exit club Locomatic?

Gestart door stefanic, 04 februari 2014, 12:48:21 PM

rgp

Suske,

Dat zal wel dat ze iedere m² willen benutten, ... tot wanneer je de winkel binnenstapt.  Dat moet de helft besteld worden want stock is te duur.

Op 2m² kan je rustig een dubbel ovaal leggen waarop ieder ovaal twee treinen rijden (mekaar afwisselen in het station).  Maar daar blijven kinderen wel naar kijken en heb je kans dat ze een trein vragen op het einde van het jaar ipv een spelletje voor de PC.

Roland

janieburton

Citaat van: rgp op 24 februari 2014, 19:16:33 PM
Suske,

Dat zal wel dat ze iedere m² willen benutten, ... tot wanneer je de winkel binnenstapt.  Dat moet de helft besteld worden want stock is te duur.

Op 2m² kan je rustig een dubbel ovaal leggen waarop ieder ovaal twee treinen rijden (mekaar afwisselen in het station).  Maar daar blijven kinderen wel naar kijken en heb je kans dat ze een trein vragen op het einde van het jaar ipv een spelletje voor de PC.

Roland

DE nagel op de kop!!!!!!! :o :o :o

Bestaan de Kibri vacuüm getrokken modelbanen nog? Je weet wel die "bananen gele" modelbanen met hier en daar wat groen en een 2tal tunnels.
 

philippe_007

Wie zijn koopwaren mooi gaat uitstallen zal veel meer verkopen dan alles in rekken en dozen te plaatsen...
Een klein baantje met R1 en een paar wissels, eventueel een dubbel spoor in een stop station zodat treinen elkaar kunnen kruisen en wat scenery erop.
Dit moet zelf niet het duurste materiaal zijn, met een startdoos en wat sporen kan dit gerealiseerd worden.  Als ze dan de goedkope startdozen in de buurt plaatsen dan zullen deze verkopen als kleine broodjes...

rgp

Janie,

En dat nagels op koppen slagen heeft mij al veel vijanden opgeleverd.  ::) ::)
Want de waarheid stoort. :o

Roland

janieburton

Citaat van: rgp op 25 februari 2014, 08:42:05 AM
Janie,

En dat nagels op koppen slagen heeft mij al veel vijanden opgeleverd.  ::) ::)
Want de waarheid stoort. :o

Roland

Ik vind ook dat soms de waarheid mag gezegd worden en dat de vinger in de wonde mag gestoken worden(niet op de wonde want dan verdoezeld men weer het echte probleem) zodat men weet waar het pijnpunt ligt.

Ik kreeg ook redelijk de wind van voren door mijn posting mbt "Wat is er mis met.......".
 

conducteur

Deze avond op focus-wtv, hopelijk zorgt het beetje media-aandacht voor een positieve oplossing...
Voor zij die niet in deze mooie provincie wonen en de regionale zender niet kunnen ontvangen:
http://www.focus-wtv.be/nieuws/algemeen/modelspoorclub-locamatic-zwevegem-vreest-voor-de-toekomst/article-4000550303432.htm#
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Havoc

CiteerHet probleem bij modeltreinenclubs is dat de hele keten "verstoord " is:

*Clubs met een hoge gemiddelde leeftijd.
* Weinig zichtbaar door weinig winkels (leve internet ?), weinig boekjes (40 jaar gelden vond je een startset bij UNIGRO (steevast een reeks 15 een personenwagen en een autotransporter), onzichtbaar met de feestdagen (grote winkelketens hebben geen modeltreinbanen meer)
* te technisch (vooral het digitaal ten opzichte van het analoog van vroeger)
* welke winkel geeft nog uitleg ?
* ......

Goede punten en heel juist. Maar dat is voor bijna alle clubs zo (op sportclubs na). Denk dat je dit breder gaat moeten uittrekken dan treinen. Heeft volgens mij meer te maken met verschuivingen in de hele maatschappij.

Ik denk dat er een en ander te maken heeft met het feit dat door de alsmaar kritischere wordende oudere modelbouwers de markt voor beginners eruit gewerkt is. Je kan als jonge gast met je zakgeld nog amper de modellen betalen. Welke winkel wil nog iets indoen als het toch wanneer het uitkomt op het net vergruisd wordt omdat er 2 rivetten teveel op de onderkant staan? Het valt me echt op dat er hier velen vol lof tekeer gaan over de demobanen die vroeger in de winkel stonden als de oplossing om jongeren aan te trekken. Dat terwijl dezelfden op andere delen van het forum zo'n banen tot de grond afbreken omdat ze niet laten zien wat echte modelbouw is. Beetje schijnheilig zou ik zeggen.

En technisch kennen/kunnen is gewoon helemaal taboe tegenwoordig. Wie wil er nog ingenieur worden of wetenschappen doen? De poen is toch te pakken in management, rechten etc. Vroeger was een ingenieur iemand waar naar opgekeken werd. Nu wordt dat beschouwd als een overgediplomeerde technieker.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

loebaske

Het is altijd klote als men zo nieuws moet krijgen als club....maar ja, volgens sommige zijn we maar een paar onnozele mannen die met treintjes spelen.

Wat hier al eens eerder is gemeld....segmet/modulle of wat dan ook, is altijd het beste wat je kun doen, vraag meer werk maar dan moet er de boomzaag er niet ingezet worden...

janieburton

Citaat van: Havoc op 06 maart 2014, 21:41:22 PM


....... net vergruisd wordt omdat er 2 rivetten teveel op de onderkant staan?

Ik vind het niet nodig om rivetten en dergelijk op de onderkant te plaatsen; als ik me niet vergis heb ik hier in het verleden zelf een posting geplaatst(of aan heb aan deegenomen bij een posting) over de zin en onzin van rivetten en allerhande "brolbakken" die men onderaan de rijtuigen/goederenwagons plaatst die men niet kan zien als die rijtuigen rijden. Ik dacht dat Jouef op een moment in het verleden en goede oplossing had daarvoor die plaatste enkel maar een dun voorkantje om de indruk te wekken dat daar "technische ruimten" waren.

Citaat van: Havoc op 06 maart 2014, 21:41:22 PM
Het valt me echt op dat er hier velen vol lof tekeer gaan over de demobanen die vroeger in de winkel stonden als de oplossing om jongeren aan te trekken. Dat terwijl dezelfden op andere delen van het forum zo'n banen tot de grond afbreken omdat ze niet laten zien wat echte modelbouw is. Beetje schijnheilig zou ik zeggen.


Ik zou al blij zij dat ik zo een demobaantje kon plaatsen, maar heb tot nu daar zelfs geen plaats voor.

Maar die demo baantjes geeft wel de kinderen "goesting" om ook zoiets te hebben.

Citaat van: Havoc op 06 maart 2014, 21:41:22 PM


Je kan als jonge gast met je zakgeld nog amper de modellen betalen.

Niet alleen als jonge gast maar ook ik de "al oudere" modeltrein liefhebber kan me ook niet alles "permitteren" wat ik zou willen.

En ja, het beginners segment is eruit ttz de instap modellen bestaan bijna niet meer behalve bij Piko. 
 

Boemeltrein

En al die stations die leeg staan, kan de NMBS die niet ter beschikking stellen i.p.v. van ze te laten verkrotten of af te breken, dat moet toch te doen zijn bv. de club onderhoud het gebouw in ruil voor het gebruik... of zo iets

Gerolf

Citaat van: Boemeltrein op 31 juli 2014, 14:12:26 PM
En al die stations die leeg staan, kan de NMBS die niet ter beschikking stellen i.p.v. van ze te laten verkrotten of af te breken, dat moet toch te doen zijn bv. de club onderhoud het gebouw in ruil voor het gebruik... of zo iets

Was het maar zo eenvoudig  ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

janieburton

Citaat van: Gerolf op 01 augustus 2014, 00:16:17 AM
Citaat van: Boemeltrein op 31 juli 2014, 14:12:26 PM
En al die stations die leeg staan, kan de NMBS die niet ter beschikking stellen i.p.v. van ze te laten verkrotten of af te breken, dat moet toch te doen zijn bv. de club onderhoud het gebouw in ruil voor het gebruik... of zo iets

Was het maar zo eenvoudig  ;)

Eenvoudig is het niet maar waar een wil is is een weg.

Maar ja alles moet opbrengen in deze tijd, sommige stations in het buitenland zijn meer shoppingcenters geworden dan een station
 

59erke

Citaat van: janieburton op 01 augustus 2014, 01:27:59 AM
Citaat van: Gerolf op 01 augustus 2014, 00:16:17 AM
Citaat van: Boemeltrein op 31 juli 2014, 14:12:26 PM
En al die stations die leeg staan, kan de NMBS die niet ter beschikking stellen i.p.v. van ze te laten verkrotten of af te breken, dat moet toch te doen zijn bv. de club onderhoud het gebouw in ruil voor het gebruik... of zo iets



Hier bij ons in Sleidinge staat het station al een tijdje te koop, misschien een idee voor een modeltreinclub uit de streek ?
Of voor wie eens op een aparte locatie wil wonen  ;)

Vraagprijs rond de 490.000 €

info zie deze link http://www.zimmo.be/nl/sleidinge-9940/te-koop/huis/A5MA5/
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

Kees-Jan

490 leden die ieder 1000 euro neerleggen...  Met een zoals eerder aangegeven levensverwachting die niet meer zo lang is  ;).

Wat Gerolf al zegt klopt. Zo makkelijk is dat niet.

Dat vastgoed is van iemand (bank bijv) en die gaan niet de barmhartige samaritaan uithangen.
Hun vermogen is vaak beurs gerelateerd en heeft daardoor een fictieve waarde. Als ze nu iedereen voor weinig hun vastgoed laten gebruiken betekend dat een enorme waardevermindering van hun vermogen....... Gevolg: gillende aandeelhouders.

Vind het ook jammer maar het is niet anders. We hebben er allemaal debet aan. Hier in NL staat ook heel veel leeg aan grote ruimtes maar niemand is bereid om er een vereniging in te zetten. Het enige alternatief is anti-kraak (heb ik ook gedaan voor ik met veel geluk mijn huidige ruimte vond).


59erke

Inderdaad, zelfs de grootste club kan dergelijke bedragen niet ophoesten.

Maar wat er achter mijn bericht schuilt is het feit dat de nmbs hun gebouwen liever op de immo markt gooit dan ze in eigen beheer te laten en eventueel te verhuren.

Nu moet ik wel zeggen dat het gebouw in kwestie in 2003 verkocht is van de nmbs aan een particulier. Deze heeft het gebouw volledig gerenoveerd inclusief nieuw dak tot wat het  nu is. Gevolg is dat de vraagprijs dan ook stijgt.

Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan