Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Dedju toch ....

Gestart door dani, 11 februari 2014, 17:44:23 PM

Floris

ook leuk: net een locje ongeveer klaar, ding zit al helemaal in elkaar en heeft al een tijd goed gereden, zet ik m vandaag op de baan, wel licht maar motor doet niets. Ok, hm, zou ie opgeblazen zijn dan? raar... Ding open, altijd leuk bij zelf vertimmerd spul zeker als er een flinke bult extra bedrading in zit, kreng moet natuurlijk helemaal uit elkaar (amerikaans ding, dus split frame waar de motor tussen zit.) motortje dr uit, ja, doet t. Ok, dus de decoder. hm. decoder eens gereset, ja hoor, ding doet t weer. Kreng had dus niet open gehoeven en natuurlijk wel weer een draadje afgebroken waar je niet bij kan  >:(

kuthobby by Floris Dilz, on Flickr

Gerolf

Als alles vanzelf ging, zou onze hobby een stuk minder spannend zijn  ::)  ;)  ;D
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Floris

Klopt. En volgens mij zijn wij dr allebei wel vrij goed in om overal de extra ellende op te zoeken.  ;D

Havoc

Als het werkt heb je het nog niet genoeg opengevezen :D
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Michiel

Krijg ik met het lezen van Floris' avontuur toch plots een deja-vu met m'n eigen zelfgedigitaliseerde schaal-N locjes...  ::) ;D
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Lange Trein

Ook voor mij een Tedju toch: enig maanden geleden een bloedanalyse laten doen; slecht resultaat met verdere onderzoeken als gevolg en nu weet ik wat er mij te wachten staat: stamceltransplantatie want dit is het enige dat helpt bij het type beenmergkanker dat ik heb.
December binnen voor de transplantatie (mijn broer is donor) en dan 4 à 6 weken totaal isolement want imuun systeem moet gans plat gelegd worden. Daarna nog een paar maand thuis (om te beginnen) en ervoor zorgen dat ik geen enkele infectie of andere kwaal oploop.
1ste jaar na transplantatie weinig buiten komen, speciaal en streng regime volgen.

Zal mij wat extra tijd geven om aan mijn baan te werken, maar zal voor de rest alles vanop een afstand moeten volgen.

Dju, tedju tedju,
Denis

marc goovaerts

Sterkte Denis,
Mijn buurman heeft bijna hetzelfde traject moeten doorlopen na teelbalkanker.
Maar na een rotperiode is hij nu frisser dan ooit.

Houdini

Heel veel sterkte Denis!

evan

Denis,

oprecht sterkte gewenst voor deze moeilijke periode. hopelijk kan de hobby je inderdaad wat soelaas brengen.

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

modelbouwpatrick

Sterkte Denis iedereen zegt volhouden en positief blijven maar uit ervaring weet ik dat dat niet altijd gemakkelijk zal zijn.
Zit zelf halverwege mijn longkanker behandeling maar we blijven geloven en de steun van familie en vrienden is onbetaalbaar.

dani

Veel sterkte  en moed, Denis.   Het zal niet gemakkelijk zijn, maar je moet er even door, nadien kan je weer van een beter leven genieten .

Laat de treinhobby een motivatie, een tijdverdrijf, en een stimulans zijn om door te gaan...    En zorg dat je er niet alleen door gaat, vrienden en familie zullen je zeker steunen !
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

raf

deju

vriend en club lid heeft een hippo gedaan en is ongelukkig neergekomen
resultaat een schedelbreuk en hersen bloeding
hij word nu in coma gehouden na de operatie
schedel gelicht en de bloeding gestopt en dan 3 drains gezet

ja zult maar ongelukkig neer komen mijn gedacht
en nu had hij juist werk wat hij graag deed en er volop voor wilde gaan

hopelijk komt alles goed en kunnen we nog vele fijne dagen beleven met de hobby

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Michiel

Sterke Denis, ik wens je veel moed en geduld.

@Raf, wat is een "hippo doen"?
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Havoc

Hypo is een sterke daling van de bloedsuikerspiegel bij diabetes patiënten. Gevaarlijker dan een hyper, te hoge suikerspiegel want bij een hypo is de kans op onomkeerbare schade veel groter.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

raf

Ja Johan gelijk
straks weet ik meer van zijn familie
ze houden hem nu in een coma omdat zijn lichaam zich zou kunnen herstellen
als hij uit de coma komt dan weten ze maar eerst wat de schade gaat zijn
hopelijk houd hij er niets aan over

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.