Dedju toch ....

Gestart door dani, 11 februari 2014, 17:44:23 PM

Lange Trein

Beste Peter,
Sterkte in deze moeilijke tijden voor jou en je geliefden.
Wat misschien het beste is voor je Vader is toch moeilijk te aanvaarden voor hen die achterblijven.
Koester de mooie momenten en geef hem een warme plaats in je hart, dan blijft hij voor altijd bij je.
Denis

Houdini

Mijn deelneming Peter, sterkte in deze moeilijke dagen.

dani

de fibroscopie en bijhorende aspiratie hebben niet het gewenste resultaat gehad bij mijn dochter... morgen nog "een ronde", dus weer met camera en slangetjes in haar longen gaan peuteren.... grrrrrr
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Metpetergaathetbeter

#2403
Citaat van: dani op 27 september 2016, 16:41:55 PM
de fibroscopie en bijhorende aspiratie hebben niet het gewenste resultaat gehad bij mijn dochter... morgen nog "een ronde", dus weer met camera en slangetjes in haar longen gaan peuteren.... grrrrrr
leuk is anders, hopelijk nu het gewenste resultaat!

Metpetergaathetbeter

alvast dank aan allen die een hart onder de riem staken gedurende deze tijd waarin mijn familie rouwt met het heengaan van ons vader/grootvader

Metpetergaathetbeter

#2405
vandaag voor altijd afscheid genomen,vaak zal ik met warme gevoelens terugdenken.

één van de gespeelde muziekstukjes had veel met pa's interesses te maken ; had graag astronaut geweest, ten tijde van Frank de Winne sprak hij vele malen dit radiostation, om af te sluiten met pa's  woorden als radio-amateur 

https://www.youtube.com/watch?v=KaOC9danxNo

ON4Texas Japan, operator Georges lot of seventy-three's and seventy seven's (in paradise) Cheerio Bye Bye!

Steam.N

Intense momenten die je zullen bijblijven.
Sterkte,  Peter !
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Doornroosje

Een defecte P6 willen repareren. De gebroken onderdelen besteld: het volledige voorloopwiel en een aandrijfstang.
Gisteren in de brievenbus: 2 losse wielen. Niet hetgeen ik besteld had, want de wielen zelf had ik nog. Kennelijk verstaat de nederlander van MTE geen duits.

dani

dedjuu... alweer een golf van  "outsourcing" bij mijn  "ex " werkgever (waar ik nu als outsourced consultant werk).

De mensen van het Application SUpport en Development team  hier in België  gaan ook allemaal aan de deur.  Outsourcing naar een andere firma.

Dit is dus gewoon een goedkope manier om mensen te dumpen en er toch van te blijven profiteren !  Het kost de firma NIKS aan opzegpremies,  de werknemers blijven zitten  en het geld voor hun prestaties komt nu uit een "sourcing" budget en niet meer op de pay roll.     Belastingen  omzeilen,  sjoemelen met budgetten en toch dezelfde mensen uitbuiten.  Er zijn er enkele bij met meer dan 20 jaar trouwe dienst !!!    Denken ze nu echt dat wij (ik reken me ook bij de bende want ik zat in de vorige "wave" outsourcing) hierdoor nog gemotiveerd zijn om te werken voor hun ?

Schandalig is het
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

raf

Ja Dani dat verwachten ze en dat je jezelf 200% gaat inzetten voor hun zooi te maken
het klinkt zo bekend want met foerd gebeurde hetzelfde
ge gaat me niet vertellen dat een bepaald onderdeel op een ander maken goedkoper is
het onderdeel is het zelfde dus het kost even veel
er komen extra bij zoals een CEO ,een overste van de hallen een foreman + een hoop bedienden om de bestellingen en dergelijke te doen
en dan zou die firma goedkoper kunnen produceren dan in eigen bedrijf
echt nie dat kunnen ze wel een kat wijsmaken maar niet me mij
het mindere loon dat de arbeiders verdienen kan nooit compenseren wat de bijkomende personeels leden kosten +de gebouwen en machines

ach ik jaag me weer op

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

dani

het komt gewoon uit een andere "pot" geld, Raf...
Daar draait het om bij outsourcing...  even duur, maar ander geld, minder belast en niet onderhvig aan sociale lasten en zo.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

SuSke

Dani, je kan toch geen personeel "outsourcen" naar een ander bedrijf zonder ze te ontslaan? Anders blijven ze op je eigen pay-roll staan. Dus die kosten hebben ze sowieso aan hun broek. Verder kost een "consultant" (of witte boord interim) hen op het einde van de rit evenveel, want ook de kosten dat die kerel kost aan het outsourcing bedrijf moeten betaald worden. Alleen draait de firma niet meer op voor de "extra's" die de wetgeving een werkgever oplegd en worden alleen de feitelijk gepresteerde uren betaald. Ik weet goed genoeg hoe die wereld in elkaar zit na 28jaar meedraaien.

En Raf, op een ander kan het meestal wel goedkoper, gewoon door de mensen minder te betalen of te werken met "lage loon" landen. Waarom denkt ge anders dat onze treintjes (voorlopig) nog in China geproduceert worden.
Waarom denkt ge dat 2/3 van de engineering in de chemie enpetro-chemie in India en nog verder gebeurt, gewoon omdat ze daar hetzelfde doen voor een derde of kwart van de prijs.

Als ik me niet vergis stond er zo'n 20jaar geleden in grote koppen in de krant dat we zo'n 30% boven onze stand leefden. Daar is intussen niet veel aan veranderd maar we zijn wel vergeten dat die rekening ooit betaald moet worden.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

raf

#2412
Ja Frans ik kan alleen maar spreken over wat ik weet
wat foerd aan gaat
foerd levert onderdelen aan een firma die dan alles monteerd (dashbord bv)
via een transport band waar firma X baas over is en dus firma Y voor moet betalen kwam het dashbord dan in de fabriek aan waar het door eigen mensen in de auto werd gemonteerd tot ze der een robot voor ontwikkeld hadden
was er een defect mochten wij dat wel vast stellen maar in sommige gevallen kwam die firma zelf het defecte deel vervangen en werd het deel dat defect was verhaalt op de leverancier .in dit geval foerd zelf

dus kosten voor fyrma Y waren een heel deel bedienden want zonder die draait een fabriek niet ????? kem nog nooit een bediende zien werken bdw
dan de kosten voor transport aan firma X
en dan loon aan de arbeiders die de zooi in elkaar moesten zetten
stockage was in vrachtwagens die van A naar B reden en just in time was meestal just to late

daarom mijn posting van
hoe kunnen ze goedkoper leveren met al die onkosten
zoveel goedkoper waren die mensen niet dan die in de eigen fabriek werkten
loongroep 7 (mijn loongroep)was 17 euro Per uur er was nog loongroep 8 maar daar kwam ik niet voor in aanmerking er was er maar zo 1 per afdeling en ik was te oud LOL
het begon met loongroep 3 en dat zal een euro of 10 geweest zijn dat weet ik zo goed niet meer

laat nu de mensen in de outsourcing 7 of 8 euro verdient hebben dan gaat dit niet het gat dichten wat de onkosten zijn geweest
verwarming ,stroom en het gebouw ook nog .+ het ruim betaalde management was ik haast vergeten

ik geloof al lang niet meer in sprookjes en dit was er zo eentje tot de ballon poef gedaan heeft en einde verhaal allemaal terug naar start u ontvangt een aalmoes en kunt terug werk gaan zoeken

ik had geluk als je dit geluk mag noemen als je per maand ongeveer een 700 euro minder op trekt dan voorheen
maar ik had genoeg jaren en ik was oud genoeg om vrijstelling te bekomen
ik wilde nog werken maar de job die ik wilde leren en doen kreeg ik niet en de anderen waren eigenlijk oneerbare voorstellingen en als je die deed aan iemand anders dan vloog je de bak in LOL

gr raf die nu nog tot 2021 op  SWT gaat zitten en elk jaar aan de rva smeken of ik nog mijn hobby mag doen en een formuliertje daar voor mag krijgen
zie hier een voorbeeld






If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

dani

Citaat van: SuSke op 05 oktober 2016, 12:15:42 PM
Dani, je kan toch geen personeel "outsourcen" naar een ander bedrijf zonder ze te ontslaan? Anders blijven ze op je eigen pay-roll staan.

Daar heb je gelijk, Frans, maar door al de gebeurten issen van de laatste jaren zin er bepaalde regels en wetten...

1°.  de Europese  TUPE  wetgeving die bepaalt dat als je de "assets" over neemt, je ook de personen die daar mee werken, over neemt.   Dus ze hebben het slim gespeeld en alle software licenties en tools verkocht aan die outsourcing firma voor een appel en een ei, en daardoor MOETEN ze het personeel ook over nemen.  Willen of niet, je gaat mee !  De enige uitweg is zelf ontslag nemen en dan heb je niks, zelfs geen recht op stempelgeld.   TUPE zegt dat het in dat geval geen echte outsourcing meer is, maar een "overname van een deel van het bedrijf" en dan gelden andere regels.  Het personeel wordt niet ontslagen maar getransfereerd naar de nieuwe eigenaar van die tak van het bedrijf.

2° er is in België ook de  "CAO 32Bis" die de overdracht van personeel regelt, en het verplicht maakt om bepaalde dingen te garanderen en behouden...  Dus als je "doorgesast" wordt behoud je sommige voorrechten en  verloning en zo...

Ik wil gerust de discussie eens aangaan  (ik heb er tenslotte zelf middenin gezeten en ben er door gegaan...)  maar niet zeker of het hier het gepaste  platform is.  Het is gewoon zo.




... en intussen heb ik vernomen dat het niet alleen in België is, maar wereldwijd.  Een "wave" van ruim 200 mensen dus alweer.
Helaas hebben ze niet in alle landen en sites de  CAO32Bis en de TUPE...
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

dani

@RAF :  goedkoper kan ook door "off shore" werken.   Er zijn bepaalde diensten die mijn ex bedrijf nu "koopt" van de outsourcing firma, en waar mensen in India (off shore) voor instaan.  Wij deden dat vroeger met 10 man, zij doen dat ook met 10 man, maar goedkoper en die 10 werken dan ook nog eens voor hun andere klanten, zodat er eigenlijk maar 6 full timers werken. 

Maffia is het !
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.