Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Dedju toch ....

Gestart door dani, 11 februari 2014, 17:44:23 PM

dani

yep, en ook met PostNL zijn er zowel goede als slechte ervaringen.


Alles is relatief ...   je weet wel de 1 negatieve ervaring doet de 99 positieve teniet.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

stoomlokje

Ik heb al regelmatig pakjes ontvangen via UPS en ik moet zeggen , dat ik daar nog nooit problemen mee gehad heb.
Wel is het zo dat ze bvb zeggen in de vroege avond te komen ,en dat ze er in de vroege namiddag al staan. Dat hangt natuurlijk van hun ronde af.
Dat weet ik nu, en daar houd ik dan rekening mee dat ze in de vroege namiddag al leveren.
De tijd tussen verzending en aankomst is ook zeer kort , max 2 dagen vanuit D.
Bij DHL uit Duitsland is dat ongeveer 1 week omdat deze hun pakje bijna altijd doorgeven aan B-Post.

HYA

Vanmorgen telefoon van Collishop: "Levering binnen 25 minuten" ... Ik heb niet getimed, maar het zal niet veel gescheeld hebben. OK dus

Vorige week Sprint Express vanwege Decathlon om 14u en die was er om 14u35.

Maar ik moet zeggen er zijn er veel die vooraf een plage geven tss 8u en 14u of tss 13u en 18u ... voor ne werkende mens is dat een ramp. Sommige noteren in het dossier dat de chauffeur verwittigd pakweg een uur voor aankomst en dat gebeurt dan ook. Bij andere gebeurt met dezelfde vraag, die bevestigd wordt, niets en dan staan ze ervoor natuurlijk.

Ik denk dat veel afhangt van de goodwill en ernst van de chauffeur.

philippe_007

Als ik een pakje verwacht en niet thuis ben of even weg moet dan hang ik een briefje aan de bel dat het pakje bij de buren mag geleverd worden.
Bij PostNl of DHL is dat geen enkel probleem, deze doen dat (zelf als jet het niet vraagt)
Bij DPD belt de chauffeur meestal voor bevestiging.
Met UPS heb ik geen ervaring...

Maar heel veel hangt af van de chauffeur dat het pakje moet bezorgen.   

janieburton

Ik denk dat er altijd wel een probleem zal zijn bij welke firma ook, de wet van de "beroemde" Murphy.
 

dani

Citaat van: philippe_007 op 11 februari 2016, 18:39:05 PM
Als ik een pakje verwacht en niet thuis ben of even weg moet dan hang ik een briefje aan de bel dat het pakje bij de buren mag geleverd worden.
Maar heel veel hangt af van de chauffeur dat het pakje moet bezorgen.   

Inderdaad, een jaartje of zo geleden heb ik dat ook eens gedaan bij een pakje dat via PostNL ging geleverd worden.  Post-it op de bel.....
Toen ik 's avonds thuis kwam zat er keurig een briefje in de bus met melding dat het pakje bij de buren was afgegeven.
En de grapjas had achteraan op dat 'officieel" papiertje mijn post-it gekleefd en er bij geschreven :    "Knappe buurvrouw, dank U voor de tip !"

Ik lag toen toch wel even bijna strijk !    Er zitten artiesten bij hoor, bij die pakjesmannen !   Ik heb er toen een foto van gemaakt, zal eens zoeken of ik die nog heb, maar mijn "slimme telefoon" is intussentijd al eens gecrasht dus misschien is de foto weg.   Het verwonderde me trouwens dat hij NL schreef, want de meeste bezorgers van PostNL hier bij ons in de streek zijn van allochtone afkomst en spreken moeilijk Vlaams...  maar ze doen wel hun best, dat moet ik toegeven )

(toch even een positieve noot in dit tranendal)
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

SuSke

Citaat van: dani op 12 februari 2016, 09:29:42 AM
...En de grapjas had achteraan op dat 'officieel" papiertje mijn post-it gekleefd en er bij geschreven :    "Knappe buurvrouw, dank U voor de tip !"...

En je bent dat dan natuurlijk gelijk even grondig gaan controleren ??  8) of was het een bevestiging van de Eigen smaak  ;)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

dani

persoonlijk vind ik die buurvrouw maar "gewoon"... een doorsnee Belgische madam van midden 30's
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Johnnytrein

Oei al van de jaren 30 die is dus behoorlijk van leeftijd. :)
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

dani

Citeeroh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Havoc

Weer een van die dagen... Moederbord pc kapot, de vervanger is er dus terug in elkaar gestoken. De nieuwe videokaart gaat er niet in want die bezet een slot dat ik nodig heb. De raid controller (ook vervangen) zit te beepen als zot,als ik de videokaart in een ander slot steek met meer plaats dan start de hele zooi niet op. Net een glas (leeg) laten vallen. Met te stofzuigen zie ik dat er witte plekken op de vloer zijn. Blijkt dat de hele achtermuur nat staat er de salpeter achter de glasvezel staat. Fijne dag alweer.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

janieburton

Citaat van: dani op 12 februari 2016, 09:29:42 AM
En de grapjas had achteraan op dat 'officieel" papiertje mijn post-it gekleefd en er bij geschreven :    "Knappe buurvrouw, dank U voor de tip !"


Misschien was het een "extra" die hem heeft overhaalt om je te bedanken via de post-it
 

raf

mega crash op de laptop die de frees machine bedient
resultaat dat ik tot 3 uur deze nacht de boel terug aan het installeren ben geweest
meeste getekende delen staan gelukkig op een tweede partitie maar een deel ben ik toch kwijt
alle instellingen en dergelijke zijn ook weg
dan nog niet te spreken van al de registratie's en paswoorden zooi
nie plezant en de reden heb ik geen idee van
de HD nog eerst over gezet in een andere zelfde laptop maar daar bleek ook niets meer op de eerste partitie te staan
dan de HD in een box aan de gewone pc en de volledige C partitie was leeg ,weg, foetsie
dan de installatie naar fabrieks in stellingen dan maar gedaan en dan natuurlijk werkt er niks want framework 3.5 was niet geïnstalleerd.
en nu geeft dit weer problemen om dat andere updates nog niet waren geïnstalleerd
dus hopelijk werkt nadien alles terug zoals voorheen

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

dani

daarvoor hebben ze "backups" uitgevonden natuurlijk.
Dat is iets waar 99,9% van de computer gebruikers nooit aan denkt, want  "dat is toch iets voor servers en bedrijven", maar als je thuis pc crasht en je hebt geen reserve kopie van je bestanden, dan ben je gejost...

Nu niet dat ik zelf de meest voorbeeldige gebruiker ben, maar ik probeer toch altijd mijn data ergens veilig te stellen.  Software kan je herinstalleren (neem ook altijd een kopie van de installatiemedia of de downloads) maar data is weg als de boel crasht.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

raf

dani ik maak steeds backups want ik heb losse HD schijven waad 99 % van alles wat ik heb op staat
maar juist de tekeningen waar ik mee bezig was die staan op de C schijf en ze waren nog niet in zoverre klaar dat ik ze ging over zetten
naar de losse HD (meerdere keren op verschillende hoor)
de server die hier staat heeft 8 TB en daar staat ook nog eens alles op
de shit is dat je tegenwoordig de sleutels van de aangekochte software via mail krijgt
gelukkig staat deze ook op een paar andere pc's of HD's maar het is steeds weer wat zoeken want die sleutels hebben nu niet de ideale benaming
maar het updaten van VISTA duurt wel haast 2 dagen voor alles in geïnstalleerd
zo zijn er zaken die je niet nodig hebt maar die toch eerst moeten geïnstalleerd worden voor de versie 3 er op kan

maar ach dan is de laptop ook weer meteen eens proper en kan ik weer met een mooie installatie beginnen

gr raf 
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.