Dedju toch ....

Gestart door dani, 11 februari 2014, 17:44:23 PM

Alberke

Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Peter

Waar ik me aan erger zijn opkopers/handelaars die telkens weer, zeker bij (meestal Belgische modellen, van bv. LSM, VBV, enz) als je op een artikel bied er direkt hoger  op bieden, zelfs in die mate dat ze hoger dan nieuwprijs gaan.
Ik weet het, ze hebben het recht om hoger te gaan, omdat ze toch hogere prijzen op beurzen of koopsites kunnen vragen en meestal ook krijgen, ook omdat er steeds weer kopers zijn die bereid zijn van, zelfs absurde prijzen, te betalen.
Ge me er in elk geval niet dik in maken, ze doen maar.
Met vriendelijke groeten
Peter

MoVi

Ik weet uit ervaring/jullie weten wellicht  dat je meerdere mail adressen kan hebben op internet.
Bied je iets te koop aan dan kan je jezelf overbieden als er geïnteresseerden zijn.

Als het steeds dezelfde overbieder is, gaat bij mij een lampje aan.
Ik heb geen bewijs en zal dat ook ooit krijgen denk ik, maar zo kan je veel geld voor je eigen model krijgen.

Ik haak dan gelijk af of stuur een mail naar de aanbieder over de vermeende praktijk.
Eénmaal werd gelijk het model uit de koop gehaald.
Ik weet echter niet of er dan echt een koop gesloten was uiteraard.

Ronald Visser.
Ronald Visser

Werner

Een reeks ongelukjes de voorbije week:
- Een kom, die net uit de afwas kwam, gevallen. Brokstukken opgeraapt voor de vuilnisbak.
- Een volle mok koffie, ook tegen de vloer. Brokstukken opgeraapt voor de vuilnisbak.
- Een vol glas water omgekiept over de salontafel: tablet en telefoon snel afgedroogd.
- Een Raspberry Pi die geen SD kaart meer kan lezen.
- Een wisselframe waarvan het voorpaneel niet blijkt te passen in m'n desktop.
- Een winkel van 2 verschillende elektroketens bezocht in de stad, in geen van beide een SATA kabel te vinden. En de 2 kleinhandel computerwinkels in de nabije winkelstraat zijn verdwenen.

Eergisteren geheugen en een schijf bijgeplaatst in m'n desktop, dat is dan toch gelukt.
Ik hoop dat de bovenstaande pech reeks nu stopt, want ik ga het stukje H0 spoor dat naast m'n desktop ligt in gebruik nemen om met Arduino en Raspberry Pi te experimenteren!
H0, 2-rail analoog, grotendeels Belgisch.
Mijn broncode: wat niet is getest, werkt niet; wat niet werkt, is niet getest geweest.

MoVi

Dedju, Werner het zal toch wel eens gelukken.

Ronald Visser
Ronald Visser

SuSke

Gisteren een baalavond. In de berging buitenshuis wou ik mijn treinen gaan halen voor de Expo bij MSKK in Oostende ... en ik vond mijn bakken voorzien van een bad vies water in elk deksel. Stormschade van anderhalve week geleden.
Eerst dus opruimen voor er gepakt kon worden, maar zelfs dat is er niet van gekomen.
Vandaag dus de verzekering aangesproken...
Gelukkig niets aan de treinen maar de LP's en fotoalbums die er stonden...  :-\ dat zal andere koek zijn.
Maandag na de tentoonstelling schade opnemen en ramen. Wordt een leuke klus.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Gerolf

Dat is inderdaad balen ...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

SirGresley

Simpel trucje om af te remmen: ga stilaan lager in de versnellingen.
Leef niet te materialistisch, want alle bezit is ballast. Dalai Lama

dani

oei Frans, hopelijk valt de schade nog mee...  foto albums hebben vaak meer emotionele waarde dan mensen in schatten .

Succes met de reddingswerken
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

mardig23

Man, mijn LP's, ik zou een oog uitschreeuwen :'(

Ik hoop dat het allemaal meevalt Frans...
Mvg Karl

dani

Citaat van: mardig23 op 20 september 2018, 21:49:33 PM
Man, mijn LP's, ik zou een oog uitschreeuwen :'(

Ik hoop dat het allemaal meevalt Frans...

Op tijd een backup maken...   op de PC.
Maar inderdaad dat klinkt nuet hetzelfde als "rijk"
Vinyl...
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

mardig23

Een back up maken van vinyl, is dat niet gewoon een tweede kopen ;)

Ik heb heel de zooi op spotify en nog een berg cd's, maar dat speel ik enkel in de auto in in de oortjes.

Op kantoor en thuis only the black stuff baby 8)
Mvg Karl

yannickvw



Met mijn onhandige pikkels draad door op decoder...  ::)

Iemand uit de buurt van Schoten of Antwerpen die mijn kan helpen? Mijn soldeerskills zijn zeer basic en als ik me hier aan moet zetten vrees ik dat ik met een gesmolten decoder eindig...

Rangeerduivel

In zo'n geval knip ik ze allemaal af en hou ik de decoder tot ik er één nodig heb die moet ingesoldeerd worden...

;)

yannickvw

Citaat van: Rangeerduivel op 27 september 2018, 10:09:44 AM
In zo'n geval knip ik ze allemaal af en hou ik de decoder tot ik er één nodig heb die moet ingesoldeerd worden...

;)

Gerolf zal me normaal gezien to the rescue snellen  :)