Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Dedju toch ....

Gestart door dani, 11 februari 2014, 17:44:23 PM

loebaske


Dat heb ik nog niet Peter, wel kassei voetpad


Koen

Spijtig dat je dit nu pas weet. Ik heb net een bestelling in Nederland geplaatst. Blijkbaar is Evergreen nogal moeilijk te vinden in België.
Ik was veertien dagen geleden naar Artobi geweest maar daar was de voorraad maar pover.

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

loebaske


De volgende keer mag je me een bezoekje brengen (op men werkbasis  ;) ), zit daar 3min. van Artobi

Koen

Ha ,daar zit je dan op een goede wei  :D.
Vlak bij een "snoepwinkel". Ideaal zou ik zeggen  ::) (hoewel niet voor de portemonnee).

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

Havoc

Ja man, om een deftige pc te bestellen moet je gewoon in het buitenland zijn.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

dani

Neen hoor... zeker niet!

Check www.alternate.be eens
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Havoc

Ken ik, niks te vinden. Geen enkel amd server moederbord. Koop al bij Alternate sinds 2000 of zo toen je nog telefonisch in Duitsland moest bestellen.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

evan

Een goede modelspoorkameraad met gemeenschappelijke interesse in Amerikaans en Canadees modelspoor heeft gisteren de strijd verloren tegen kanker.  Ik ben blij dat ik hem vorige week nog gezien heb.  We hadden nog plannen om samen een rijdag te houden één dezer dagen als het weer wat koeler werd, maar het is ineens zo snel gegaan... zucht

Goede reis makker (+ Wim Eeckeleers)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Koen

Veel sterkte, Evan! Bewaar de mooie herinneringen.


Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

Peter

Sterkte Evan. De prachtige dagen die jullie samen hadden blijven een prachtige herinnering
Met vriendelijke groeten
Peter

marctje

Veel sterkte aan iedereen
marc
Union Pacific and Amtrak models
a world on the other side of the ocean
Lid van de Westmalse Treinclub

PietB

Waardeloos is dat hoor! Wat een rot ziekte is het toch.
Maar veel sterkte Evan.
De mooie herinneringen zullen altijd blijven.

OlivierV

Citaat van: Havoc op 15 juli 2018, 15:53:58 PM
Ja man, om een deftige pc te bestellen moet je gewoon in het buitenland zijn.
Desktop?

Citaat van: Havoc op 16 juli 2018, 13:25:17 PM
Ken ik, niks te vinden. Geen enkel amd server moederbord. Koop al bij Alternate sinds 2000 of zo toen je nog telefonisch in Duitsland moest bestellen.
Waarom dan een servermoederbord bestellen?

Denk dat ze voldoende desktopmoederborden voor AMD cpu's hebben als ik me niet vergis.

Vroeger was dat wel een tijdje in om zo van die servergrade borden te gebruiken met 2 dualcore AMD opteron's in, maar denk dat je met de rekenkracht van zo'n ryzen in een deftig AM4 (als ik me niet vergis) moederbord alles behalve moet klagen over performantie ...
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

evan

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Havoc

Citaat van: OlivierV op 16 juli 2018, 18:35:50 PM
Denk dat ze voldoende desktopmoederborden voor AMD cpu's hebben als ik me niet vergis.

Vroeger was dat wel een tijdje in om zo van die servergrade borden te gebruiken met 2 dualcore AMD opteron's in, maar denk dat je met de rekenkracht van zo'n ryzen in een deftig AM4 (als ik me niet vergis) moederbord alles behalve moet klagen over performantie ...

Desktop, voor iets dat permanent onder mijn bureau staat heeft een laptop weinig zin. Trouwens, die heb ik want anders zou ik nu niet veel kunnen schrijven op het forum :D

Heb altijd server moederborden gebruikt, al van in de tijd van de 440LX. Die dingen gaan niet stuk, deze draait al sinds 2004. Het zijn vooral de ethernet poorten en de slots die nodig zijn. Je kan inderdaad wel amd moederborden vinden met 2 ethernets, zo van die "professional gaming" dingen. Daar zit dan ook wifi op (op een desktop?), RGB ledjes, 7.1, 4 videokaarten, ingebouwde raid (maar beperkt tot 0, 1 en 10) en andere show rommel die ik toch niet gebruik. Die lijken een hoop pci-e sloten te hebben, maar mestal is dat ook enkel voor SLI of andere video hoogstandjes bruikbaar. En die kosten dan bijna evenveel dan een Supermicro H11SSL-i. Daar kan dan wel een cpu op met 8 ram kanalen ipv 2, ECC, 5 usb3 en 4 usb2, kan ik ook alle 12 HD's aanhangen die nu in de pc zitten. Enig probleem is de ram, die is aan de prijzige kant.
Met vakantie voor onbepaalde duur.