Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Dedju toch ....

Gestart door dani, 11 februari 2014, 17:44:23 PM

Peter

Mijn deelneming Bert
Met vriendelijke groeten
Peter

Johnnytrein

groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

Steam.N

Innige deelneming, Bert !
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

PietB

Bert sterkte met het verlies.

dani

Een kaakslag .....    onderstaand artikel  was een donderslag  !
We kenden Christine persoonlijk via de Westie clubs, waar we regelmatig samen op wandeling gingen, zij met haar 3 hondjes.
Dat ze het moeilijk had wisten we, maar ze leek zich herpakt te hebben, en dan nu dit ...    Hoe is het mogelijk ?   
Een jonge vrouw die heel haar actieve carrière gezorgd heeft voor mensen in de gevangenis, waarvan sommigen het misschien niet eens verdienden door de misdaden die ze hadden begaan, maar zij zette door.   

Rust zacht, Christine....    je 3 lievelingen zullen worden opgevangen in liefdevolle gezinnen, maar dit afscheid is veel te vroeg !

https://www.hln.be/de-krant/vermiste-gevangenisverpleegster-dood-teruggevonden~abb37cb5/


Voor 99,9% van de bevolking is dit  "zomaar een krantenartikel", maar als het iemand is die je van dichtbij kende dan komt het wel efkes aan.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Gerolf

Gatver Dani ...  :o
Ik weet gewon niet wat ik hierop moet zeggen. "sterkte" is te flauw, je hebt meer nodig  :-\
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Johnnytrein

Inderdaad zeg dedju toch.
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

raf

Niet iedereen denk zo maar over een kranten artikel
Maar je  kunt niet voelen wat de mensen die haar gekend hebben voelen want je staat er verder vanaf .Maar dat wil niet zeggen dat ikzelf er geen gevoel bij heb dat dit gebeurt is .
groetjes Raf




If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

dani

Ja, en naarmate de puzzelstukjes van het verhaal allemaal in elkaar vallen, en de feiten worden vrij gegeven door de instanties, is het meer dan duidelijk :  dit was geen "toeval". 
Die 2 die haar hebben gegijzeld en vermoord hebben alles van op voorhand duidelijk gepland, inclusief  de manier om bij haar binnen te geraken onder het mom van "mijn vriend heeft me afgeslagen en ik kan nergens heen...".     Maandag is ze verdwenen, dinsdag leefde ze nog en hebben die 2 daders haar auto willen verkopen aan een  "louche marchand". Zij zat toen nog achterin de auto gekneveld en heeft proberen aandacht te trekken en hulp te vragen.  Die garagist heeft de politie geeld maar die hebben NIETS  ondernomen.   Ze had dus nog kunnen gered worden !!

Daar zijn wij  zo boos om, dat als het gerecht en de politie hun werk hadden gedaan, en de zaak meteen onderzocht, dan hadden ze haar misschien nu niet moeten onderwerpen aan een lijkschouwing ...   Dan hadden we  Christine misschien nog  kunnen weerzien bij een bijeenkomst van de Westie club.        Nu hebben ze haar gedwongen haar codes van haar kaart te geven, hebben alle rekeningen geplunderd, en zijn er met haar auto vandoor.   En haar hebben ze gewurgd met haar eigen jas verdomme....       Onmenselijk, ze moet  zo bang geweest zijn heel die tijd.


Diezelfde gevangenen die zij al 20 jaar in de infirmerie van de gevangenis verzorgt en behandelt als ze ziek zijn of  mekaar ineen kloppen, die zelfde  harteloze criminelen, die hebben haar als een stuk vuil behandeld, en vermoord...    Onrechtvaardig !
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Metpetergaathetbeter

begrijp je frustraties ,boze woorden,het wantrouwen t.o.v sommige die politie-of gerechtelijk werk niet zo ernstig nemen  :-\

raf

ellende en dan nog eens ellende

normaal moet een plug mooi uit een mal komen zij het met wat werk maar alsnog moet het vlot gaan
wel het ging niet vlot het ging zelfs niet

normale werking is dat je er een blok uithaalt en dit tot op de mal die er onder zit
dan zaag je de styro bloks in het midden zo in dat je er een spie kunt uithalen en de rest plooi je dan naar binnen
zo komt de afwerklaag dan los van de uiteindelijke mal
je moet dan hier en daar nog wel wat zaken bijwerken zoals een klinknagel die blijft zitten maar de nawerking is minimaal

wel gisteren was het dus shit ellende we hebben echt elk stukje er uit moeten breken en zagen
van voor tot achter en nadien de afwerklaag er uitsteken zonder de mal te beschadigen
een geluk dit is de slechte kant die we normaal niet nodig hebben
als we dit met de andere kant ook aan de hand hebben dan zitten we echt met een groot probleem

iemand enig idee wat er mis gelopen kan zijn ?????

morgen met een stoom aggregaat terug naar de studio/werkplaats en dan zien of we de rest die er niet uit wilde komen er zo wel mee uitgehaald kan worden
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Dirky

Ik heb vroeger geleerd (geholpen bij de bouw van een catamaran) dat bij dergelijke grote "gietsels" de mal zeker "te breed" moet gemaakt worden en vóór het vullen moet die mal op spanning "in vorm" gedrukt worden.
Bij het losmaken van de mal - na droging - gaat de mal zichzelf al willen lostrekken van de plug. Als je dat niet hebt gedaan, vrees ik dat je ook met de andere kant problemen zal hebben.

En een zeer goed lossingsproduct gebruiken. Geen prullen van de Chinees maar kwaliteit!

raf

dirk eerstens het is goed spul want het komt van nederland en we gebruiken dit reeds jaren

https://polyestershoppen.nl/hulpmaterialen/losmiddel-pva-72.html

maar ik doe het normaal anders dan die mensen die het nu gedaan hebben

ik zet eerst los wax van vosschemie
daar doe ik 2 lagen van en de laatste laag goed op boenen
dan met een sponsje 2 lagen los lak zoals hier boven
en dan daar de gelcoat op en nadien de polyester met doek

buiten die los wax die NIET gezet is geworden  hebben ze de los lak met het pistool aangebracht en daar heb ik dus mijn bedenkingen bij deze methode

ik sta in contact met de mensen van bernico en die spannen de rompen of mallen ook niet voor en die maken echt boten dus die zullen het wel weten .
http://bernico.be/nl/

deze duikboot  is wel de grootste ooit maar ik heb er reeds gemaakt van 2.50 en daar had ik op mijn manier niet de problemen die we nu hadden




dan nog een paar maar die zitten nu in een kist veilig weg en daar geraak ik zo maar niet efkes aan

pas op hé ik apprecieer je info hoor dat niet weg maar een mal kun je niet op spannen
die is namelijk niet hol of zo toch niet in de boten bouw
het moet inderdaad ergens aan een van de producten liegen die we gebruikt hebben en of verkeerd gebruikt

ik zit nu te wachten tot de 4 proef stukken klaar gaan zijn
dan doe ik 4 verschillende manieren en dan kijken welke het beste loskomt

gr raf en bedankt voor het mee denken
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

dani

misschien was het gewoon te warm gisteren waardoor je schuim of hars te snel ge-expandeerd is  en te vlug uitgehard ?
Of heb je geen schuim gebruikt ?
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Dirky

Vraag het misschien ook nog eens aan die mensen van Bernico. De bouw van de Catamaran waarvan ik spreek was ook bij een professionele botenbouwer. Ik kan me best voorstellen dat een ruime romp gemakkelijker los te maken is dan een lange smalle carcas van een duikbout. De beide rompdelen van een catamaran zijn ook lang en smal.
Ik herinner me dat ik tussen het houten draagframe van de mal en de mal zelf spietjes moest slaan om de mal naar binnen te spannen. Toen die er later uitgehaald werden je zelfs het kraken van de vorm die loskwam.