Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Dedju toch ....

Gestart door dani, 11 februari 2014, 17:44:23 PM

Houdini

Citaat van: raf op 13 maart 2018, 13:49:43 PM

eigenlijk zou de zieken kas die tabak moet terug betalen want het is een verslaving en een verslaving is dat geen ziekte LOL

gr raf

Men denkt zelfs het omgekeerde te doen: meer betalen aan de ziekenkas en zorgverzekering als je rookt. Want op termijn "kost" een roker gemiddeld gezien nu eenmaal meer dan een niet-roker.

Ik heb er geen last van. Niet dat het te duur is, maar het stinkt en ik probeer toch wat gezond te leven dus heb er geen behoefte aan 😊.

dani

als de ziekenfondsbijdragen  gaan worden berekend naargelang wat een persoon "kost" aan de ziekekas, dan zijn er heel wat mensen flink gechareld !

Mensen met een ernstige aandoening, een ziekte, eenonvrijwillig voorval ....  Die kosten handenvol geld aan het ziekenfonds, ik kan er van mee spreken.  Moest "de kas" er niet zijn dan was mijn dochter nu misschien al enkele jaren overleden of waren wij  zo arm als de straat en helemaal failliet.   Dus ik ben dan eigenlijk ook een profiteur .

PS/ ik heb ook gerookt ,  tot zowat  13 jaar en 35 kilo geleden !!
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Houdini

#3182
Dani, laat het duidelijk wezen: het gaat niet om zaken waar je zelf geen keuze toe had, zoals een ongeval of iets dergelijks. Bij roken heb je in feite wél een keuze (gehad). Ik weet ook wel dat het vroeger andere tijden waren, maar er zijn toch ook hulpmiddelen genoeg om te stoppen.

Het doet me gewoon denken aan die Nederlandse (?) vrouw die de tabaksindustrie voor de rechter wou dagen... :)

In ieder geval: Dani, proficiat, fijn dat je gestopt bent!  ;)

dani

ik dacht wel dat het zo iets zou worden, maar ja...  je weet nooit :)

ach , ik heb niets tegen rokers, maar zerlf doe ik het niet meer ... 
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Houdini

Je weet inderdaad nooit, maar voor mij dus wel een zeer belangrijke nuance :). Zoals er nog wel meer zijn.
Ik heb ook niets tegen rokers, maar ben toch blij dat het roken inmiddels weg is uit openbare plaatsen e.d. Maar da's mijn persoonlijke mening natuurlijk.

Alberke

Twee afstandsbedieningen met uitgelopen batterijen!  >:(
En niet dat ze "plat" waren, ze werkten nog uitstekend, maar toch een paar exemplaren die lekten. En twee verschillende, bekende merken; wanneer gaan ze die eindelijk eens echt "leakproof" maken.
De smurrie kan je gelukkig vrij vlug verwijderen met citroensap.
Wel goed afspoelen achteraf, anders krijg je misschien andere problemen.
Als het metaal is aangetast kan je enkel nog schuren, en dat is geen blijvende oplossing
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Werner

Dilemma: een wandeling van 2,5 km, of een bus nemen 3 haltes verder, overstappen, en de andere bus ook 3 haltes ver. :-\

Ik zal blij zijn als al de wegenwerken in de buurt ten einde zijn, dan rijdt de rechtstreekse tram opnieuw en doet die er slechts 5 minuten over.  ::)
Maar dat is toekomstmuziek, voorzien tegen het einde van het jaar.
H0, 2-rail analoog, grotendeels Belgisch.
Mijn broncode: wat niet is getest, werkt niet; wat niet werkt, is niet getest geweest.

raf

Mijn moeder heeft nooit gerook en toch longkanker
er was niemand die zo op proper gesteld was als zij
alles wat in huis kwam werd eerst gewassen
longkanker uitgezaaid naar de darmen en limfen en 2.5 jaar gevochten maar in 92 overleden

je hebt het niet altijd voor het kiezen
een kennis heeft altijd bastos of groen michel gerookt en heeft op 89 jarige leeftijd een stom ongeval gehad
waar door hij is overleden
bij het behangen is de ladder onder hem uitgeschoven en met de nek op een rand van een tafeltje gevallen

gr raf 
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Metpetergaathetbeter

tja je hebt 1  kans op 10.000.000 gebeten te worden door een witte haai, maar je moet maar het ongeluk hebben hem maar aan je been te hangen hebben hé?

Rangeerduivel

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 18 april 2018, 13:48:05 PM
tja je hebt 1  kans op 10.000.000 gebeten te worden door een witte haai, maar je moet maar het ongeluk hebben hem maar aan je been te hangen hebben hé?

Peter,
Een witte haai hangt niet aan je been, die is er meestal mee weg...!  ;D ;D

;)

Metpetergaathetbeter

die schudt soms eens aan de boom......euh mens  :(

SirGresley

Ik heb mijn bompa zien sterven, stilaan gestikt. De kanker kroop gewoon van onder in de longen omhoog.
Rookte sigaren en was ook bakker geweest.
Wet van Murphy...
Leef niet te materialistisch, want alle bezit is ballast. Dalai Lama

DelticPower

Gecondoleerd Bert, wens jou en je familie veel sterkte. Zo te lezen kwam zijn dood als een verlossing. Niettemin zal hij gemist worden. Sterkte.

Groeten Jan

dani

onze deelneming, Bert ...   
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Gerolf

Mijn medeleven, Bert ...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw