Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Dedju toch ....

Gestart door dani, 11 februari 2014, 17:44:23 PM

Rangeerduivel

Citaat van: 59erke op 18 november 2018, 22:12:47 PM
misschien domme vraag, maar kan je de boel niet terug los solderen, beetje reinigen en opnieuw beginnen ?

Ik weet uit ervaring dat, iets wat in mekaar gesoldeerd is, zeer moeilijk uit elkaar te solderen valt,
Zie maar naar het motordraaistel van de Matisa.
Ik zie dat ook niet zitten....je maakt méér kapot dan je zou denken) :-\

755philippe

Het zijn allemaal zeer fijne stukken. Lossolderen is geen probleem maar die stukken die recht waren beginnen wat te krullen waardoor het geheel niet meer mooi in elkaar te krijgen is. Trouwens veel moeite doen om alles uit elkaar te krijgen en proberen alles terug solderen als het zou lukken en waarschijnlijk een resultaat dat oerlelijk is omdat het hier en daar niet meer mooi recht is. Nee ik ga gewoon een nieuw stuk bestellen ipv te zitten prutsen aan iets waar ik zeer veel tijd ga steken en waarbij ik dan toch geen voldoening heb vh resultaat.
Mvg

755philippe

raf

heb google geraadpleegd maar niet echt een oplossing
sommige zaken lossen tin op en andere dan weer lood maar tin/lood ??? bleef vaag
als je het bv in een oplossing kon gooien waarin alles oplost behalve de messing zou normaal niet krom mogen trekken maar ja zoals gezegd niet echt een bruikbare oplossing gevonden

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

dani

"Bestel nekeer wat mazout", zei ze,  "want het is koud en het zou kunnen dat de tank ver leeg is.  we mogen niet zonder verwarming vallen..."

Peilstok in de tank :    we draaien bijna op reserve !!!

Dus rap 2500 literkes besteld ...   0,6728  €  per liter.    GRRRRRRRR   smeerlappen met hun hoge prijzen ! 

De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Peter

Aardgas is al niet veel goedkoper. Hebben onze eindafrekening gekregen....... ::) ::) ::)
Met vriendelijke groeten
Peter

dani

ze bestelen ons op alle vlakken, Peter...  Het maakt niet meer uit waarmee je je moet verwarmen, ze kloppen de tyaksen uit je zakken aan alle kanten.

Dus inderdaad,  we zijn alweer lotgenoten !  Helaas voor ons allen.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

bollen neus

Ach van mij mogen ze dan ook eens een ferme taks innen op al die gasten die met hout stoken, tjonge ge moet eens met het fietske langs landelijke wegels rijden, das slechter voor de gezondheid dan een schoonheidswandeling in een hoofdstad.
Den Eric.

Koen

Inderdaad Dani.

Wij verwarmen deels op mazout, deels op hout en deels op elektriciteit.
Een paar jaar geleden hebben wij een zware investering gedaan met het plaatsen van 42 zonnepanelen. Een jaar later konden we hiervoor speciale taksen betalen.
Het brengt niet meer op wat je doet. Ze persen je uit, hoe langer hoe meer  :(.
Een schande!

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

Koen

Citaat van: bollen neus op 20 november 2018, 16:29:32 PM
Ach van mij mogen ze dan ook eens een ferme taks innen op al die gasten die met hout stoken, tjonge ge moet eens met het fietske langs landelijke wegels rijden, das slechter voor de gezondheid dan een schoonheidswandeling in een hoofdstad.
Den Eric.

Hout, dat hangt er van af. Als je op een correct manier stookt, heb je bijna geen roetuitstoot.
Nooit te oud om te leren

rgp

Koen,

Zonnepanelen waren enkel rendabel mits zware subsidies.  Ik vind het spijtig dat er veel mensen ingetrapt zijn.

Nu zonder subsidies is het gewoon verlieslatend.  En dan komt de prosumententaks nog, die wel als onrechtvaardig wordt aanzien, maar het in feite niet is.
Immers je produceert electriciteit die je verkoopt, zonder handelsregister, zonder sociale bijdragen van een zelfstandige in bijberoep en zonder belastingen.  Iemand die treintjes produceert voor hetzelfde bedrag, betaalt veel meer dan de prosumententaks ::)

Roland

Koen

Tja, men heeft een put te vullen hé. Bovendien heeft men de verkoop van zonnepanelen proberen aan te zwengelen omdat er een boete van 1,2 miljard (als ik het goed voor heb) van de Europese unie boven hun hoofd hing. Men moest iets doen omdat men de normen niet zou halen.
En nu zitten ze terug met hetzelfde probleem ;D.
En wie dient daar voor op te draaien? De gewone werkmens zoals jij en ik.

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

Rangeerduivel

Citaat van: bollen neus op 20 november 2018, 16:29:32 PM
Ach van mij mogen ze dan ook eens een ferme taks innen op al die gasten die met hout stoken, tjonge ge moet eens met het fietske langs landelijke wegels rijden, das slechter voor de gezondheid dan een schoonheidswandeling in een hoofdstad.
Den Eric.

Héla,héla!!!  >:(

Zagen op de houtkachel met een pakje groene Michels in hunne zak!  ;D

Mogen ons tenen er af vriezen misschien? ::)

;)


bollen neus

Pech, ik "smoor" niet.

Den Eric.

ACFI

Jullie hebben toch allemaal jullie geel vestje aan?

ACFI.

PeterC

Citaat van: rgp op 20 november 2018, 16:49:25 PM
...Zonnepanelen waren enkel rendabel mits zware subsidies.  Ik vind het spijtig dat er veel mensen ingetrapt zijn.

Nu zonder subsidies is het gewoon verlieslatend...

Het is allemaal te zien hoe je het bekijkt: ofwel heb je maar een half leeg glas meer ofwel heb je nog een half vol glas.

Zelfs met de procumententaks sparen wij ons 1000 Euro per jaar uit en dat betekent dat de installatie na 7 jaar zichzelf heeft terugverdiend.
Sparen heeft geen zin, aandelen zijn niet mijn ding dus investeer ik in de woning.
Nu nog een zonneboiler (zelfs zonder subsidie rendeert die!).

...En gas: daar verwarm ik ook op.  Ik produceer er zelf ook wel wat maar moet nog een manier vinden om die rendabel (en een voor mezelf gemakkelijke manier) in de brander te krijgen  ;)  8)  ::)
Groetjes, Peter