NMBS type 101 (latere reeks 29)

Gestart door vyncky, 05 februari 2014, 22:45:31 PM

janieburton

Citaat van: stevend op 14 februari 2014, 19:03:24 PM
klopt , in 2007 onder kat.nr  63647.
En later in ( 2010) in een set , dit onder 636471 . Als ik het goed heb.
De set bestond verder met 3 kolenwagens.
Kan je lezen in msm 58 en de set in msm 96.

Was er geen versie ergens gemaakt in de jaren 80 of 90?

Want die uit 2007 was al met decoder stekker of niet?
 

FREMO e.V. - afd België

Citaat van: vyncky op 05 februari 2014, 22:45:31 PM
Ik ben van een roco reeks 29, een type 101 te maken.

->................Ik vermoed, dat in de witte vlakken de depot vermeld wordt.

Alvast bedankt!
Yannick   

Beste Yannick,

Het "WITTE" vlak op de zijkant van deze HLE, is een transfert sticker, met daarop vermeld alle nodige info betreft snelheid, remtoestand enz, die moet gerespecteerd worden door de te vervoeren treinmachinist. Dit heeft niets te maken met een aanduiding van info op de loc, enkel een tijdelijk breicht.

Mvg,   
Onafhankelijk machinist (Stoom enkel + Compound).

Instructeur/Lesgever in Europa enkel.

stevend

Da's juist Janie

De oudere roco's hebben het nr 04192a , b en c dit in 1984 dacht ik.
Wat de "c" versie betreft stak roco daar decals bij die je zelf diende de kleven ,en
dus je loc een zelf gekozen nummer kon geven.
Nog te vermelden dat dh Verborg een verbouwde roco aanbood ,dit met dubbele lichten.
Ook alles is te vinden op   http://traintamarre.tassignon.be/   onder e-loc's , reeks 29 en type 101

tsjoektsjoek

als Roco model zag ik hem regelmatig op beurzen en bij Marnan aangeboden maar helaas niet in wisselstroom.
de sport verloedert
modelspoor verbroedert

bellejt

ik heb hier zo'n Roco in wisselstroom.Maar wat staat die loc scheef zeg.Moet er later eens werk van maken om dat recht te trekken.Scheen blijkbaar bij alle AC modellen zo te zijn.

Rangeerduivel

Citaat van: bellejt op 15 februari 2014, 19:01:23 PM
ik heb hier zo'n Roco in wisselstroom.Maar wat staat die loc scheef zeg.Moet er later eens werk van maken om dat recht te trekken.Scheen blijkbaar bij alle AC modellen zo te zijn.

Wees maar gerust Johnny,
Het is niet enkel bij de AC-modellen,ik heb er zo éne in DC-uitvoering!
Ik dacht eerst dat de kast niet diep genoeg zakte,maar het is speling tussen chassis en draaistel.
Om één of andere reden zakt het chassis niet diep genoeg op het draaistel,alsof er iets in de weg zit.
De loc kantelt zijwaarts lichtjes op zijn draaistellen(daardoor wiegelt hij als hij rijdt),en in de lengte staat de ene kant ook hoger/lager dan de andere.
Heb het al bekeken,zal niet gemakkelijk zijn om dat te verhelpen,en in ieder geval beginnen met de volledige demontage van de loc! :o

;)


vyncky

Uiteindelijk is het locje klaar. :D




weer 'n projectje afgerond!

Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

krisds