Dedju toch ....

Gestart door dani, 11 februari 2014, 17:44:23 PM

dani

ach, het was eens een goeie gelegenhied om de printer eens een onderhoudje te geven ook, hij doet al enkele jaren dienst en is nog nooit echt "in maintenance" gegaan.

Dus nu nog even checken of alles naar behoren werkt,  hij is bezig aan een SD kaart houdertje voor op mijn bureau, dan moet ik die geheugenkaartjes niet meer her en der laten rond slingeren.   Mijn USB sticks die hangen ook netjes aan de zijkant van mijn PC in een speciaal geprint houdertje..  nog zo handig
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

modelbouwpatrick

usb houdertje fotoke graag vind ik leuk

dani

op verzoek, Patrick...

1.  het   USB stick houdertje  dat aan de zijkant van mijn PC geplakt zit :



2.  Het  SD card houdertje  (moet ik nog even re-sizen)


3.  een paar andere  "handige houdertjes"  voor op mijn  mini boormachine  om mijn meest gebruikte tools bij de hand te houden


4.   een paar accessoirkes voor de 3D printer  om de rol filament op haar plek te houden.   Er zijn 2 soorten spoelen (groot en klen gat)  dus 2 setjes spoelhoudertjes, en uiteraard een paar  "spoelhouder-houdertjes"  om de niet gebruikte spoelhouders tijdelijk op te zetten als ze niet in gebruik zijn.  Die laatste schuiven gewoon in het profiel van de printer constructie.




De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

raf

Hoi Dani
Handig
Ik zat te denken aan een dubbele spoel houder
Voor zowel klein als grote gaten
Gewoon omdraaien en je kunt de andere maat nemen die je op dit ogenblik nodig hebt
Dan heb je dus maar 2 schijven nodig voor de twee maten of zit er een addertje onder het gras en zijn er meer verschillen
Gr Raf

If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

rgp

@ Raf,
Uw buren eens zeggen dat ze hun kookplaat moeten vervangen door een inductiekookplaat, dan hebben ze hun avondeten voor hun ontbijt  ;)

Zalig koken op een inductiekkokplaat

Roland

dani

Citaat van: raf op 23 november 2017, 09:30:47 AM
Hoi Dani
Handig
Ik zat te denken aan een dubbele spoel houder
Voor zowel klein als grote gaten
Gewoon omdraaien en je kunt de andere maat nemen die je op dit ogenblik nodig hebt
Dan heb je dus maar 2 schijven nodig voor de twee maten of zit er een addertje onder het gras en zijn er meer verschillen
Gr Raf

Dat is een goed idee, daar had ik nog niet eens bij stil gestaan...  Het is wel even wat aanpassen in de tekeningen dan met die "overhang" van de rand, er zal "support material" aan te pas komen.
Maar ja, ik heb de 2 setjes nu, ...   ik ga ze verder gebruiken.  Wel een goed idee !
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

raf

Heu ik zou eerst beginnen met de grote te printen met een rand in de spaken daar waar de kleinere begint .
Iets meer spaken om het materiaal te compenseren wat dan die wand moet vormen

BDW heb jij in die schijf een kogellager zitten ??
Ik was dus van plan om deze er wel in te zetten kwestie om ze heel soepel te laten lopen
tekening komt er straks aan als ik de diameters heb opgemeten
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

loebaske


Dani, je bent weer in de roulatie hé dat is een goed teken  ;)

dani

geen kogellagers hier, Raf.
Dat vind ik overkill, want uiteindelijk draait zo een spoel maar heel traagjes en zo veen wrijving is er niet met spoelhoudertjes.
Zonder houders dan hangt de spoel zo wat te slobberen op die M8 draadstang en dan gaat het niet vlotjes.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

dani

Citaat van: loebaske op 23 november 2017, 13:44:16 PM

Dani, je bent weer in de roulatie hé dat is een goed teken  ;)

Ja, even een paar dagen wat rustiog aan doen nu...   Thanksgiving in de US of A


Merci  Eric !!
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

modelbouwpatrick

Dani , thx voor de foto's

OlivierV

Is die pc-behuizing een Coolermaster stacker van vroeger? (heb die ook nog gehad).

Dan wel met geinige waterkoeling in.







- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

raf

Hier zijn het geen schijven geworden maar twee conische stukken die in de spoelen passen.
Deze draaien met as en alles gewoon in de mee geleverde houder
Er kunnen twee spoelen naast elkaar in de houder
De printer heeft wel 5 uur gedaan over 1 koon
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

dani

Inderdaad Olivier een Stacker
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Havoc

Oef, mijne Stacker staat nog onder mijn bureau... Nog altijd mijn dagelijkse pc want nog geen andere behuizing gevonden waar 10 harde schijven en andere rommel in passen.
Met vakantie voor onbepaalde duur.