Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Dedju toch ....

Gestart door dani, 11 februari 2014, 17:44:23 PM

Steam.N

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

3rail

Ik ben blij voor je Piet dat het geen gebroken sleutelbeen is.

Dit heb ik zelf mee gemaakt nadat ik ook van mijn fiets viel.
Ik reed van af huis naar de zaak en voordat ik op de zaak was werd ik door een auto van het fiets pad afgedrukt.
Toch dacht ik , ik kan het fiets pad zo weer op na een paar meter door het plantsoen te hebben gereden.
Helaas vergat ik de asfalt rand en ging flink onderuit, helaas was ik nog niet op de zaak.

In het begin nog niks aan de hand, tot ik een recht/links beweging maakte om de rotonde te nemen.
Ineens een helse pijn bij mijn rechter schouder, ik moest nog een kleine 2 km over klinkers naar de zaak. :(

Hier heeft onze BHV er naar mijn schouder gekeken en een ambulance gebeld.
Dus naar het ziekenhuis en daar kreeg ik idd te horen een gebroken sleutelbeen, 6 weken thuis werd er verteld.

Wat een hel ga je door, geen slaap, je kunt je geen houding geven en weet op een gegeven moment niet meer hoe je
moet gaan zitten, als je ook maar iets doet voel je het meteen in je schouder.

Eindelijk gaat de pijn zakken na 5 weken, helaas word in na eindelijk een goede nacht rust wakker op de verkeerde schouder.
Ik probeer er af te komen en je snapt al wat er gebeurt, het bot breekt opnieuw. :'( :'(

Al met al 10 weken ellende, om nog maar niet te spreken over de revalidatie.
En als dit nog niet genoeg is loopt er ook nog een baas achter je aan te zeuren wanneer je weer aan het werk gaat, pfffff.

Hopelijk nooit meer.

Edward.
Wat hebben die Duitsers toch mooie dingen gemaakt,Br 01,01-10,02,03,03-10,04,05,06,12,13,14,15,16,17,18.0,18.1,18.2,18.3,18.4,18.5.19.0,19.1,23,38.2,38.4,39,41,43,44,45,50,52,53,54.8,55.5,56,57,58,59,61,62,64,78,80,81,86,92,99

raf

mijn pa brak zijn arm door stom met een ladderke onderuit te schuiven tijdens het behangen
valt hij met zijn arm onder de ladder maar over zo een U vormige ding wat vroeger voor de kachel lag
ja krak arm over natuurlijk wa hadde gedacht
en dus in de gips voor 6 weken
na die 6 weken halen ze de gips er vanaf en ?????? niet aan elkaar gegroeid
bleek dat hij geen of haast geen kalk aan maakt
dus terug 6 weken gips en kalk pillen
enig nadeel je schijt beton
maar daarna was het wel aan elkaar gegroeid

zo zie je maar hoe snel zoiets gebeurt
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Peter

Goed en slecht
De voorbije paar dagen heeft de aannemer/vloerder na maanden wachtijd ;), eindelijk de vloer in de garage uitgebroken en al een nieuwe chape gelegd (dikker en vlakker) dan de vorige en "eindelijk" met afwatering richting garagepoort. Volgende week worden dan de tegels en plinten geplaats.
Tot zover het goede nieuws.
Het voorlopig slechte nieuws: de garagepoort (elektrisch) zou 3 cm hoger geplaatst moeten worden en ondanks alle moeite nog steeds niemand/firma bereid gevonden dit te komen doen. Zoals al eens gemeld...de toenmalige onderaannemer van de gekende firma..B....L is failiet en de opvolger :'( :'( :'( :'(
Iemand een idee of kent iemand een bedrijf (je) dat zoiets wel uitvoerd?
Met vriendelijke groeten
Peter

dani

kan je de poort niet gewoon wat laten inkorten onderaan ?
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Peter

Nee, daat gaat niet , want onderaan die (secionale) poort zit de kontaktstrip die er voor zorgt dat die de poort verhindert iemand of iets te pletten tijdens het sluiten. Dit is belangrijk voor veiligheid als je kinderen of huisdieren in de buurt hebt
Met vriendelijke groeten
Peter

loebaske


Het blijf maar tegen slaan Peter...

Troost u, 14 nov moet ik ook weer eens onder het mes...

Houdini

Peter,

waarom voorzie je geen kort hellend vlak in je vloer?
In alle eerlijkheid denk ik dat je, door het verhogen van de poort, voor de duurste en moeilijkste optie gaat kiezen.
Want alle rails, voorzieningen én de opening in je muur moeten aangepast worden.

Het gaat tenslotte maar om 3 centimeter...die kan je volgens mij een gewoon laten afvlakken zodat je aan de poort zelf geen
verhoging moet doen en dan pakweg 20cm naar binnen toe je hoogteverschil wegwerkt...


Trouwens: strikt genomen kan je je poort wel inkorten hoor. Je sectionaalpoort bestaat normaal uit verschillende vlakken
waarvan de onderste dus die veiligheidsstrip heeft. Die moet je inderdaad absoluut laten zitten. Maar je zou het tweede paneel
wel kunnen inkorten. Of dat esthetisch mooi gaat zijn en of je daar iemand voor gaat vinden, is dan weer een andere vraag.

raf

peter is er geen handleiding bij die poort maar vooral van de poort motor
daar kun je normaal "de slag" in stellen die ze moet doen met 2 potmetertjes
zo heb ik reeds eentje van een naar een andere garage gehangen en dat is wel een beetje kloten om het afgeregeld te krijgen maar uiteindelijk heb ik dat toch klaar gekregen
mail anders een het merk van de motor dan kan ik eens kijken wat er over te vinden is
sommige poorten werken ook met een read contact wat langs de poort zit tegen de rails op
dit 3 cm naar omhoog schuiven kan ook reeds helpen

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Houdini

Raf, afregelen heeft volgens mij geen zin, want als je ze onderaan 3cm hoger laat stoppen (wat met afregelen inderdaad wel kan),
gaat je bovenste paneel niet meer mooi aansluiten op de zijpanelen. Dan blijft die in feite schuin staan.

raf

ha ok niet aan gedacht de ju daar heet dit topic ook zo hé
ik zou er zelf niet aan vodderen want die veren das nie om mee te lachen
maar mijn idee werkt wel maar alleen als je dan de bovenste rollen ook 3 cm laat zakken en er plaats genoeg is aan de bovenkant om die 3 cm extra te hebben
dan gaat het boven paneel wel weer terug aan sluiten tegen de muur of profielen
en weet je het niet zeker blijf er vanaf ik heb ooit eens  een veer van een veerpoot van mijn auto de wei in doen springen
dat ging dzoing en die zie je nooit meer terug
gelukkig niemand in de buurt toen het gebeurde

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

SuSke

Peter,
De oplossing van Jelle (Houdini) is de meest bruikbare en ook enige zonder veel breekwerk in je gevel.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Peter

Er is, was geen alternatief dan de vloer verhogen.
Tijdens de bouw hadden ze een smalle stalen strip (niet roestvrij) voorzien als afboording van de vloer. Doordat deze zo smal was was de chappe aan de ingang slechts 2 cm dik (op meeste plaatsen in de garage door dat de betonnen welfsels zo ongelijk liggen slechts 3 cm waardoor de chappe helemaal verbrokkelde (dikte varierend van 2 à 3cm tot 9 cm) Om te verhinderen dat de chappe binnen de kortste keren weer zij barsten/verbrokkelen, was het dus noodzakelijk om de chappe dikker aan te brengen,en de boord tussen garage en de oprit nu te voorzien van een blauwe steen (wel mooi ook) ipv zo'n stuk verroest ijzer. Mijn idee was om op het bovenste paneel, dat toch al smaller is dan de andere de geleidingswieltijes3 cm lager te plaatsen.
Maar ik ben slechts een leek, en weet niet of dit wel mogelijk is.
Met vriendelijke groeten
Peter

SuSke

Dan hangt het er van af hoe het bovenaan aansluit tegen de gevel. Door die geleidingswieltjes 3cm te verplaatsen zal dat paneel wel dicht getrokken worden.
Normaal valt het volledige paneel in de sponning van de poort. Nu staat de poort 3cm hoger.
De vraag is of je die 3cm ruimte ook boven het paneel vrij had in de dag als de poort gesloten was.
Had je die 3 cm, dan is er waarschijnlijk geen probleem.
Had je die niet, moet er nu een stuk van het paneel gezaagd worden zodat dat terug in de dag past.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

raf

er is zo te zien echo
want dat alles van die wieltjes had ik ook reeds geschreven
maar als je niets doet aan de slag die de poort maakt dan zakt ze alsnog te diep
als er geen contact zit dan moet je het toch aan de motor tegelen

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.