Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Dedju toch ....

Gestart door dani, 11 februari 2014, 17:44:23 PM

MickeyMouse

Bij ons waren da ook serieuze kastaars die de loden leidingen en watermeter hebben vervangen.
Onze watermeter zit in een put met deksel in de voorhof.
Na vervangen van de loden leiding plaatsen ze een nieuwe watermeter en hoofdkraan.
Na de watermeter plaatsen ze ook nog een bolkraan, waarom weet ik niet goed, en ze konden het precies niet uitleggen...maar dan wel eentje van 1/2 duim, op onze hoofdleiding dus.
Allee, zonder veel tegenpruttelen hebben ze er een 4/4" kraan op geplaatst, maar ze vonden het absoluut niet nodig.
Heb nog geprobeerd met het verband debiet en druk tov de diameter proberen uitleggen, maar heb het rap zo gelaten (kon ook nog de cursus vloeistofmechanica bovenhalen natuurlijk  ;D ;D).
Het waren mannen met een groen camion (firma Baert ofzo, in onderaanneming van TMVW)

Geert

dani

hier hebben ze idd ook ee nieuwe meter gezet, netjes op "000000", met daarvoor een bolkraan, der achter een kraan en een terugslagklep.
En dat terwijl ik in de huis installatie destijds bij onze verbouwingen OOK al een hoofdkraan en een  terugslagklep had voorzien.  Dus van terugstroom zal er geen sprake meer zijn.   
Ah ja, en dan ook nog een extra "hoofdkraan" vlak naast de voordeur buiten, daar moeten ze nog het "putteke" op maken.
Hopelijk komen ze dan morgen de boel weer netjes dicht leggen.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Havoc

CiteerEn dat terwijl ik in de huis installatie destijds bij onze verbouwingen OOK al een hoofdkraan en een  terugslagklep had voorzien.  Dus van terugstroom zal er geen sprake meer zijn.   

Toch wel, na een jaar of 2 zitten die dingen toch muurvast. Net zoals shellkraantjes, nog zo'n ondingen.

Loden buizen is trouwens enkel een probleem als het water heel zacht is. Bij het minste kalk in het water ligt er een laag kalk in de buis en komt er niks van lood meer in het water. Vermits ik hier elk jaar alle kranen mag ontkalken heb ik daar geen schrik voor. Trouwens, die loden buizen van de romeinen werken nog altijd na 2000 jaar. Eens zien hoe lang het met hun plastiek gaat duren. Binnen 20 jaar vinden ze dat er stoffen inzitten die kanker veroorzaken (weekmakers of zoiets) en dan kunnen ze weer alles opgraven.

En dat die mannen niets kunnen vinden is ook niets nieuws. Was het vorig jaar niet dat ze in Oudenaarde of Ronse weken gezocht hebben waar al dat water in de riolering vandaan kwam? Hebben ze dat eigenlijk al gevonden? Op een vorig werk zijn bij de aanleg van een parking kabels gevonden. De mannen van den elentrik opgebeld. Daar lag geen kabel, die kon rustig verwijderd worden, waarschijnlijk oude rommel. Heeft een slimme toch maar eens een meter in de buurt gehouden en er stond spanning op die kabel. Dan zijn ze toch maar eens komen kijken. Bleek de 10kV kabel naar het onderstation voor het dorp te zijn. Die moest eigenlijk 50m verder naast de weg liggen... Met een gps op 10cm gaan ze er niet komen :D
Met vakantie voor onbepaalde duur.

dani

o ja....  herkenbare situaties.


En toch nog een  " DUHHHHH"  momentje... in de put in de gang waar de waterteller staat, daar is nog iets opgedoken...
De remote unit (afstandsbediening maar dan met kabel) van mijn oude  CD-wisselaar uit mijn vorige wagen.   Laat ik nu net die  wisselaar 2 weken geleden weggegooid hebben omdat ik de remote unit niet meer vond....  DAMN !
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Rangeerduivel

gooi nu de remote weg,misschien vind je dan binnen een paar weken de wisselaar terug... :-\ ;D

;)

dani

ja, wie weet......    zal ik meteen heel de auto weg gooien ?   Wie weet krijg ik dan eindelijk die Jaguar Break met trekhaak !



bron : http://www.autowereld.be/2012/02/29/have-a-break-jaguar-xf-sportbrake/#
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

doomslu

Mooie auto, die Jag, maar liever geen break voor mij. Hou ik niet van, tot ik eens iets moet vervoeren... Niet waar Paul?  :o ::)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

MickeyMouse

Citaat van: dani op 06 maart 2014, 19:25:02 PM
in de put in de gang waar de waterteller staat, daar is nog iets opgedoken...
De remote unit (afstandsbediening maar dan met kabel) van mijn oude  CD-wisselaar uit mijn vorige wagen.
Experimentje van vroeger? Waterteller bedienen met de remote van de cd-wisselaar msn? ;D ;D

MickeyMouse

Citaat van: Havoc op 06 maart 2014, 19:20:34 PM
Toch wel, na een jaar of 2 zitten die dingen toch muurvast. Net zoals shellkraantjes, nog zo'n ondingen.
Vandaar dat ik de gewoonte heb om alle kranen in huis (ook van de radiatoren die we nog hebben) eens iedere 6 maand volledig dicht / open te draaien om vastzitten te voorkomen. Is natuurlijk wel wat lastig met die terugslagkleppen, en idd die komen ook wel vast te zitten...

Geert

Opa-Bullcat

Citaat van: dani op 06 maart 2014, 19:30:19 PM
ja, wie weet......    zal ik meteen heel de auto weg gooien ?   Wie weet krijg ik dan eindelijk die Jaguar Break met trekhaak !

ze zoeven wel lekker over de weg hoor die jaguars :)

janieburton

Vandaag was het niet mijn dag, bij een routinecontrole bleek dat ik vergeten was om mijn wagen te laten keuren, ttz ik reed rond met een vervallen keuringsbewijs.

Zal wel een pv worden? Weet iemand wat de boete daarvoor is?
 

Michiel

#56
Geen pv (tenzij je bij de politiecontrole niet eens een waarschuwing kreeg, maar meteen een bon), maar na de technische controle betaal je ongeveer €10 euro extra voor het missen van de deadline. That's all.  ;)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

dani

het PV weet ik niet, maar de keuring is een boete wegen laattijdig aanbieden en die start bij 9 euro de eerste maand en kan maximaal oplopen tot 25 euro bovenop de normale keuringstarieven.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Rangeerduivel

Met 100€ ben je d'r niet vanaf!
Zal eerder tssn 110 en 130€ liggen.
Je krijgt toch een groen kaartje in de bus wanneer je wagen naar de keuring moet...?

;D

PeterC

Citaat van: Rangeerduivel op 17 april 2014, 17:29:08 PM
Je krijgt toch een groen kaartje in de bus wanneer je wagen naar de keuring moet...?

Dat groen kaartje is ook een lachtertje: vorige week kreeg ik er zo eentje in de bus met in koeien van letters erop: 'herinnering', dat ik mij dringend moest aanbieden voor een keuring in een bepaald station.  Bij mijn weten bied je je nog steeds aan in een station van keuze (niet bij een herkeuring) maar swoit...  ...Maar mijn camionneke is in december vorig jaar reeds geldig gekeurd tot januari 2015.  Telefoon naar het keuringsstation: 'wees gerust mijnheer, u bent niet de enige; de kaartjes worden door een externe firma verstuurd en zij die er eentje moeten ontvangen, krijgen er geen en anderen die in orde zijn, krijgen er wel één toegestuurd'...

En dat kaartje is niet verplicht.  Het is nog steeds de verantwoordelijkheid van een bestuurder om na te gaan dat zijn voertuig geldig is ingeschreven, verzekerd en gekeurd...

Groetjes, Peter