Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Dedju toch ....

Gestart door dani, 11 februari 2014, 17:44:23 PM

Huugooke

Ook van mij, mijn oprechte deelneming

Metpetergaathetbeter

#316
Dank aan allen voor de troostende woorden, de mails en de de reacties die ik mocht krijgen, en misschien nog zal krijgen, hard is het als je verstand en je hart een verschillende mening toegedaan zijn en dat je dan je verstand dient te volgen-ongetwijfeld blijft die beslissing nog lang in de kleren hangen, 't zal beetje bij beetje moeten wegslijten, niet dat ik niet proper ben, dagelijks gewoon nieuwe kleren aan maar het zal er nog een tijdje inzitten.

Mijn moeder was iemand die de kunst kende als ze met een bus of een trein reisde voor ze er weer was afstapt iemand zoniet de helft van wie er op zat te kennen, vaak haalde ik mijn ma op en dan zag ik vaak dat terwijl ma aan het afstappen was er iemand wuifde, nee echt een student(e) met liefdesverdriet of een heel slecht rapport die het niet meer zag zitten om daarmee huiswaarts te trekken die had er weer zin voor hij in De Pinte was waar mijn ma de trein verliet.

Zelfs als er een Chinees op de trein zat zou mijn ma met hem gesproken hebben en ja ze kende geen Chinees !

Wanneer ze de bus of de trein in de omgeving van Gent of Oudenaarde nam dan zat er steeds iemand op waarmee ze reeds een praatje maakte of kende !

Wanneer we gingen winkelen dan kon het gebeuren dat een sjieke dame of een man in maatpak mijn ma aansprak : " Dag madam Denise, hoe est ?" want die hadden vroeger op de wijkschool gezeten waar madame Denise en madam Monique een beetje de plak zwaaiden, was er een mama of papa in de file of te laat dan was hij zeker dat er deskundige opvang was na de school, want er waren zelf kinderen die graag hadden dat de mama of de papa wat laat was, "Papa zijt gij daar al ?"hoorde je dan, of kinderen vochten bijna om in de refter te mogen helpen want daar was madam Monique en mijn ma actief !

Zelfs  tot over 3 jaar riepen de kinderen haar (wijkschool was rechtover haar deur)  voor de ontbrekende sticker voor het plakboek. Ze hield  de dubbels bij van de kinderen want die zeiden : "Madam Denise jij zorgt er wel voor dat mijn boek vol raakt hier heb je mijn dubbels!"

Had mijn ma nog goed geweest dan was ze dit jaar met de WK stickers aan het ruilen geweest!

Opgelet ik heb ook woorden gehad en weken spraken we elkaar niet, maar als pa bv heel ziek werd hield alles op en werd er niet meer over onze hoogoplopende woordenwisseling gesproken !

Groeten Peter ;)

doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Steam.N

je moeder was blijkbaar een speciale dame, met het hart op de juiste plaats !!
Mooie herinneringen ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

janieburton

Mijn oprechte deelneming Peter
 

dani

Ons gemeend medeleven Peter... koester de herinneringen en het beeld uit je verhaal hierboven en vergeet haar nooit !! Mijn grootmoeder zaliger was ook zo iemand en zo zijn der al zo weinig !  Volg haar voetstappen, verspreid vreugde en geluk, maar geef nu eerst het verlies wat tijd, rouw om haar en geef het een plekje in je hart en geest, ze zal bij je blijven !
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Bolje

Peter,

Veel sterkte in deze moeilijke periode.
Denken aan de mooie momenten met haar brengen toch weer een beetje vreugde in je naar boven.
Vele groeten,
Ronald

OlivierV

Nog steeds geen loon gezien van Melis Events. (catering bedrijf waar een kameraad en ik op graspop voor gewerkt hebben).

Dat is ook de laatste keer dat ik zoiets doe hoor, Graspop is ondertussen al meer dan een maand gepasseerd en 'k zou graag 't geld zien van mijn 41 uur werk op 3 dagen tijd.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

janieburton

Citaat van: OlivierV op 29 juli 2014, 15:45:20 PM
Nog steeds geen loon gezien van Melis Events. (catering bedrijf waar een kameraad en ik op graspop voor gewerkt hebben).

Dat is ook de laatste keer dat ik zoiets doe hoor, Graspop is ondertussen al meer dan een maand gepasseerd en 'k zou graag 't geld zien van mijn 41 uur werk op 3 dagen tijd.

Hallo,

Heb je al eens gebeld naar dat bedrijf?

Wanneer was Graspop? Was dat de laatste dagen van juni? Misschien wordt het wel eerstdaags overgeschreven.

Hou je ons op de hoogte?
 

OlivierV

Citaat van: janieburton op 29 juli 2014, 22:33:59 PM
Citaat van: OlivierV op 29 juli 2014, 15:45:20 PM
Nog steeds geen loon gezien van Melis Events. (catering bedrijf waar een kameraad en ik op graspop voor gewerkt hebben).

Dat is ook de laatste keer dat ik zoiets doe hoor, Graspop is ondertussen al meer dan een maand gepasseerd en 'k zou graag 't geld zien van mijn 41 uur werk op 3 dagen tijd.

Hallo,

Heb je al eens gebeld naar dat bedrijf?

Wanneer was Graspop? Was dat de laatste dagen van juni? Misschien wordt het wel eerstdaags overgeschreven.

Hou je ons op de hoogte?
De meesten zijn al uitbetaald, mijn kameraad en ik nog niet ...

Nooit, maar dan ook nooit werk ik nog voor Melis events op een festival, wat een baggerorganisatie.
Graspop was inderdaad reeds een maand geleden. Eerst krijgen we mail dat de 16e juli alle betalingen gingen gedaan worden, ondertussen is het al 29 juli.

'k Zou graag in september nog eens op reis gaan voor een paar dagen met de vriendin, maar zo gaat dat niet ...

Groet,
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Lange Trein

Dag Olivier,
Je had, hoop ik toch, een contract? Daarin moet vermeld zijn wanneer betaald wordt.
Lees dat even na en contacteer het bedrijf en bevestig dezelfde dag met een aangetekend schrijven.
Aarzel niet om een advocaat in te schakelen indien ze niet snel reageren. De advocaats- en gerechtskosten kan je op hen verhalen.
Hopelijk ben je hier iets mee.
Met vriendelijke groeten,
Denis

doomslu

Eerlijk gezegd vind ik dat je wel erg snel panikeert.
Ik zou ze gewoon nog eens contacteren.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

OlivierV

#327
Panikeren doe ik niet Luc, eerder geƫrgerd lopen.

En ja een contactpersoon heb ik. Contacteren doe ik ze meermaals per week, telkens krijg ik een ander excuus. Eerst zou iedereen de 16de juli uitbetaald worden. Vorige week stuur ik nog een mailtje, zeggen ze mij dat ze vrijdag (vorige week) vers geld binnen krijgen om de stortingen verder uit te voeren. Ik contacteer die gisteren want  na er stond nog steeds geen geld van hen op mijn rekening. Wordt er mij doodleuk verteld dat ene Dirk mijn kameraad en mij zelf wil uitbetalen ...

Dat zowel mijn kameraad als ik nu een beetje ambetant begin te lopen is toch maar normaal denk ik zo, zeker gezien het evenement reeds meer dan een maand gepasseerd is. Wanneer ik soms in het weekend in 't Oud Gemeentehuis ga werken als ober of afwasser dan zie ik wat ik verdiend heb binnen de 10 dagen op mijn rekening staan...
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Metpetergaathetbeter

#328
het ergste is nu voorbij, deze middag moeder vaarwel gezegd en volgens haar wens verast en laten verstrooien, de aanwezigen (waaronder 1 forumlid, waarvoor dank!) vonden de  bijzonder emotionele teksten van zowel haar kleinkind, mijn zus en (gelukkig kan ik op sommige momenten ook wel eens serieus zijn)
mezelf prachtig ! Mijn zus en ikzelf hebben voor het zekerste de tekst maar laten voorlezen (het schrijven ging nog maar daar hield het op!) !

Verder wens ik degenen die nog na vorige keer reageerden bijzonder willen danken !  :) ;)

Groeten Peter ;)

janieburton

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 30 juli 2014, 21:27:27 PM
het ergste is nu voorbij, deze middag moeder vaarwel gezegd en volgens haar wens verast en laten verstrooien, de aanwezigen (waaronder 1 forumlid, waarvoor dank!) vonden de  bijzonder emotionele teksten van zowel haar kleinkind, mijn zus en (gelukkig kan ik op sommige momenten ook wel eens serieus zijn)
mezelf prachtig ! Mijn zus en ikzelf hebben voor het zekerste de tekst maar laten voorlezen (het schrijven ging nog maar daar hield het op!) !

Verder wens ik degenen die nog na vorige keer reageerden bijzonder willen danken !  :) ;)

Groeten Peter ;)

Sterkte!