Hoe houden jullie je verzameling bij ?

Gestart door Snobby Crash, 13 februari 2014, 22:17:03 PM

janieburton

#45
Citaat van: Catje op 17 februari 2014, 20:52:42 PM
Citaat van: janieburton op 15 februari 2014, 13:18:05 PM
Citaat van: Catje op 15 februari 2014, 12:01:53 PM
Volgens mij is Train Base van W de Vaal niet gratis. :-\
Ik had dit programma ook gedownload.
Maar als je de gebruikshandleiding leest, ontdek je dat dhr de Vaal ervan  uitgaat dat je uit eigen vrije wil 12,50 euro doneert. ???
Het programma zou volgens de handleiding 30 dagen gratis zijn. :(

Groeten,
Willy

En dan na de 30 dagen?


Janie,
Volgens de handleiding wordt er van je verwacht dat je minstens 12,50 euro of meer doneert.
Anders werkt het programma na 30 dagen proef niet meer.
Je krijgt na betaling een gebruikerscode toegestuurd.
Zodat je programma blijft werken.

"Letop: TrainBase Pro is geheel GRATIS en zonder registratie key te gebruiken"  :o

Het bovenstaande staat toch te lezen op de beginpagina  ::)
 

dani

Ik heb inmiddels eindelijk een versie van de database gemaakt die ik kan delen met de rest van de mensen hier.
Ik heb een bestaande versie gekopieerd en wat "opgekuist" met enkel nog wat voorbeeldjes er in.

De interface is nu "opgeruimd" en de belangrijkste functies zitten in een overzichtelijk menuutje.
Mensen die zelf hun weg kennen in MS Access, zullen ongetwijfeld mijn queries en rapportjes ontdekken achter de schermen !
(alsook de mogelijkheid om één of meerdere fiches of pdf files of zo te attachen bij lokomotieven)

By the wya, om deze database te gebruiken heb je wel degelij MS ACCESS 2010 nodig op je PC (deel van Office Pro)

Het bestand is wel 42 Megabyte dus ik kan het niet mailen maar ik zal het hosten op mijn webpagina en dan de link delen.
(nog even geduld, kan van op het werk geen FTP doen)
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

dani

De "bijna lege" kopie van de db staat on line (in een zip bestand) en degene die me PM gestuurd hebben, krijgen per PM de link terug .

Veel plezier er mee
Dani
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.


gardevil

Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

janieburton

 

dani

da's graag gedaan mannen.
De reakties tot nu toe zijn vrij positief, dus dat doet toch plezier als mensen je werk hergebruiken en er tevreden over zijn.   Suggesties voor verbetering of verdere functieonaliteiten zijn welkom.   
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Opa-Bullcat

Dani, je zult nog even op mijn reacties moeten wachten, al de handel zit in dozen :)

Steam.N

Spijtig genoeg heb ik geen MS-Acces meer op mijn computer.
Anders had ik ook eens aangeklopt  ;)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

DelticPower

Hallo Dani, bedankt voor je link. Moet alleen mijn installatiecd's nog opzoeken om ms-acces weer te installeren.
Maar bedankt voor alle tijd en kennis die je er al ingestoken hebt.

Groeten Jan

dani

@Jean :  een tip :  je kan de RunTime module van Access downloaden zo kan je de database wel gebruiken ook al heb je geen MS Office op je PC

http://www.microsoft.com/nl-be/download/details.aspx?id=10910
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Steam.N

Prima, Dani.
Thanks.  Dus ik kan die DB eens uitproberen  :)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Snobby Crash

@ Dani,

Dani, bestaat er ook zoiets voor Mac ?
Ik kan het niet direct terugvinden....

Ik moet alle software officieel kopen, dus ik heb op mijn Mac geen Acces staan...

Thanks Geert

dani

Office voor Mac bestaat zeker en vast, dat gebruiken ze bij hier ons op het werk ook.
Maar of er een Access runtime bestaat, betwijfel ik.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

cassteels

Acces voor Office Mac bestaat niet en zal er waarschijnlijk nooit komen. Op de Mac regeert Filemaker (Pro) als databaseprogramma, iets gemakkelijker te gebruiken en aan te leren dan Acces. Helaas zijn beide programma's niet compatibel.
Maar met een recente Mac kan je wel Windows op een virtuele PC draaien en vervolgens daarop acces installeren. Een beetje omslachtig, maar het werkt.