Dedju toch ....

Gestart door dani, 11 februari 2014, 17:44:23 PM

Metpetergaathetbeter

#3510
als je jong bent schijnen die dingen je allemaal nauwelijks je te overkomen maar met (alsmaar) ouder te worden dan komen er vaker niet leuke gebeurtenissen,ziektes en overlijdens van familie,vrienden, kennissen en (ex-)collega's.
Je zou kunnen stellen dat dit het lot is van wie ouder(lang leeft )wordt want dan schijnt je alsmaar (meer) mensen te verliezen in je directe omgeving.
Misschien moeten we zelf wat possitiever tegen het leven opkijken en misschien helpt dat zelfs wat langer te leven/gezond te blijven. Neemt niet weg dat je(we) bij gebeurtenissen van anderen niet een beetje moet(en) stil staan! Voor degenen die laatste dagen getroffen werden van slecht nieuws veel sterkte!

rgp

Peter

+1

Lang geleden was de dood ( laten we het kind een naam geven) iets ver weg.  Je had immers je ouders en grootouders.  En dan plots op een dag valt een generatie weg (de grootouders) maar je bent dan meestal in je "fleur van je leven" en de dagelijkse beslommeringen (werk, kinderen, hobby) slorpen al je tijd en energie op, zodat je er niet lang kunt over nadenken.
En dan verlies je eerst je eerste ouder, je eerste schoonouder en merk je dat als die generatie wegvalt, jij aan de beurt bent.  Een schok en tijd om te filosoferen en vast ste stellen dat er maar één ding overblijft: genieten van het leven met wat je hebt en u niet laten "intimideren" door anderen die je van alles proberen aan te wrijven.

Roland

raf

ja daar hebben jullie gelijk in maar wat als er mensen zijn van de generatie (s) die jonger zijn dan jezelf die weg vallen .
dit voelt veel heftiger aan dan dat mensen reeds een bepaalde ouderdom hebben
het zal je kind maar wezen

voor de rest + 1
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Dirky

café LEON en zijn gebuur... waar alles voor dyniMo mee begon, zijn afgebroken. :( :( :(
Vandaag passeerde ik langs het stationsplein (Brakel) en waar ooit de beide huizen stonden gaapt nu een leegte!

Eventjes bij stilgestaan en feitelijk is er amper nog iets zichtbaar van vroeger op het gehele plein. Wat er nog staat heeft van die moderne "voorzet-gevels" of is bepleisterd wat alle details wegneemt.

Misschien toch eens de tijd nemen om de ooit geplande baan te bouwen.  :D

SuSke

The way of life en natuurlijk de modewoorden "sustainability" en "energieneutraal" doen die oude karakteristieke woningen de das om.

Hoop dat je genoeg foto's en andere documentatie hebt om je baan in die sfeer op te bouwen Dirk.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Metpetergaathetbeter

tja vooruitgang, vaak hoor je zeggen "diene goede oude tijd", maar wel een tijd waar nagenoeg niemand meer in terug wil keren, want wees eens eerlijk al bij al hebben we het met z'n allen nog niet zo slecht ?  ;)

raf

tja weer een deju

madam hare pc kapot
ding start op en dan sterft het na 5 minuten
open gedaan en stof uitgezogen en geblazen maar helaas pinda kaas
het ding wil het niet meer doen

en nu is juist alles dicht natuurlijk wa hadde gedacht
nu gaat ze op hare laptop moeten tokkelen tot zeker na nieuw jaar
en dan het ergste van alles windhoos 10 op die nieuwe
daar gaat ze dus nie gelukkig mee zijn da weet ik nu reeds

eens kijken bij bol.kom kom kom kom
of ze daar iet hebben

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Rangeerduivel

#3517
Citaat van: raf op 23 december 2018, 15:32:01 PM
en nu is juist alles dicht natuurlijk wa hadde gedacht

Kan moeilijk geloven dat je tussen vandaag en nieuwjaar nergens meer een PC kan kopen Raf...
Alle winkels zijn toch, met uitzondering van dinsdag 25/12, de ganse week open.... :-\
"De goedkoopste" (VDB) is zelfs nu open tot 18u00!

;)

Peter

Raf,
Kijk eens bij Alternate.
Vandaag bestellen, morgen leveren, en zo zijn er tenslotte nog meer.
Met vriendelijke groeten
Peter

raf

bedoelde de winkel waar de pc vandaan kwam
daar staat win7 op en als deze nu moet vervangen worden is het win 10
komt nie goe da kan ik je zwart op blauw geven
als madam het niet gewoon is dan is het bagger en raast er een witte tornado door het huis
en da wil je nie mee maken
dan ben ik alleen veilig in de kelder of op zolder
gr raf
is reeds eentje besteld en hopelijk  krijg ik die win7 skin over die win 10 zooi
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Johnnytrein

Volgens mij moet je dan eerst windhoos 10 volledig verwijderen en vervolgens windhoos 7 installeren. Een witte tornado zou ik hier best eens kunnen gebruiken om de boel wat op te ruimen.
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

ACFI

Raf,

geef een cursus Windows 10 bij CVO cado voor nieuwjaar.

Twee vliegen in een klap.

ACFI.

raf

hahaha dan kennen jullie de witte tornado nog niet .
die is conservatief dus dat wil zeggen elke verandering is nooit een goeie verandering
die struikelt reeds over dat dreft een andere fles gebruikt
ik wil nie weten als er ooit geen dreft meer gaat zijn

gr raf
ps om een skin er over te leggen moet je niet formatteren hé
het is nog wel windows 10 maar het ziet dan uit als windows 7

If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Dirkh

Deju, gisteren mijn vrouw langs de boekenwinkel laten passeren om de nieuwe MSM mee te brengen, heeft ze nummer 186 bij. Die heb ik nu dubbel dus. Volgende keer zelf maar gaan.

Metpetergaathetbeter

Citaat van: Dirkh op 29 december 2018, 10:53:52 AM
Deju, gisteren mijn vrouw langs de boekenwinkel laten passeren om de nieuwe MSM mee te brengen, heeft ze nummer 186 bij. Die heb ik nu dubbel dus. Volgende keer zelf maar gaan.
als een goede klant zou  je die (als die ongeopend is)moeten kunnen omruilen voor een nieuw exemplaar, want niet verkochte exemplaren stuurt die ook retour !