Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Dedju toch ....

Gestart door dani, 11 februari 2014, 17:44:23 PM

Houdini

Da's inderdaad pech...
Begin dit jaar is er nog zo eentje in het nieuws geweest:
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20160225_02149759

Maar dat verhaal werd wel opgepikit door Virgin en hij heeft wel iets anders gekregen ;)
http://www.dailymail.co.uk/news/article-3464245/You-wait-morning-train-two-come-once.html

Catje

Afgelopen week werkte mijn mobile starion 2 opeens niet meer.  >:(
Opgeslagen treinen verdwenen, evenals de databank.
Heb hem proberen naar fabrieksinstellingen terug te zetten, maar ook dat hielp niet.
Gistermiddag naar Olaerts gegaan, daar hebben ze ook alles geprobeerd, maar helaas.
Olaerts gaat hem nu opsturen naar Märklin (D).
Vlgs Olaerts valt dit gewoon onder de garantie.
En nu maar wachten. :(

Floris

kleine bijkomstigheid aan fijn in het zonnetje zitten werken... de vlam van een soldeerbrandertje zie je niet in dat felle licht.

raf

hahah welkom bij de club van  1000
heb het jaren geleden met zo een pencil torche voorgehad
de werd plots heeeeeel werm aan de pollekes

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

railtravelmanager

Citaat van: Catje op 07 augustus 2016, 12:59:38 PM
Afgelopen week werkte mijn mobile starion 2 opeens niet meer.  >:(
Opgeslagen treinen verdwenen, evenals de databank.
Heb hem proberen naar fabrieksinstellingen terug te zetten, maar ook dat hielp niet.
Gistermiddag naar Olaerts gegaan, daar hebben ze ook alles geprobeerd, maar helaas.
Olaerts gaat hem nu opsturen naar Märklin (D).
Vlgs Olaerts valt dit gewoon onder de garantie.
En nu maar wachten. :(

hallo dat heb ik ook voorgehad met MS2 bij mij was de voeding defect zwarte blokje met stroomkabel en viel gelukkig ook nog net binnen garantie ...
met kleine & grote treintjes rijden toch zo fijn
lid MTD treinenclub Edegem
MTD Vaerwegh Dock staat op Modelspoor Expo !

raf

juist weer bericht gekregen en het is weer te lang goed gegaan
neefje van 49 jaar hebben ze deze morgen gevonden in zijn appartement 
en met de 100 naar de spoed gebracht
hij heeft reeds jaren MS en ja dat is een kloot ziekte dat weten we wel allemaal
hij was verleden week reeds in het hospitaal maar ze hebben hem naar huis gestuurd
hij kon niet slikken en had problemen met zijn ademhaling en toch sturen ze hem naar huis
hij is maar alleen maar krijgt wel thuis hulp en die hebben hem dan gevonden op de grond
deze morgen was het dus weer prijs en dit keer licht hij op intensieve zorgen en het gaat echt niet goed
het ziet er naar uit dat we ons weer eens aan een nog slechter bericht gaan mogen verwachten
mijn schoonzusje zou volgende week op verlof komen maar dat gaat in deze omstandigheden niet door gaan
ze gaat natuurlijk bij haar zoon willen blijven wat de normaalste zaak ter wereld is
ik zou het ook doen
dus jongens weer shit en weer koppijn natuurlijk
een jaar zonder deze shit zou me een meer vrolijke mens maken maar het schijnt maar niet te lukken
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Gerolf

Oei Raf ... dat klinkt inderdaad niet bemoedigend  :(
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

OlivierV

In tegenstelling tot maandag gisteren zitten prutsen op mijn herexamens.

Enige pluspuntje, voor systeembeheer 4 van een niet tolereerbaar, naar een tolereerbaar cijfer gegaan. (vanaf 8/20 kan je tolereren zolang je tolerantiekrediet hebt, gelukkig heb ik dat nog allemaal, enige kanttekening is dat je minstens 50% studie-efficiëntie moet halen om dat te kunnen toepassen). Wel lullig natuurlijk want systeembeheer hoort bij de vakken die ik beter kan ... En op een labo-examen maakt ge altijd fouten die ge anders niet zou maken of blijf je lang vastzitten bij iets dat anders van een leien dakje loopt...  :-\

Soit, hop met volle moed naar de volgende.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Peter

Oei Raf

Dat is inderdaad geen goed nieuws.
Hopelijk komt het toch nog goed ondanks het negatieve nieuws
Met vriendelijke groeten
Peter

Stieven76

Citaat van: OlivierV op 26 augustus 2016, 10:53:13 AM
In tegenstelling tot maandag gisteren zitten prutsen op mijn herexamens.

Enige pluspuntje, voor systeembeheer 4 van een niet tolereerbaar, naar een tolereerbaar cijfer gegaan. (vanaf 8/20 kan je tolereren zolang je tolerantiekrediet hebt, gelukkig heb ik dat nog allemaal, enige kanttekening is dat je minstens 50% studie-efficiëntie moet halen om dat te kunnen toepassen). Wel lullig natuurlijk want systeembeheer hoort bij de vakken die ik beter kan ... En op een labo-examen maakt ge altijd fouten die ge anders niet zou maken of blijf je lang vastzitten bij iets dat anders van een leien dakje loopt...  :-\

Soit, hop met volle moed naar de volgende.

Kunnen ze het nog moeilijker maken?  ;D In mijn tijd was je geslaagd voor een herexamen als je boven de 50% zat. Anders was je gezakt... En een 8/20 is een buis.  ;) Zelfde met de modules in de avondschool, je was geslaagd of gebuisd. Geen herexamens, module opnieuw doen.

Dirky

... tja, later in 't echte leven zal de baas geen twee keer 8/20  tolereren ! Wat een zever, je kan het of je kan het niet!

raf

#2276
das dan geen goed nieuws olivier voor later aan werk te geraken
ventje hier in de straat die dacht dat het allemaal van zelf ging en dus ook met die nieuw uitgevonden bagger zo door de examens geraakt was kreeg nu bij sollicitaties het deksel op zijn neus
hoeveel tolerantie krediet had je nog over meneer
heu heu niks ,nada noppens

okee we bekijken uw sollicitatie aan vraag en laten dan wel iets van ons horen

resultaat hij hebt nog geen werk en andere van zijn klas die wel van die krediet punten over hebben die zijn aan het werk

maar dat zal bij jullie wel helemaal anders zijn niet ?????
ik had 65 /100 op theorie en 85 /100 op praktijk en met die 65%  had ik genoeg want ik heb het examen frans niet meer mee gedaan omdat ik de punten niet meer nodig had ik had maar 60% nodig dus ik had nog 5% te veul LOL
die Leeraar zijn kop zien was dit meer dan waard en het ergste van alles was dat hij wist dat ik goed frans kon
toen ik melde in de klas dat ik zijn examen niet ging mee doen omdat ik mijn tijd beter kon besteden aan nuttige zaken dan aan een examen dat ik niet meer nodig had da was boammmmmmm en je kon een speld horen vallen bij de rest
ik heb mijn blad afgegeven en ben uit de klas vertrokken eens je buiten was gegaan nadat de examen papieren waren uitgedeeld mocht je niet meer terug binnen
ja jong dat waren tijden wil je niet weten wat wij allemaal uitgespookt hebben
maar toen kon dat nog ;nu helikopter ouders wil je nie weten
vrat je iets uit kreeg je op uw bakkes en verder was het afgehandeld en na handje klap werd er ook niet meer over gepraat
dat was ook een beetje opvoeding dat je zo mee kreeg want zo leerde je functioneren in een groep

gr raf

If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

SuSke

Citaat van: OlivierV op 26 augustus 2016, 10:53:13 AM
... En op een labo-examen maakt ge altijd fouten die ge anders niet zou maken of blijf je lang vastzitten bij iets dat anders van een leien dakje loopt...  :-\

:)) :)) :))

En dat zou nu juist NIET mogen gbeuren, de toepassing van de theorie is juist of fout, nooit "half-en-half".

Als ik indertijd een structuur berekende en de methode was goed en juist, maar ik mistelde me, was het fout.
Maar evenzeer als je het goede resultaat had maar de methode klopte niet, was het fout want dan had je waarschijnlijlk toch ergens een steek laten vallen of geluk gehad.


Soit, trek er je lessen uit, maar liever vroeg dan te laat. en nog veel succes gewenst voor de volgende herkansing(en)  8)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

rgp

Dirky,

Inderdaad, de dag van vandaag zijn ze mondig en las ze hun studies hebben beëinigd in het dubbele van de tijd met slechts 90% van de kennis aan 50%, komen ze hun eisen stellen bij een aanwerving.  Alleen ze kunnen niets en kennen weinig.  En dan staan ze versteld dat ze geen werk vinden.
Ik heb liever iemand een oudere met ervaring en mss wat trager, dan een huidige snotter die denkt het allemaal te weten.

Roland

raf

ronald ik zocht na ford werk maar door de rva niet te doen
ik had vrijstelling dus ik had de keuze
zo in gesprek met een handelaar en ik vroeg hem wie zou je aan nemen mijn 58 jaar of een jongere
hij direct een jongere natuurlijk die is goed koper
ik:wacht efkes ik heb een sms ke en begon een gsm spelletje na te doen
frank : wa zeide aan het doen er staat volk achter je
ik:ja baas zo gedaan nog efkes
frank:gaat het nog duren
ik:nee zo gedaan
frank ??????
ik:ok gedaan en deju nu is het toch bijna tijd voor de pauze zekers dus tot zo
frank ???????
ik:ok pauze gedaan
frank weer ha ok
ik: nu efkes een sigaretje en dan er tegen aan
frank werd gek
kijk het verschil tussen een oudere en zo een snot bel
als oudere altijd aan het werk want spelletjes ???
is er geen werk dan de rekken wat proper maken of atelier uitborstelen
in een doe het zelf is er altijd werk te doen behalve in den brico en gamma daar hebben ze altijd vrij want je vind er nooit iemand
of ze zijn roken of ze zijn kakken of die heeft nu toch juist verlof zekers

nu een jaar later heeft frank reeds grijs haar gekregen van die jongere die hij heeft aan genomen
en hij kan die zo maar niet meer ontslaan wegens een of andere overeenkomst met de rva
en nu moet hij me wel gelijk geven maar ik heb vrijstelling en daar geniet ik nu van
loon is minder maar ik moet nog maar tot 2021 en dan krijg ik opslag

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.