Dedju toch ....

Gestart door dani, 11 februari 2014, 17:44:23 PM

Havoc

Lol, kunnen we nog wel even over blijven doorgaan. Heb zelf een Samsung van het werk en die moet om de halve dag aan het stopcontact, zonder dat ik ermee bel want niemand heeft mij nodig. Mijn persoonlijk geval, een dual sim van nokia in een flashy blauw kleurtje moet ik 1x per week opladen. En als ik moet bellen neem ik de ouwe nokia want die samsung heeft nul de botten ontvangst, zeker niet op de plekken dat ik voor het werk moet zijn.

Wat eigenlijk nog het grappigste is, op een dienst met ingenieurs zijn de eenvoudigste gsm's in gebruik als persoonlijke toestellen. Zaken zoals facebook, twitter en andere social media worden vaak aktief gemeden. Zelfs tv is vaak niet in gebruik.

Voor de rest... 2 pick-ups (maar wel aan de pc aangesloten), cassettedeck, DAT recorder, lampenradio (of 2-3), fototoestellen met film (in gebruik), zelfs echte gloeilampen, allemaal in huis te vinden. Staat ergens nog een z/w tv met een echte beeldbuis.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

stoomlokje

nen goeie ouwe telefon met knoppen  ;) , goedkoop , simpel te gebruiken en nooit problemen mee ;D ;D

doomslu

Haha, leuke discussie.

Ons kinderen zeggen dat jullie oude mensen zijn! Ikke ben er ook bij, natuurlijk.

Ik moet toegeven dat mijn ervaring met een smartphone (van 't werk) ook tegenvalt: waarom staat er verdorie op een telefoon geen knopje om op te nemen? Ge moogt u zot wrijven, één keer op de 2 ben je te laat om op te nemen.
Hij ligt al jaren in m'n la te roesten.

En dan die prijzen. Je kunt er een goede telefoon + een echt fototoestel voor kopen en misschien heb je zelfs nog over voor een computer met een scherm waarop je iets kunt lezen!

Mensen die van Apple houden beseffen niet dat alle componenten van die dingen gewoon ook in andere toestellen zitten. Alleen betaal je het dubbele, voor het blinkend plastieken doosje er omheen.  :D

Het is een beetje zoals LS-Models en Märklin. De fans beseffen niet dat ze ger... worden.  ;)  8)

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

loebaske

Ben met je eens Luc...

+ + + + + +

OlivierV

Ik ben al jaren voorstander en gebruiker van iPhones, ok nieuw zijn ze wat duur, ik koop me die meestal van iemand die altijd de nieuwste moet hebben en er maniakaal zorg voor heeft gedragen.

Ondertussen gebruik ik al 6 jaar met ruime tevredenheid iPhones.

- Een 3GS 32GB was mijn eerste, was 2j oud toen ik die kocht, nog 3 jaar mee verder gedaan, toestel is 5 jaar geworden bij mijn weten.
- Een 5S 32GB, 3 maand oud toen ik h'm kocht, nog steeds naar volle tevredenheid in gebruik.

iPhones zijn echt simpel en makkelijk in het gebruik. Zelfde wat betreft laptops ga ik altijd naar een Macbook pro neigen, vaste desktop wel windows.
Ik heb nu van mijn werk een Samsung smartphone erbij met android op en dat werkt toch niet zo lekker eerlijk gezegd, scherm is ook van veel mindere kwaliteit dan dat van mijn iPhone en het werkt onlogisch voor iemand die jaren appel gewoon is.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

stoomlokje

Olivier,

Jij bent dan ook nog een jonge gast  ;D(snotneus, in de volksmond , PS niet kwaad bedoeld hoor  ;)) en ermee opgegroeid,
Voor de oudere generatie is dat alles niet zo evident om eraan uit te kunnen.  :-\
Die termen die ze gebruiken alleen al. :-[
In de goeie oude tijd bestond al die rommel niet ,en de wereld draaide ook hoor , soms ( meestal ) nog véél beter dan nu met al die supermoderne rommel. ;D ;D

marctje

Ik heb al verschillende gsm gehad gaande van 1 of 2 Nokia tot Samsung en LG en heb nu 4 jaar een iPhone 5s en vind dit het beste toestel dat ik ooit gehad heb. Mijn vrouw heeft een Samsung Galaxy en werkt liever met mijn iPhone omdat die gebruiksvriendelijker is.
marc
Union Pacific and Amtrak models
a world on the other side of the ocean
Lid van de Westmalse Treinclub

Michiel

Het is toch een merkwaardig feit. Velen blijken toch de voorkeur te geven voor zo'n iDing. De interface is rommelig, ongestructureerd, chaotisch kwa handelingen, en onduidelijk kwa vormgeving. Ergerlijk en slecht ontworpen, maar sommigen ervaren het toch als goed en handig. Welke kronkel moet je hebben? Technisch opgeleidden zijn dikwijls afkerig en ergeren zich aan het gebruiksongemak, maar toch zijn er mensen die het iSpul als aangenaam ervaren. Waar ligt dat aan? Welke draai in je hoofd moet je maken om de wanordelijke interface als gebruiksvriendelijk te ervaren? Ik snap het helemaal niet, want voor mij is het werkelijk een ronduit heel slecht ontworpen toestel, dat  wringt tegen elke intuïtief gebruik en verwachting.  ??? ::)

Een grappige bijkomstigheid: iPhone heet een telefoon te zijn, maar wanneer je de specificaties naleest van het toestel staat er niet bij of je ermee kan telefoneren. Dat is blijkbaar totaal ondergeschikt en van het minste belang. Gadgets hebben de ware functie van het toestel volledig weggedrukt (en zo ook in het gebruik van het toestel). Noem het iMormel dan geen telelefoon, maar "iGadget" of iets dergelijks.  ;D
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Ben

Dit zegt alles Michiel.......

Citaat van: Michiel op 22 september 2017, 09:02:54 AM

Deze ochtend ging de wekker af met een luid raplawaai; rap-"muziek" (kan je geen "muziek meer noemen, want het element "melodie" ontbreekt) kwam keihard uit mijn kleine aaifoon (dat ik als wekker gebruik). Hoe het eruit kwam, geen idee, en hoe ik het ding het zwijgen op moest leggen nog minder. Duwen, slepen, wrijven, trekken, schuiven... niets hielp, het ding bleef schreeuwen. Zonder bril ben je met die dingen verloren, en met bril is het niet veel beter. Na 5 minuten en wat verbaal gemoppen van en met vrouw, kreeg ik het ding helemaal uit: een lastige combinatie van lang drukken op een zijknopje en een bolletje verslepen van een positie naar een ander, over een virtueel lijntje... of zoiets.


...... je kan er niet mee omgaan.  ;D

De keuze voor rapmuziek is jouw voor ingestelde keuze evenals de voor ingestelde geluidsterkte. En als je het zonder bril niet goed kunt zien ligt dat aan je ogen, niet aan het product. ;)

Koop een wekker...... 8)



Gr, Ben.

raf

wacht efkes ???? dat iding van olivier heeft 5 jaar mee gegaan   .ik heb een 3310 en die gaat hoelang al mee .dacht bijna een jaar of 22 .buiten een nieuwe batterij 4 jaar geleden heeft dat ding nooit een keer gefaald .ik zou er zelfs nagels mee in een plank kunnen kloppen en hij zou nog steeds werken .het heeft in de regen gelegen en soms nipt uit de wasmachine gehaald voor hij kopke onder dook .en toch blijft hij maar werken .hij wil zelf nooit online of heeft geen updates nodig gewoon om dat het van  ontwerp uit een goed gemaakt toestel is .het is zoals kopen op elentriek of op gas.wij koken op gas en ik ben reeds lang van lekker eten aan het genieten (dank u wel vrouwke)terwijl de buren op hun eten zitten te wachten .het verbruik aan gas (flessen)is 80 euro op jaar basis en voor de douche/bad 160 euro .daar betalen jullie alleen de kosten al voor het mogen hebben van een gasmeter.
nieuw is niet altijd beter mijn gedacht en als je iets moet solderen waar de bout net te klein voor is dan doet zo een vlammeken wonderen ;vooral voor grote krimpkous LOL

If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Alberke

Citaat van: Ben op 23 september 2017, 08:47:54 AM
En als je het zonder bril niet goed kunt zien ligt dat aan je ogen, niet aan het product. ;)

Gr, Ben.

Hola! Hier worden oorzaak en gevolg wel verward! Je kan evengoed zeggen dat al die onderzoekers die door een microscoop moeten kijken, eigenlijk visueel gehandicapt zijn!
Nu zowat 75% van de wereld een bril draagt is het misschien tijd om de interface te vereenvoudigen met minder maar grotere weergave van de informatie.
Aan al die nog geen bril nodig hebben: geniet er van zo lang het duurt!
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D


Michiel

 ;D ;D ;D Zou ik inderdaad kunnen gaan aanschaffen.

Maar ik heb deze i4 al een maand of 6, de wekker werkte steeds, dagelijks, met het geluid en de geluidssterkte dat ik had ingesteld. Gisteren ochtend sloog het ding op tilt, met herrie dat ik niet eens wist dat het erin zat, en een niveau dat ie nooit heeft gestaan. Na het volledig uit ztten en terug aanzetten, stonden de instellingen als ik ze had gezet: de normale rustige wekkerklank.

Het is niet dat ik niet weet wat ik moet doen, maar het onding blijft zelfs na 6 maanden een grote hoop ergernis. Triestig dat het fruitmerk na zoveel decenia niets beters heeft kunnen ontwikkelen. Maar ik wacht nu rustig op m'n 3310. Ik weer gelukkig, en kunnen jullie weer rustig en ongestoort genieten van jullie iGadgets.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

dani

dedjuu toch, zonet heel de "hot end " van mijn  3D printer moeten demonteren omdat er een stuk filament vast zat tussen de motoraandrijving en de extruder....
Het was te ver van de extruder verwijderd, waardoor het niet opwarmde en dus niet wou smelten,  en te ver van de drive as verwijderd waardoor ik het niet kan terugtrekken.

Een uur bezig geweest om de hele printkop te demonteren,  opkuisen,, en terug monteren en calibreren.    De printer staat "in een hoekje" van mijn bureau, en is daardoor moeilijk bereikbaar voor zulke klusjes.     Maar nu is hij weer aan de slag :-)
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

raf

Gelukkig hangt die van mij niet aan het net
Foei Dani nu seffens alle 3D printers geïnfecteerd door dat gedoe van die van u
Hopelijk blijf ik van dat kwaad verstoken maar dat zal ijdele hoop zijn zekers

soms komt dat ventje op bezoek en dan heb je met wat je ook bezig bent altijd prijs

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.