Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Dedju toch ....

Gestart door dani, 11 februari 2014, 17:44:23 PM

marc goovaerts

Citaat van: Peter op 20 september 2017, 12:24:55 PM
Tegenwoordig moet je alles kontroleren
Als je ooit nog iets koopt bij Media Market (mij zien ze daar niet meer, ik ben toch niet gek ?), scan dan maar dadelijk je kassaticket.
Al die thermische papiertjes worden onleesbaar door de tijd heen, maar bij Media Market hebben ze te veel naar Mission Impossible gekeken...
Er staat dikwijls geen zichtbare letter meer op, lang voor de garantie vervalt.
Toeval ?

Peter

Niet alleen bij MediaMarkt
Ook bij anderen, zoals CoolBlue, Van den Borre enz.enz ben je veiliger van eerst een kopie te maken van het kassatiket want na korte tijd eijn de originele bijna niet leesbaar.
Met vriendelijke groeten
Peter

Alberke

Dedju toch, de laatste drogist in Antwerpen centrum stopt er mee!
Niet belangrijk? Het was ook mijn Kiala-punt  :(
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Gerolf

Dedju toch ... noodgedwongen een topic ("Lang adres uitschakelen") moeten verwijderen.
  De vraagsteller is gelukkig geholpen, maar het topic uitfilteren door selectief bijdragen te wissen was zelfs geen optie

We leven met de admins in de hoop dat forumleden zelf mee voor de juiste sfeer zorgen, maar niet iedereen begrijpt dat ...  :(  >:(
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

dani

#2929
dedjuu toch, ....  nu kunnen ze me niet verder meer uitdagen en kan ik niet meer uit mijn hoekje komen.

Pffff, 't is hier ni plezant meer...

Ik word gewist en geviseerd door het forumbeheer, nu ben ik zo triestig


:) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :)

Dit is de "babbelhoek", hier moet dit kunnen !

*** EDIT *** :: :dit was een grap....  (op de vingers getikt   :( )
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Belgaboy

Citaat van: Peter op 20 september 2017, 13:34:52 PM
Niet alleen bij MediaMarkt
Ook bij anderen, zoals CoolBlue, Van den Borre enz.enz ben je veiliger van eerst een kopie te maken van het kassatiket want na korte tijd eijn de originele bijna niet leesbaar.

Bij Coolblue sturen ze, op eenvoudige vraag, je factuur per email!  Kan je die minder makkelijk kwijtraken (ik zeg niet nooit...) is beter voor het milieu en het blijft leesbaar...simpel en doeltreffend.
ESU ECoS 2.1, iTrain.

stoomlokje

Citaat van: dani op 21 september 2017, 11:09:38 AM
dedjuu toch, ....  nu kunnen ze me niet verder meer uitdagen en kan ik niet meer uit mijn hoekje komen.

Pffff, 't is hier ni plezant meer...

Ik word gewist en geviseerd door het forumbeheer, nu ben ik zo triestig


:) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :)



Dit is de "babbelhoek", hier moet dit kunnen !

*** EDIT *** :: :dit was een grap....  (op de vingers getikt   :( )

Dani , spijtig dat het topik hiervoor gewist moest worden  :-\, maar geef toe , het was uit de hand aan't lopen   >:(

dani

ach, het is maar hoe zwaar je er allemaal aan tilt.
Voor mij is zo iets een lachertje, een grijns moment in een anders saaie werkdag.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Michiel

#2933
Boos Op De Aaifoon!

Deze ochtend ging de wekker af met een luid raplawaai; rap-"muziek" (kan je geen "muziek meer noemen, want het element "melodie" ontbreekt) kwam keihard uit mijn kleine aaifoon (dat ik als wekker gebruik). Hoe het eruit kwam, geen idee, en hoe ik het ding het zwijgen op moest leggen nog minder. Duwen, slepen, wrijven, trekken, schuiven... niets hielp, het ding bleef schreeuwen. Zonder bril ben je met die dingen verloren, en met bril is het niet veel beter. Na 5 minuten en wat verbaal gemoppen van en met vrouw, kreeg ik het ding helemaal uit: een lastige combinatie van lang drukken op een zijknopje en een bolletje verslepen van een positie naar een ander, over een virtueel lijntje... of zoiets.

Ik heb dit mormel overgenomen van de kinderen, en het is aan z'n zevende leven toe, zevende eigenaar dus (waarvan 3 met m'n kinderen). En het is een onding van het bekende iMerk. En dan is duidelijk dat een mythe nog steeds niet is doorboord: de aaifoon-interface is een pure merde. Alleen al om iets te actieveren moet je ellendig veel slepen en drukken. Sluiten van een functie is nog erger, zonder enige logica of aanduiding moet je maar vanalles proberen, met onverwachtte gevolgen van dien. Aaifoonspul is zuivere rommel, product van reklame en verkwisting: niemand heeft het nodig, iedereen moet het hebben; brol in pakskes.

En zoals zoveel gebruiksvoorwerpen tegenwoordig is de telefoon zijn doel voorbij ontwikkeld. Niets is handiger dan een klassieke telefoon: belt ie, neem je de hoorn op, je doet je babbel en haakt terug in. Een kind kan de was doen. En met de draad aan de muur weet je steeds waar ie is. En de kwaliteit van het geluid was ook vele malen beter dan het digitale knetterend en happerend geluid van de gsm. De telefoon is complex geworden waarbij je een bril (vergrootglas) nodig hebt om een eigenaardige opeenvolging van handelingen moet doen om een gesprek te kunnen beginnen. De auto, de televisie... ze zijn allemaal in het zelfde bedje ziek: doorontwikkeld tot onbruikbaarheid en ergernis.

Om te zeggen dat ik boos ben op m'n aaifoon. Het is een echt onding, slecht ontworpen, onhandig en ergelijk. Het enige wat ik ervan vraag is dat ie als telefoon en wekker en beetje doet wat ie moet doen, en zelfs daar schiet het mormel mijlen te kort. De apple is rot; lucht en bellen, meer is het niet.

En ik zoek dus een gewone telefoon met gewone drukknoppen, die doet wat ie moet doen, zonder eigenzinnig tegenpruttelen.


(Sorry voor het gemekker, maar ik moest het even kwijt.)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Havoc

Met vakantie voor onbepaalde duur.

dani

Ik heb nu 5 jaar geleden mijn eerste iPhone (de 5S) gekregen en gebruik die nu nog dagelijks.
Het is inderdaad flink wennen tegenover een Android als je de overstap maakt, maar eens je de "shortcuts", de  "swipes", de "moves" en de "clicks" kent gaat het beter.

Normaal zou ik hier op geantwoord hebben  "once you go Aaifoon,  you never go Android again...."

MAAR...   

als ik zie hoe Appelfabriek tegenwoordig met hun toestellen de "exclusieve" en vooral peperdure kant op gaat, dan hoeft het eerlijk gezegd voor mij ook niet meer, dan ben ik geneigd om als deze Ip5S er de brui aan geeft, toch weer een  Acer, Samsung of ander merk smartfoon te kopen.     

Ik kan me wel inbeelden dat je vanmorgen niet in je hum bent, want de eerste weken waren voor mij ook een "leerproces" met dat ding.
Ik heb intussen wel de iPad  , de  iPod en de MacMini  in huis gehaald en  vooral die laatste is een fijn ding, ook al is het ook wel weer net even dat ietsje anders dan je pC


Net als jij heb ik al flink wat  "dedju" momenten beleefd met dat fruit  (en zeker bij de zoveelste upgrade die ze je op je donder gooien zonder te vragen)  ....      Doe mij voor het gewoon bellen en "teksten" maar een  ouderwetse  gsm...  Nokia of zo...
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Michiel

Het onding van mij is een aaifoon "4". Ik kan je zeggen: eens een aaifoon, nooit meer een aaifoon! Ze zijn ergelijk slecht onworpen, onhandig en gebruiksONvriendelijk. Aairommel is een hype, te duur en ver ondermaats van kwaliteit. Om het even welke Taiwanees, Coreaans of Chinees spul werk beter dan de rommel van het fruitmerk. Sorry, maar dat is ervaring na 6 maanden ergeren. Het ding vliegt buiten, en ik koop nooit meer iRommel.  >:(

(ik ben dus nog steeds boos op mijn telefoon)  ;)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

raf

hier een echte 3310 en nooit problemen ;altijd goeie ontvangst en 1 maand standby .
der zit al wel een nieuwe batterij in na al die jaren
die andere brol komt er hier niet in mijn madam heeft een black berry .
ik word al zot alleen van die kleine knopjes
gaat dat ding af dan neem ik zelfs nog niet op ze moeten maar terug bellen als mijn vrouw thuis is
en als mijn 3310 overlijd dan koop ik zelfs geen nieuwe meer
willen ze me bereiken ik heb altijd een huis telefoon of ze weten me wel wonen

gr raf

If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

rgp

Hallo,

Zou het niet kunnen liggen aan de gebruiker ? ::)

Ik heb zo een Koreaans, Japans spul van het werk en in combinatie met Orange.  Mijn madam een Iphone 6 met proximus.  Ikke regelmatig geen ontvangst, zij altijd.  Ikke regelmatig storing, zij nooit.

Maar idd zo een Idinges moet je gewoon geraken en idd nu zijn ze veel te duur.

Roland

Michiel

Citaat van: rgp op 22 september 2017, 10:25:32 AM
....Zou het niet kunnen liggen aan de gebruiker ? ::)...
Toestellen zijn er voor de gebruiker, de gebuikers niet voor de toestellen (hoewel het fruitmerk aardig op weg is om de luchtbel-hype voor nuttloze ondingen hoog te houden). Wanneer het toestel niet voldoet, is het een fout met het toestel: slechte kwaliteit, slechte ontwerp, maar hoe dan ook niet aangepast aan de gebruiker. Indien zo, fout met toestel, en vliegt buiten. De dag dat het toestel blijft en ik buiten vlieg, moet nog komen...  ::) ;D  ;)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)