin, de bouw soms van de etage mss wel en anders ook niet :)

Hans

Opa-Bullcat

#38
we zijn eindelijk eens lekker productief bezig hier, de zolder lonkt dus dan maar eens een oude server omgebouwd zodat daar een tv op kan 41 inch ( tja je moet wat he ) en LGB rijd in iTrain, en die andere grote baanwerken we aan.

Het is trouwens wel een leuk gezicht zon scherm met de baan erop :)

http://bullcat.nl/gal3/index.php/Verbouwing-2014/025

fototje van de opstelling.

Vandaag werden ook enige pakken met hout het dak op gehesen dus het jeuk echt goed hier al :)

http://bullcat.nl/gal3/index.php/Verbouwing-2014/004-01
http://bullcat.nl/gal3/index.php/Verbouwing-2014/011


en toen kwam een heeeeeeel veel te lang weekend :(

Hans

Opa-Bullcat

Moooooooiiiiiiii.

Zijn we er klaar voor? wel ik nog net ff niet :) vandaag 11 pakken laminaat gelegd in mijn ruimte :) maar ben nu aan het verhoogde bureau toe, ja mijn bureau/werkplek/knutselgebeuren bedrijfsruimte(minimaal) komt boven op een ovaaltje te liggen, een dubbele keerlus zonder keerlus gebeuren, ik zal morgen eens wat posten zoals ik het in gedachten heb allemaal :)

Nu ff geen puf meer voor ben versleten zo ongeveer :) en ik heb geen haast er ligt een stapel platen en vloerdelen en anders soort hout in de weg, het ligt wel op 3 hondjes dus ik kan het verrijden.

Huugooke

Schande! Die arme beestjes!

Opa-Bullcat

Ok, ik zal er even wat foto's opzetten niet veel boeiends ik kan nu even niks doen de elektrieker moet de stroomgoot afmaken.

Het is op dit ogenblik eigenlijk meer het verplaatsen van de balkjes de latjes en het toekomstige plaatmateriaal voor de banen, 28 plaatjes van 9mm bij 60 bij 244, en geloof me ik weet nu al dat ik daar tekort aan heb :D





van rechts naar links en dan eindelijk is die vloer leeg. even net doen of die hondjes met planken weg is, dat witte kruis moet hij dus afmaken, dus ik ga daar mooi nog niks doen, slopers zijn het bouwvakkers :( :(





Opa-Bullcat

even wat vorderingen aan 1 deel van de baan, het is niet veel maar is ook geen aangenomen werk.

Maar ondertussen zit Opa niet stil uiteraard, we gaan te keer als een dolle , een hondsdolle :D , onderstaand een paar foto's en een filmpje van de eerste bocht onder de vloer uit, ik zet wel een beschrijving neer wat en hoe op de foto staat en of te zien is.

Zo als eerste de hoek, waar mijn hout opslag schuin tegen de muur stond opgeruimd, uiteraard alle latten netjes op de gewenste maat gezaagd, en hoog tegen de muur weggeborgen. ook gelijk wat planken tegen de muur voor de losse spullen enzo, en een plank is nooit weg.


Ondertussen werd ik bijna omver gelopen door het baanwerkers volk wat nu eindelijk ook eens wat kon gaan doen, opzij ouwe we moeten meten, want meten is weten toch ;) Rechts op de foto komen de 2 sporen onder mijn verhoogde vloer uit, die keerlus.


Daar we eindelijk eens wat ruimte hebben ook maar de eerste R3 bocht gelegd en dat stuk recht op maat gezaagd anders paste het niet, gelukkig is het schaal 1:22,5 dus grote stappen snel klaar :D


Er werd mij vriendelijk doch dringend verzocht door de spoorwerkers om de dozen met rails te sorteren omdat het anders geen werken was met dat gezoek telkens.

En als je dan goed je best doet krijg je onderstaande, ik heb ze maar niet verteld dat er nog een berg rails in de tuin ligt.


De baan werkers waren ondertussen ook aardig opgeschoten met de bocht op hoogte te leggen. De baan begint te stijgen zodra die onder de vloer vandaan komt, tenminste 1 spoor dus die andere blijft op de grond.


de eerste wissels liggen er ook al,


alleen het linker paar ligt nog te dichtbij, maar daar staat nog het 1 en ander in de weg, de hondjes zijn op, ik moet naar de "karwei kennel" verse halen dan kunnen daar de dozen en zo ook op, scheeld verplaatsen telkens.


Onderstaand een test rit van de baanwerkers-baas.
http://youtu.be/Ge57_1HozSQ

Oja nog even een foto van de klus-, hobby-, en bedrijf-werkplek.


word vervolgt.

Opa-Bullcat

Zo vanmiddag laat toch nog wat even kunnen doen, eerst allemaal steuntjes zagen die telkens 1,5 cm hoger waren, zodat ik per meter maar 3 cm stijging heb. gaat goed zover, alleen lastig soms kom je net een paar extra handen tekort.
Toch vandaag op de 30 cm kunnen komen na de 2 de bocht van de baan, betekend dat er dus gewoon al 10 meter rails ligt wat normaal zichtbaar is, die lus alleen via webcams he :)

foto van de rechterkant


en 1 van de linker kant.


wordt vervolgt,......

dani

datgaat hier een "scheet" vooruit , zoals ze bij ons zeggen...

Ik ben benieuwd naar de rest, het belooft een mooie baan te worden, volgens het plan
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.