Hoe houden jullie je verzameling bij ?

Gestart door Snobby Crash, 13 februari 2014, 22:17:03 PM

Snobby Crash

Ik draai office op mijn mac, en heb ook een virtuele windows erop draaien, maar dan moet ik me alsnog officieel Acces aanschaffen, en dat kost dan weer een paar honderd euro he !

Geert

dani

zo zie je maar weer.....


Ze willen allemaal ne MAC, maar staan in de kou met software.

LOL !
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

OlivierV

Citaat van: cassteels op 21 februari 2014, 16:04:34 PM
Acces voor Office Mac bestaat niet en zal er waarschijnlijk nooit komen. Op de Mac regeert Filemaker (Pro) als databaseprogramma, iets gemakkelijker te gebruiken en aan te leren dan Acces. Helaas zijn beide programma's niet compatibel.
Maar met een recente Mac kan je wel Windows op een virtuele PC draaien en vervolgens daarop acces installeren. Een beetje omslachtig, maar het werkt.
VMware Fusion en dan uw access in unity mode draaien, dan is het net of je die gewoon op je mac draait ...
En een recente mac, zelfs mijn 13" MB Pro mid 2010 (2.4Ghz Core 2 Duo, en upgrade naar 8GB ram) draait dat allemaal nog zonder veel gepiep en gekraak.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Snobby Crash

Lol Dani, maar ik werk met een Mac omdat ik in de grafische beroepen zit, en je kan gewoon heel veel meer op een mac op gebied van design dan op een pc ! Office en andere doorsnee programma's daar heb je inderdaad geen mac voor nodig, maar wat design betreft laat een Mac een gewone pc nog steeds ver achter zich hoor...

Nu moet ik wel eerlijk zeggen dat de laatste jaren pc een inhaalbeweging aan het doen is op gebied van grafische programma's...

Weet je ik heb al zes jaar een iPhone, en als ik de commentaar eens zou moeten noteren die ik,op dat toestel heb gekregen, wel, dan is dit forum te klein.... Nu heeeft bijna iedereen een smartphone... Neem de mensen met een smartphone hun toestel af, en er zal net zoveel commentaar komen als wat ik heb gekregen zes jaar geleden...

Geert

Jurgen

Effe oude koeien uit de sloot halen.

Ik heb door een domme fout mijn Acces-database volledig overschreven met een bijna leeg bestand. Heel dom dus, ik weet het.
Maar geen erg hoor, ik heb het gewoon bekeken als een mogelijkheid om de database te vernieuwen. Ik heb ze ondertussen opnieuw opgebouwd aan de hand van mijn Excel-lijsten.

Maar nu, ik probeer dus enkele nieuwe functies toe te passen in mijn Acces-database, helaas kom ik er niet uit hoe ik het moet doen.

Ik probeer het zo in te stellen dat als ik in kolom 1 ingeef dat het om een M2A gaat, dat in kolom 2 automatisch verschijnt dat het een rijtuig is en in kolom 3 dat het om een rijtuig eerste klasse gaat. Daarnaast moet er ook de mogelijkheid zijn om in kolom 2 en 3 zelf nog een invoer te kunnen doen als kolom 1 geen invoer heeft (bijvoorbeeld bij een fantasiewagen).
Voor locomotieven en goederenwagens zou het hetzelfde moeten zijn, dus:

kolom 1 = reeks 16 - kolom 2 wordt dan automatisch "Locomotief" en kolom 3 "Elektrische loc"
kolom 1 = Sgnss - kolom 2 wordt dan automatisch "Goederenwagen" en kolom 3 "Containerdraagwagen"

Ik heb al zowat alles geprobeerd, maar verder dan wat klooien kom ik niet. Internet brengt me helaas ook geen oplossing. Allé, ik begrijp gewoon niet wat er verteld wordt, dat is eigenlijk mijn grootste probleem.  ;D

De database die Dany heeft ziet er wel héél goed uit, dat is ongeveer ook zoals ik het uiteindelijk wil hebben. Alleen had ik gehoopt dat ik het zelf kon maken, maar helaas.
Daarom vraag ik hier een beetje hulp. Is er iemand die er verstand van heeft en het op een manier kan uitleggen zodat iedere boerenkinkel het kan begrijpen?  ;D
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

dani

Je zal het veld dat je automatisch wil invullen moeyen baseren op een subquery op basis van datgene dat je zelf invult met dan ern "refresh"  of "requery" op je form in een "on change" property.
Wel effe opletten dat je een SetFocus toevoegt of je veldcursor verdwaalt.  Succes !
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Snobby Crash

Eindelijk een mooi appje gevonden dat je gratis kan downloaden op je iPhone.
Is ontwikkeld door Woodland Scenics en het appje noemt Model Inventory.

Werkt leuk, je kan er je verzameling loks wagons enz insteken en telkens voorzien van een
foto !

Geert

dani

cool, en kan je de data dan ook synchroniseren met een programma op de PC ?  als backup of gewoon als "master database", dat zou tof zijn. 
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Jurgen

Ok, Dani, dank u voor de info, al begrijp ik er momenteel nog geen snars van. Maar in het weekend zoek ik weer verder, nu is het te laat en heb ik niet genoeg tijd om er echt mee bezig te zijn.

Moest je toevallig een stap voor stap uitleg weten staan op internet, dan mag je dit altijd laten weten. Afgelopen weekend heb ik helaas nog niets gevonden, maar ik heb niet lang kunnen zoeken omdat het weekend bijna om was, dus wie weet vind ik volgend weekend wel iets.

@ Geert: Hoe heet die app?
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Snobby Crash

Naam van de app is Model Inventory

Geert

Huugooke

Gewoon in de kast! (hoe houden jullie je verzameling bij..)  ;D

janieburton

Citaat van: Snobby Crash op 06 oktober 2014, 12:10:12 PM
Eindelijk een mooi appje gevonden dat je gratis kan downloaden op je iPhone.
Is ontwikkeld door Woodland Scenics en het appje noemt Model Inventory.

Werkt leuk, je kan er je verzameling loks wagons enz insteken en telkens voorzien van een
foto !

Geert

Maar om dat appje te gebruiken moet je steeds internet hebben met je iPhone is dat geen probleem je gebruikt het internet via je gsm verbinding, maar als je dat op een tablet met android(programma bestaat ook oor android) zet en je hebt op de plaats waar de ruilbeurs is geen wifi en je tablet heeft geen gsm mogelijkheid dan kun je het appje vergeten want de gegevens staan ergens in een "cloud" opgeslagen
 

Snobby Crash

@ Janie,

Das niet waar hoor, net geprobeert, mijn wifi uitgezet, mobiel datanetwerk uitgezet en het appje doet het perfect zonder verbinding te hebben met het internet  !

Wat wel is, dat je alvorens je kan beginnen met je verzameling in te delen in verschillende categorieen en nadien je verzameling er ook in te zetten, moet je je eerst even aanmelden met je emailadres,
en hiervoor heb je dan uiteraard wel internet nodig, maar dat is eenmalig.

Heb je het appje geprobeert ?

Geert

janieburton

Citaat van: Snobby Crash op 07 oktober 2014, 06:46:11 AM
@ Janie,

Das niet waar hoor, net geprobeert, mijn wifi uitgezet, mobiel datanetwerk uitgezet en het appje doet het perfect zonder verbinding te hebben met het internet  !

Wat wel is, dat je alvorens je kan beginnen met je verzameling in te delen in verschillende categorieen en nadien je verzameling er ook in te zetten, moet je je eerst even aanmelden met je emailadres,
en hiervoor heb je dan uiteraard wel internet nodig, maar dat is eenmalig.

Heb je het appje geprobeert ?

Geert

Ik had speciaal daarvoor een tablet gekocht; met de mogelijkheid voor een micro sd kaart tot 64GB; vorig jaar( ik denk dat ik dat ook ergens in een andere topic hier op het forum heb vermeld) maar als de tablet geen wifi heeft dan kon men niet aan de gegevens daar ze niet worden opgeslagen op het intern geheugen van de tablet maar ergens in een "cloud"( en iemand zou me toch eens moeten uitleggen waar dan die gegevens opgeslagen worden die men zogenaamd in een cloud zijn opgeslagen).

Misschien maakt je iPhone, na het verbreken van de wifi contact via je gsm provider met het internet.


 

Snobby Crash

Hey Janie ik ga dit vanavond nog eens grondig nakijken en het appje eens testen... Heb er nog niet veel tests mee gedaan...

Ik vind niet echt iets beters om je verzameling in bij te houden !

Tot later !

Geert